zou dit muntje een anonieme Follis nicephorus kunnen zijn ?
Het muntje weegt ongeveer 5,7 gram met een diameter van ongeveer 21 mm. Op de ene zijde is een heilige te zien en de andere zijde een Latijns kruis ?
Groeten NM
Follis anoniem nicephorus 3
-
- Donateur
Follis anoniem nicephorus 3
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----
Re: Follis anoniem nicephorus 3
Ik ben het bijna volledig eens met de determinatie. Deze wordt alleen niet toegeschreven als zijnde anoniem (de andere follis van Nikephorous wel, klasse I), ondanks dat de keizer niet genoemd staat. (een heel deel van deze ‘anonieme’ toeschrijving is meer dan een beetje achterhaald). Hoe dan ook, nog een kleine toevoeging: deze is weer geslagen in de mint van Constantinopel, dit keer door het eerste officina (CON A, in de vier kwadranten). Geen heel veel voorkomend muntje, leuk! Hoe meer munten ik ervan zie, hoe leuker ik dit lotje begin te vinden. Mag ik vragen waar je deze op de kop heb kunnen tikken?
-
- Donateur
Re: Follis anoniem nicephorus 3
Met behulp van je link ben ik gaan detimineren. Leuke site btw!
Veel vrienden en collega's weten inmiddels dat ik munten verzamel en ben via via bij deze meneer terecht gekomen. Ik heb een lot gekocht met een hoop wereld munten ( 400 stuks kilowaar van betere kwaliteit) en een 15 tal grote zilveren munten. ( denk aan zilveren tientjes en guldens ) en dan deze oudere munten. De oudere munten waren voor mij een gok omdat het niet mijn verzamel gebied is (was ) en ik niet wist of dit nu om echte of vervalsingen danwel toeristen meuk zou gaan. Ik heb in totaal €160,- betaald. Handelen is niet echt mijn sterke kant. De zilveren munten vertegenwoordigen een zilverwaarde van ongeveer €100,- verzamelwaarde ongeveer €140,- dus buiten de oudere munten om. Ik denk dat het een goede koop is geweest al weet ik niet wat de oude munten tezamen waard kunnen zijn.
Ik vind het leuk dat het mensen interesseert en dat ik iets kan bijdrage in de vorm van deze munten en alle aanvullingen en geschiedenis lessen boeien mij enorm, nogmaals dank daarvoor.
Er volgen nog wat meer munten maar die zijn erg klein en zwaar aangetast. Er komt nog een uitdaging aan
Veel vrienden en collega's weten inmiddels dat ik munten verzamel en ben via via bij deze meneer terecht gekomen. Ik heb een lot gekocht met een hoop wereld munten ( 400 stuks kilowaar van betere kwaliteit) en een 15 tal grote zilveren munten. ( denk aan zilveren tientjes en guldens ) en dan deze oudere munten. De oudere munten waren voor mij een gok omdat het niet mijn verzamel gebied is (was ) en ik niet wist of dit nu om echte of vervalsingen danwel toeristen meuk zou gaan. Ik heb in totaal €160,- betaald. Handelen is niet echt mijn sterke kant. De zilveren munten vertegenwoordigen een zilverwaarde van ongeveer €100,- verzamelwaarde ongeveer €140,- dus buiten de oudere munten om. Ik denk dat het een goede koop is geweest al weet ik niet wat de oude munten tezamen waard kunnen zijn.
Ik vind het leuk dat het mensen interesseert en dat ik iets kan bijdrage in de vorm van deze munten en alle aanvullingen en geschiedenis lessen boeien mij enorm, nogmaals dank daarvoor.
Er volgen nog wat meer munten maar die zijn erg klein en zwaar aangetast. Er komt nog een uitdaging aan
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----