Nieuwe categorie : Absurd spul

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Lau42
Nieuw lid
Nieuw lid

Nieuwe categorie : Absurd spul

Bericht door Lau42 »

Hallo Allemaal, ik ben Lau en ik ben sinds gister lid. Ik heb geen verzameling en ik weet nix van muntjes. Maar ik doe graag zwaaien met de detector en dan vind je wel eens wat.
Wat ik leuk vind aan het geheel is de combinatie van iets leuks vinden in de buitenlucht en dan de zoektocht naar wat het precies is. Waarde interesseert mij eigenlijk niet, maar wat ik wel heel leuk vind om te lezen is welke waardevol/bijzonder zijn en waarom.

Zo heb ik al een paar keer iets over een dubbie uit Deventer van 1944 gelezen, er werd ook bij gezegd dat we het maar meteen moesten vergeten omdat dat soort vonsten niet weggelegd zijn voor de gemiddelde sterveling. Ook zag ik voorbij komen dat de 3 gulden van Willem I naar alle waarschijnlijkheid vals was en een foto in principe niet nodig was, ook al lag ie al 100 jaar bij opa op zolder. :lollig:

Kijk das nou interessant om te lezen voor de noobismaat in spe.
Gewoon interessante objecten met een leuk verhaal
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe categorie : Absurd spul

Bericht door LUC »

Welkom op het forum.
Lau42 schreef:3 gulden van Willem I naar alle waarschijnlijkheid vals was en een foto in principe niet nodig was, ook al lag ie al 100 jaar bij opa op zolder.
Ja het is wel bekend ook bij ons in het zuiden dat er veel valse 3 guldens zijn.
Maar een foto plaatsen zou ik nou wel doen en hem ook direct eerst wegen dat lijkt me toch handig denk ik.
Hier zijn best wel leden die jou dan toch met absolute zekerheid kunnen zeggen of hij inderdaad vals is of niet.
Groeten Luc. :D
(neem dan direct ook een foto van de rand van de munt)
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: Nieuwe categorie : Absurd spul

Bericht door janssenfrank »

Hallo Lau,

Hartelijk welkom op het forum. En je bent zeker ook welkom je vondsten te laten zien en er vragen over te stellen. En je weet maar nooit wat je tegenkomt. De kans dat je een dubbeltje 1944 Denver (niet Deventer) tegenkomt is echt heel klein, maar aan de andere kant: er heeft hier eens iemand een gouden vijf gulden van Willem I opgegraven. En die is ook al gauw een paar honderd euro waard. Maar ook als het niet waardevol is, kan het leuk zijn om te (laten) zien en om forumleden te laten puzzelen over wat het is.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Ideeënbus en hulp”