8 reales 1591 over 1590. Philips II. Segovia.
Moderator: koenmunten
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
8 reales 1591 over 1590. Philips II. Segovia.
Beste allen,
Hier mijn laatste aanwinst. Een 8 reales op naam van Philips II "geslagen" in het jaar 1591 (over 1590) in Segovia. Aangezien de munt "geslagen" is een rol pers is de munt ietsje krom en weeg 26,94 g. De kwaliteit Pr+. De afbeeldingen zijn van het veilinghuis.
screen capture
uploading pictures
host images
Met vriendelijke groet,
Tristán
Hier mijn laatste aanwinst. Een 8 reales op naam van Philips II "geslagen" in het jaar 1591 (over 1590) in Segovia. Aangezien de munt "geslagen" is een rol pers is de munt ietsje krom en weeg 26,94 g. De kwaliteit Pr+. De afbeeldingen zijn van het veilinghuis.
screen capture
uploading pictures
host images
Met vriendelijke groet,
Tristán
Re: 8 reales 1591 over 1590. Philips II. Segovia.
Jaaaa! Erg mooie munt in een zeer mooie kwaliteit nog.
Die overslag zie je volgens mij ook niet zo vaak. Segovia is inderdaad te herkennen aan het aquaduct links van het wapen. Het rare is dat ze die 8 Realen op twee manieren sloegen: op een rol pers (mooie evenwichtige slag) en met de hand (vaak zeer slordige slag op onevenwichtige muntplaatjes).
Deze munt staat ook nog op mijn verlanglijstje maar gezien de prijzen zal ie daar ook wel op blijven staan.
Die overslag zie je volgens mij ook niet zo vaak. Segovia is inderdaad te herkennen aan het aquaduct links van het wapen. Het rare is dat ze die 8 Realen op twee manieren sloegen: op een rol pers (mooie evenwichtige slag) en met de hand (vaak zeer slordige slag op onevenwichtige muntplaatjes).
Deze munt staat ook nog op mijn verlanglijstje maar gezien de prijzen zal ie daar ook wel op blijven staan.
Prachtige munt.
Mooie aanwinst voor de collectie dat is het zeker.
Groeten Luc.
in Spaanse veilingen kom je ze wel tegen, maar ik denk in deze kwaliteit dat het niet een goedkoop muntje is.Jan W schreef:Die overslag zie je volgens mij ook niet zo vaak. Segovia is inderdaad te herkennen aan het aquaduct links van het wapen.
Mooie aanwinst voor de collectie dat is het zeker.
Groeten Luc.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gefeliciteerd, echt een schitterend stuk!
Dank jullie allen. Ik ben naast verzamelaar van Spaanse burgeroorlog munten en noodmunten van de tachtigjarige oorlog ook nog een grote verzamelaar van munten van Philips II en iets mindere maten van Isabela Eugenia (zijn dochter) en Karel V (zijn vader, vanwege de schaarste van mooie kwaliteitsmunten). Een 8 reaal stuk "geslagen" op naam van Philips II in Segovia stond al jaren op mijn verlanglijstje. Onlangs heb ik de knoop doorgehakt. Aan de ene kant een lastige beslissing want het is inderdaad geen goedkoop muntje geweest aan de andere kant een eenvoudige beslissing omdat dit soort munten in deze kwaliteit toch zeer schaars zijn. Nu weer wat geld sparen en op zoek naar de volgende munt.
Gr,
Tristán
Gr,
Tristán
De munten die je hier (dit forum) laat zien zijn echt schitterd.
Bij het idee van munten uit de tachtig jarige oorlog begin ik bijna te kwijlen, een combinatie van mijn 2 grootste interesses
Bij het idee van munten uit de tachtig jarige oorlog begin ik bijna te kwijlen, een combinatie van mijn 2 grootste interesses
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
Ja dat heb ik waar bankbiljetten en spoorwegen samenkomen
Ben blij om te lezen dat jullie mijn munten mooi vinden.
Gr,
Tristán
Gr,
Tristán
Dat is nu net het mooie aan dit forum, je kan je nieuwe verovering waar je soms lang voor gespaard hebt delen met mensen die het juistJO3023 schreef:Ben blij om te lezen dat jullie mijn munten mooi vinden.
Gr,
Tristán
leuk vinden een kijkje te mogen nemen in een ander lid zijn collectie.
En soms kan dit een positieve wending geven aan je eigen verzameling.
En in mijn geval doordat mijn gezin geen enkel interesse heeft wat munten betreft en ik een broer heb die technieker is van beroep die mijn munten
eerder zou gebruiken als "rondelle" mits eerst natuurlijk een gaatje in te boren.
Ja dan is dit forum voor mij een unieke gelegenheid om toch mijn nieuwe aanwinst te delen met gelijkgezinden.
Vriendelijke groeten Luc.
Dit komt mij bekend voorLUC schreef: En in mijn geval doordat mijn gezin geen enkel interesse heeft wat munten betreft ......
Ja dan is dit forum voor mij een unieke gelegenheid om toch mijn nieuwe aanwinst te delen met gelijkgezinden.
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
Mij ookChristian schreef:Dit komt mij bekend voorLUC schreef: En in mijn geval doordat mijn gezin geen enkel interesse heeft wat munten betreft ......
Hetzelfde geldt voor mij. Ik heb thuis niemand om mijn munten aan te laten zien mochten ze al interesse in hebben. Daarnaast houdt ik er ook van om mijn kennis, hoe beperkt ook, met anderen te delen en van opinie te wisselen zoals ik nu ook weer gedaan heb met de beurs in Houten (andere topic).
Gr.
Gr.