Bij het ordenen van mijn muntjes kwam ik twee muntjes tegen van het Maleisische eiland Pinang (als ik ze goed gedetermineerd heb).
En de 1 cent 1810 heeft aan de zijde van het wapen twee beschadigingen/klopjes. Kan iemand daar iets van maken? En zijn ze in dit geval in jullie ogen waarde verminderend, of klopjes waardoor de waarde juist toeneemt?
Weliswaar in een zeer matige kwaliteit maar toch schaarse muntjes als ik mijn catalogus mag geloven... maar klopt de waarde van de 1/2 cent 1828 (in mijn catalogus 200 usd bij gradatie fraai)?2 muntjes Malay Peninsula Penang
Moderator: koenmunten
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
2 muntjes Malay Peninsula Penang
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Re: 2 muntjes Malay Peninsula Penang
Beste N' Maat,
wat betreft 1/2 cent 1828 gradatie Fraai 200 US Dollar, toch veel geld vind ik.
Naar mijn mening vind ik het muntje niet Fraai maar meer gradatie : zeer goed.
wat betreft 1 cent die is toch beter van kwaliteit, maar die heeft dan 2 klopjes, ik veronderstel toch dat het hier gaat om een beschadiging.
(en geen echte klop). Dus zou ik deze munt als gradatie kwaliteit : Fraai Min geven.
Oké misschien is de kwaliteit niet denderend maar ik heb vroeger ook wereldmunten verzameld en ik had toch een vrij grote verzameling maar deze had ik niet.
Dus ik denk wel dat het vrij zeldzame muntjes zijn.
Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Groeten Luc.
wat betreft 1/2 cent 1828 gradatie Fraai 200 US Dollar, toch veel geld vind ik.
Naar mijn mening vind ik het muntje niet Fraai maar meer gradatie : zeer goed.
wat betreft 1 cent die is toch beter van kwaliteit, maar die heeft dan 2 klopjes, ik veronderstel toch dat het hier gaat om een beschadiging.
(en geen echte klop). Dus zou ik deze munt als gradatie kwaliteit : Fraai Min geven.
Oké misschien is de kwaliteit niet denderend maar ik heb vroeger ook wereldmunten verzameld en ik had toch een vrij grote verzameling maar deze had ik niet.
Dus ik denk wel dat het vrij zeldzame muntjes zijn.
Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Groeten Luc.

Hallo Luc,
Bedankt voor je reactie. Qua gradatie ben ik het met je eens ca. zg voor de 1/2 cent 1828 en ca. fr- voor die andere. Ik zei ook niet dat ik 'm als fraai beoordeelde, maar dat ie voor fraai voor 200 euro in mijn catalogus stond (voor zg geen vermelding). Ach en ook in deze kwaliteit zijn ze voor mij verzamelwaardig
Bedankt voor je reactie. Qua gradatie ben ik het met je eens ca. zg voor de 1/2 cent 1828 en ca. fr- voor die andere. Ik zei ook niet dat ik 'm als fraai beoordeelde, maar dat ie voor fraai voor 200 euro in mijn catalogus stond (voor zg geen vermelding). Ach en ook in deze kwaliteit zijn ze voor mij verzamelwaardig

Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
JA, je gaat ze zeker niet in kilo pakketten tegenkomen
groeten luc

groeten luc