Geachte lezer,
In de nacht van 26 op 27 december is een grote papiergeld collectie gestolen.
Het betreft een omvangrijke collectie Duitsland en aanverwante gebieden
- Duitsland
- DDR
- Duitse Koloniën (met name Duits Oost Afrika)
- Noodgeld Bielefeld (stofgeld)
- Noodgeld Bayern
- Polen
- Een vergevorderde collectie (circa 400 biljetten) krijgsgevangenenkampen uit de Eerste Wereldoorlog.
Totale geschatte waarde tussen de € 40.000 en € 50.000
Van de belangrijkste stukken zijn foto's ( 27 stuks ) te zien via deze link: http://www.ibns.nl/grote-collectie-bank ... n-gestolen
Heeft u informatie over deze collectie of ziet u deze biljetten te koop aan geboden worden dan graag een pb.
Grote collectie papiergeld gestolen, graag uw aandacht
Re: Grote collectie papiergeld gestolen, graag uw aandacht
Dat is toch de grootste angst voor iedere verzamelaar. Het grote voordeel van de meeste bankbiljetten is dat ze unieke serienummers hebben. Ik heb in ieder geval zelf ooit een spreadsheet gemaakt met al mijn bankbiljetten waarin ik ook de serienummers heb gezet. Misschien een tip?
Het is in ieder geval te hopen dat deze verzameling snel weer opduikt en naar de eigenaar terugkeert. Hier zitten trouwens erg zeldzame biljetten tussen die wel moeten opvallen in de handel mochten ze worden aangeboden.
Het is in ieder geval te hopen dat deze verzameling snel weer opduikt en naar de eigenaar terugkeert. Hier zitten trouwens erg zeldzame biljetten tussen die wel moeten opvallen in de handel mochten ze worden aangeboden.
Verschrikkelijk nieuws! Ik hoop dat snel terug gevonden gaat worden! Sterkte voor de verzamelaar!
...........afwezig..... :wave:
Voor bepaalde categorie(n) "Alerts", "Searches", "Wants" opgesteld op 9 internationale veiling websites (inclusief "general sales") en op telefoon gezet voor referentie bij bezoek beursen. Wie weet wat het oplevert!Arjena3 schreef:
Van de belangrijkste stukken zijn foto's ( 27 stuks ) te zien via deze link: http://www.ibns.nl/grote-collectie-bank ... n-gestolen
Heeft u informatie over deze collectie of ziet u deze biljetten te koop aan geboden worden dan graag een pb.
In iedergeval wordt het zo moeilijker gemaakt voor de dief. De dief moet zelf houden, onderhands verkopen of erg goed weten welk veilinghuis (nog) niet op internet zit. En die veilinghuizen zijn bekend bij verzamelaars van het materiaal!
Mvgr,
Mel
Inderdaad Mel, er is ook een bericht uitgegaan naar alle ons bekende handelaren etc.
Bedankt voor je moeite
Bedankt voor je moeite