MUST HAVE! Dariusz F. Jasek: Gold Ducats of the Netherlands

Plaats hier berichten over literatuur met betrekking tot munten.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

MUST HAVE! Dariusz F. Jasek: Gold Ducats of the Netherlands

Bericht door rtholen »

Normaliter ben ik niet zo van het schrijven over recent uitgegeven boekwerken met betrekking tot de numismatiek.
'Copy en paste' gedrag voert meestal de boventoon bij uitgifte van nieuwe werken.

Hoog tijd dat er eens vanuit een andere invalshoek naar de numismatiek wordt gekeken.
Zoals bij vele verzamelaars bekend, is literatuur over Nederlandse gouden dukaten een bij elkaar geraapt zooitje.
Een stukje uit een jaarboek, een rood boekje over dukaten, een bladzijde uit de NVMH catalogus, een bladzijde uit het blauwe boek van Delmonte

Ja, overal staat eigenlijk wel wat!

Daarom heeft men ruim 5 jaar lang, onderzoek verricht naar de gouden dukaten, hetgeen geresulteerd heeft in de eerste uitgifte:
Dariusz F. Jasek: Gold Ducats of the Netherlands, Volume I

- Gebaseerd op 20.000 records
- In samenwerking met Decazo1 op basis van digitale database van Nederlandse veilingen en opbrengstlijsten
- Limited edition, wereldwijde distributie
- 352 A4 pagina's
- Munten die niet in Delmonte staan!
- Gegevens uit particuliere verzamelingen
- Vervalsingen, met kenmerken hoe men deze kan herkennen
- Afbeeldingen van uiterst zeldzame stukken die niet eerder zijn gepubliceerd!

De lancering van dit werk zal plaats vinden op de aanstaande Muntmanifestatie te Houten. (Zaterdag 19 september)
Er is een mogelijkheid het boek in te zien en aldaar te kopen.
Een absolute aanrader!

Voor meer informatie, en een impressie van het boek, raad ik u aan de volgende website te bezoeken van de auteur:
http://www.goldducats.com

Verhinderd om de beurs te bezoeken? Dan is er tevens de mogelijkheid het boek via internet te bestellen:
http://www.ebay.nl/itm/Voorverkoop-Dari ... 2ca1092e17
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: MUST HAVE! Dariusz F. Jasek: Gold Ducats of the Netherla

Bericht door Jan W »

Aanvullend: op de komende Muntmanifestatie te koop voor 135 euro bij de stand van Decazo1 waar de auteur desgewenst ook het boek zal signeren.

Ziet er inderdaad zeer goed uit. Helaas is dit niet mijn verzamelgebied (al bezit ik één Friese dukaat uit 161Z over 160Z) anders zou ik er heel hard over nadenken. Ook omdat er nog meer volumes zullen komen. De auteur heeft heel veel onderzoek verricht en, dat is mijn grote interesse, belicht ook de historische achtergronden. Wat een prachtig boek!
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ik had me via de website een tijdje terug al aangemeld om een mail te krijgen zodra het boek beschikbaar is, maar had nog niets gehoord. Bedankt daarom voor het posten hiervan. Ik was niet van plan om naar de muntmanifestatie te gaan, maar begin nu toch te twijfelen...

Weet iemand ook hoeveel delen er uiteindelijk moeten komen?
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

24 delen à 150 euro... :knipoog:

Grapje! Maar misschien een mooie reden om wel naar de muntmanifestatie te gaan: kun je het gelijk de auteur zelf vragen. :thumb up:
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

De bedoeling is dat er in totaal 4 delen gaan verschijnen.

Terug naar “Literatuur en software over munten, bankbiljetten en het verzamelen ervan”