Duit 1680 zeeland ( R3 uiterste zeldzaam)

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de provinciale en stedelijke muntslag. Duiten, stuiverstukken, rijders, schellingen, Stad Utrecht, Daventria, Overijssel, etc. En de Bataafse Republiek (1795-1801). Ook munten uit de zuidelijke Nederlanden kunnen hier geplaatst worden

Moderator: Robin

maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Duit 1680 zeeland ( R3 uiterste zeldzaam)

Bericht door maarten89 »

Ben bezig met somige munten digitaliseren. Had al wel groot gedeelte erop staan, maar lang niet alles.
Deze wou jullie niet onthouden.

Duit zeeland 1680 R3. Dit is de enige die ooit tegen ben gekomen. Kees pannekeet kende het jaartal alleen maar had nog nooit foto van gezien. Heb vorige jaar gekocht op de eindejaarsbeurs in Barneveld bij Loes. Zij wou hem eigenlijk niet weg doen omdat zij hem ook nog nooit had gezien. Ze wou hem veilen. Gelukkig voor mij mocht voor leuk bedrag overkopen.
duit1680zeeland.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Duit 1680 zeeland ( R3 uiterste zeldzaam)

Bericht door Jan W »

Dat is een mooie aanwinst Maarten. Verbazingwekkend dat dan zo'n missend jaartal opduikt. Ook aardig van Loes van Borculo om de munt onderhands toch te verkopen aan een echte liefhebber.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Jan W schreef:Dat is een mooie aanwinst Maarten. Verbazingwekkend dat dan zo'n missend jaartal opduikt. Ook aardig van Loes van Borculo om de munt onderhands toch te verkopen aan een echte liefhebber.
ja klopt vond ook aardig. Zei tegen loes, veilen kost je ook geld. Je krijgt van mij nu direct 50 euro :twisted: Zeeland na 1680 mis ik er niet veel meer. Minder als 10 :slotje:
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ma2 Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Ma2 »

Zou dit geen 1689 zijn?

Het enige bekende exemplaar staat volgens mij in het duiten boek van purmer/ v/d Wiel. Met mooi duidelijk jaartal en met net wat mooiere letters dan de duiten van na 1681. Deze heeft de slordige afwerking die je bij 1689 erg veel ziet..
Bas078NL Nederland
Lid
Lid

Bericht door Bas078NL »

Nu dat ik dit zo zie vraag ik mij wel iets af...

Heb een tijdje geleden een aardig aantal munten uit Canada laten versturen, waaronder een Duit van ditzelfde type.
Nou staat er ½ duit op, maar het gegeven jaartal heeft geen ½ duit zover ik dat weet. Het is volgens het flipje een 1680.
Ook qua formaat lijkt hij op een duit in mijn ogen, maar daar kan ik naast zitten.

Ik voeg er foto's van bij, al moet ik wel toevoegen dat het licht misschien minder is..
Ik zag het vorige bericht dat de 1689 nogal slordig is, wat ik ook na wat nader onderzoek heb gemerkt, alleen kan ik het bij de mijne net niet achterhalen of het een 0 of een 9 is.

Nogmaals excuses voor de mindere kwaliteit, is met een flits genomen.

(P.S, zit een tweede foto bij die wat dichterbij is genomen).

Call me tech support

Terug naar “Provinciale en stedelijke muntslag en Bataafse Republiek”