Uit de oude doos: Teleac en verzamelen

Ben je beginnend verzamelaar en weet je niet waar je moet beginnen. Zoek je interessante tips, dan is deze rubriek zeker de moeite waard om even te bezoeken.
spatbord
Donateur
Donateur

Uit de oude doos: Teleac en verzamelen

Bericht door spatbord »

Begin jaren '90 heeft Teleac (wie kent ze nog?) een serie gehad over 'De geschiedenis van het geld'. Deze afleveringen zijn nog steeds te vinden op uitzending gemist. De laatste aflevering uit deze serie gaat over het verzamelen van munten. Linkje.
Wel leuk om eens te bekijken. Een aantal bekenden uit de muntenwereld komen voorbij: een heel jonge Theo Peters, Laurens Schulman, prof. dr. Enno van Gelder (overleden in 1998), Nico Arkesteijn (vorig jaar overleden), Bert van Beek.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Uit de oude doos: Teleac en verzamelen

Bericht door Jan W »

Dank voor dit leuke linkje! Als jochie stuurde ik wel eens muntjes naar het Koninklijk Penningenkabinet in Den Haag en dan kreeg ik ze altijd weer terug in een apart zakje waarop stond wat voor munt dit was. Net zoals in het filmpje ook gebeurde.
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

Interessant om te zien :-)
Vooral de diverse meters aan documentatie zou ik ook wel eens willen inzien...
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Wat leuk. Ik was net begonnen met munten verzamelen toen deze serie op de TV kwam. Ik heb toen nog het bijbehorende cursuspakket besteld.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Beginnen met verzamelen van munten en/of bankbiljetten”