2015 Forumquiz nieuwe opzet?

Hier worden de vragen van onder andere de forumquiz gesteld. Doe ook mee en beantwoord de laatst gestelde vraag. In deze rubriek vindt je ook andere vragen en polls.

Moderator: $and€r

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

2015 Forumquiz nieuwe opzet?

Bericht door Johanavw »

De eerste forumquizen zijn van start gegaan. Frank heeft een munt geplaatst en gisteren heb ik een bankbiljet geplaatst. De opzet met fragmenten lijkt een goede manier om mee verder te gaan.

George_III (Mika) heeft de quiz met het bankbiljet gewonnen en het biljet is naar hem onderweg :klap: :klap: :klap: !

Zijn er meer leden die een munt/bankbiljet ter beschikking willen stellen?

Zo blijft de forumquiz actief en zijn er geen kosten voor Jeroen. De prijzen komen van de leden zelf. Om meer bankbiljet verzamelaars naar het forum te krijgen dacht ik aan het volgende. Is het een idee om in de even week een quiz over en met als prijs een bankbiljet te doen en in de oneven weken met en over een munt/grond vondst? Zo zijn beide geledingen vertegenwoordigd en kunnen leden een prijs winnen die ook binnen hun verzameling past.

Ik wil met alle liefde de planning bijhouden van de leden die aangeboden hebben een munt e/o biljet (inclusief verzending naar de winnaar) ter beschikking te stellen. Zo kunnen we vooruit plannen en kunnen we overzien hoeveel forumquizen georganiseerd kunnen worden.

Zijn er leden die een prijs ter beschikking willen stellen en daarbij ook de vraag en het beeldfragment op het forum plaatsen? Hopelijk is er genoeg animo dat we de quiz vanuit de eigen geledingen in stand kunnen houden.
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Re: 2015 Forumquiz nieuwe opzet?

Bericht door sgtravel »

Ik wil wel een paar munten beschikbaar stellen voor de quiz, zal komend weekend een paar foto's maken.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Om de week een quiz voor munten/ bankbiljetten zou zeker kunnen. Maar wat als het na een uur al geraden is? Dan zit je weer twee weken zonder.

Dit is natuurlijk wel een hele leuke manier om van je doubletten af te komen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw »

janssenfrank schreef:Om de week een quiz voor munten/ bankbiljetten zou zeker kunnen. Maar wat als het na een uur al geraden is? Dan zit je weer twee weken zonder.

Dit is natuurlijk wel een hele leuke manier om van je doubletten af te komen.
Volgende keer wordt ie natuurlijk wat lastiger :gniffel: .

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Jeroen opperde al het idee om de winnaar een nieuw plaatje te laten plaatsen. Dat vind ik wel leuk. Je krijgt iets, maar je stelt ook weer iets beschikbaar. En het hoeft ook niet om hele dure munten/ bankbiljetten te gaan (mag wel :knipoog: ). Het gaat natuurlijk ook een beetje om de sport.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O »

Ik vind het idee van Jeroen(en Frank) een goed idee, en zo heb je van beide verzamelgebieden een doorlopende quiz.

Mocht het namelijk langer duren dan een week dan kom je met elkaar in de knoei.
En het idee van krijgen en (door)geven vindt ik wel sympathiek.

Alleen met nieuwe Leden is het misschien lastig omdat die nog niet zo in de munten zitten, maar aan de andere kant komt dat weer vanzelf, door dit soort quizzen ;)

Gr, Stephan

PS: ik doe volop mee voor de munten :knipoog:
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw »

Stephan O schreef:Ik vind het idee van Jeroen(en Frank) een goed idee, en zo heb je van beide verzamelgebieden een doorlopende quiz.

Mocht het namelijk langer duren dan een week dan kom je met elkaar in de knoei.
En het idee van krijgen en (door)geven vindt ik wel sympathiek.

Alleen met nieuwe Leden is het misschien lastig omdat die nog niet zo in de munten zitten, maar aan de andere kant komt dat weer vanzelf, door dit soort quizzen ;)

Gr, Stephan

PS: ik doe volop mee voor de munten :knipoog:
Mee eens. In de eerste post van ieder quiz toppic zal ditduidelijk aangeven moeten zijn. Dan weet de deelnemer dat deze 'weder prestatie' bij het correct raden van de vraag van hem/haar verwacht wordt. Het kan zijn dat mensen anders afhaken omdat ze niet weten om als winnaar zelf iets ter beschikking te stellen.

Voor mij doen we de volgende quiz dan op deze manier. Ik wil voor de eerst volgende quiz (met de vermelding om als winnaar iets ter beschikking en om de bijhorende vraag te bedenken) wel doen met als prijs wederom een unc biljet. Ik plaats deze week nog een nieuwe vraag.

€ 2,- CC

Terug naar “Forumquiz en andere wedstrijdjes”