€ 10,00 - 2002

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de Eurobiljetten
ostara-nl Nederland
Volledig lid
Volledig lid

€ 10,00 - 2002

Bericht door ostara-nl »

Euro's in Acryl.

Gevonden op een rommelmarkt, daar het biljet-nummer mijn aandacht trok.
Nummer S00000004705, ik heb op internet gezocht en vond dat het deze serie
ook gebruikt wordt voor Specimenbiljetten. Er is geprobeerd om het biljet er uit te halen,
maar weer op elkaar gelijmd.
Er zijn wel wat beschadigingen op het Acrylblok.

Het onderschrift zegt misschien al genoeg " With the Compliments of the European Central Bank".
Heeft dit nog enige waarde?

Bijgaand enkele foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: € 10,00 - 2002

Bericht door Stephan O »

Leuke vondst voor op een rommelmarkt.

Ik kom bij het zoeken op: "With the compliments of the European Central Bank" op afbeeldingen bij Google een ander exemplaar tegen.
Waarvan de eigenaar in ieder geval wel het idee heeft dat dit een forse meerwaarde heeft(lees: ongeveer een factor 170!!!).

Waarschijnlijk is dat exemplaar puntgaaf. Wat van jouw 'blok' inderdaad niet meer te zeggen is.
De vlekken op de laatste foto zijn ook op/in het Acryl? of op het biljet?

Heb je de verkoper op de rommelmarkt nog gevraagd hoe hij hieraan gekomen is? daar ben ik wel benieuwd naar.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ostara-nl Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Re: € 10,00 - 2002

Bericht door ostara-nl »

Stephan,

De vlekken die op het biljet zitten is lijm, de persoon op de rommelmarkt heeft het blok proberen
te splijten, het is geheel doormidden, maar het lukte hem niet om het biljet los te krijgen zonder eventuele
schade aan het biljet te veroorzaken. Dus heeft hij de twee helften weer aan elkaar gelijmd.
Hij heeft een partij bankbiljetten/munten van iemand overgenomen en daar zat het blok ook bij.
Ik heb de link bekeken en zag wat er voor gevraagd wordt, een knappe prijs zou ik zo zeggen.

Groet Theo.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.

Terug naar “Eurobiljetten”