Halve Gulden 1866
Ik weet het niet, maar de scan kan is iets te onduidelijk om het met zekerheid te zeggen.
Wat mij opvalt:
* De stippen in de blokken in het veld om de leeuw lijken wel te ontbreken. In plaats daarvan staat er 1 cirkel in het midden.
* De 5 van '50 C.' lijkt wel gegoten en meer op een 3.
* De snor komt mij wat vreemd over voor een 'gesleten' munt, vaak is deze ook flink gesleten, net zoals het haar...
* Onder de baard van Willem zie ik een te 'gemaakte' diepte. Dit kan ook komen door de patina, maar...
* De kleur is dit wel patina of is het een ander materiaal dan zilver.
* Munt lijkt wel gegoten te zijn, dus vervalsing?
Dit zijn wat punten waardoor ik wat vraagtekens krijg, maar ik kan het helemaal mis hebben
Haal ons snel uit deze onzekerheid Willem!
Gr. Jeroen
Wat mij opvalt:
* De stippen in de blokken in het veld om de leeuw lijken wel te ontbreken. In plaats daarvan staat er 1 cirkel in het midden.
* De 5 van '50 C.' lijkt wel gegoten en meer op een 3.
* De snor komt mij wat vreemd over voor een 'gesleten' munt, vaak is deze ook flink gesleten, net zoals het haar...
* Onder de baard van Willem zie ik een te 'gemaakte' diepte. Dit kan ook komen door de patina, maar...
* De kleur is dit wel patina of is het een ander materiaal dan zilver.
* Munt lijkt wel gegoten te zijn, dus vervalsing?
Dit zijn wat punten waardoor ik wat vraagtekens krijg, maar ik kan het helemaal mis hebben
Haal ons snel uit deze onzekerheid Willem!
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Met je CTRL toets ingedrukt en het scroll wieltje op je muis kun je de afbeelding vergroten.
Als ik het zo bekijk zeg ik dat hij vals is, met name door de stippen in de blokken in het veld rondom de leeuw.
Heb je ook het gewicht Willem? En is hij magnetisch?
Gr. Jeroen
Als ik het zo bekijk zeg ik dat hij vals is, met name door de stippen in de blokken in het veld rondom de leeuw.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Het gewicht is exact 5 gr. en munt is niet magnetisch.Munthunter schreef:Met je CTRL toets ingedrukt en het scroll wieltje op je muis kun je de afbeelding vergroten.
Gr. Jeroen
Gr. Willem
Dat is fijn he zo'n oude kolonie, hofleverancier van valse munten!
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
-
- Superlid
-
- Superlid