In ons leden magazine van de IBNS stond een stukje van een ander lid over Catamate software. Deze producent heeft 3 verschillende programma's op markt gebracht in 2014.
Coin Mate 2014, Banknote Mate 2014 en Stamp Mate 2014
De schrijver van het stuk is erg enthousiast, daarom wil ik het graag met jullie delen. Zelf heb ik de gratis 30 dagen versie gedownload en m.i. is dit (een van) de beste programma's. Ik heb daarom een volledige licentie aangeschaft. Ben nu bezig mijn hele verzameling in te voeren.
Het programma heeft een koppeling met Colnect. Dit scheel erg veel tijd met invoeren. Alle informatie inclusief catalogusnummer worden dan automatisch toegevoegd. Toevoegen, verwijderen en exports zijn gemakkelijk te maken in diverse formaten en je kunt biljetten/munten/ postzegels (afhankelijk van welk programma je kiest) verschillende labels geven; Have (in bezit), Wish (wens), Trade (ruilen) en Sell (verkopen). Meerdere labels zijn mogelijk. Afbeeldingen van het biljet kunnen vervangen worden, maar mocht een biljet niet in database staan dan kun je deze eenvoudig toevoegen.
Het programma is vooralsnog alleen Engelstalig.
Op deze manier kun kun je diverse exports maken, bijvoorbeeld om iemand een lijst te sturen met de biljetten/ munten die je grasg wilt ruilen.
Daarnaast kun je aantallen, inkoopptijs, verkoopprijs, catwaarde en gradaties per biljet/munt etc etc invoeren. Het programma is m.i. erg uitgebreid.
Een licentie voor Banknote Mate kost € 39,-. Tip is om voor aanschaf in te schrijven voor de nieuwsbrief. In de bevestiging staat een kortingscode van € 5,-. Dan kost het programma dus € 34,-.
Op http://www.catamates.com/ kun je meer informatie vinden over de drie verschillende programma's.
Deze post is louter informatief bedoeld en niet als specifieke reclame. Mijn ervaringen zijn in ieder geval erg goed.
Catamate software voor munten, bankbiljetten of postzegels
-
- Volledig lid
Catamate software voor munten, bankbiljetten of postzegels
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.
Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.
Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.
€ 2,- CC
Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.
Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.
€ 2,- CC
-
- Lid
Re: Catamate software voor munten, bankbiljetten of postzege
dit bebericht is verwijderd op aangeven van "marksch "
Laatst gewijzigd door josv op 17 sep 2016, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten
Jos
Website
Jos
Website
-
- Lid
Re: Catamate software voor munten, bankbiljetten of postzege
dit bebericht is verwijderd op aangeven van "marksch "
Groeten
Jos
Website