Ooit is dit exemplaar eens in Engeland belandt, vervolgens afgelopen zomer daar geveild en verkocht aan een Amerikaan, die hem daarna in de verkoop zette en het exemplaar verkocht aan een Nederlander, welkom thuis.
Het moet een lange reis zijn geweest voor deze ruim 400 jaar oude Leeuwendaalder, in ieder geval heeft hij er een mooi kleurtje aan overgehouden
Groeten, Cor.
West-Friese Leeuwendaalder 1604
Moderator: Robin
West-Friese Leeuwendaalder 1604
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: West-Friese Leeuwendaalder 1604
Inderdaad een erg mooie leeuwendaalder, met een voor mij wat droevig verhaal. Tijdens die bewuste veiling bood ik ook "live" op een paar munten, waaronder deze. Bij precies deze leeuwendaalder liep de verbinding vast om wat voor reden dan ook (dat gebeurt namelijk zelden) waardoor ik de munt zag worden afgehamerd voor een relatief luttel bedrag...
Maar mooi dat de munt weer in goede handen is. Voor een vroege leeuwendaalder is dit een erg mooi exemplaar.
Maar mooi dat de munt weer in goede handen is. Voor een vroege leeuwendaalder is dit een erg mooi exemplaar.
-
- Donateur
Wat een prachtige munt! Valt me wel op dat bij Amerikaanse veilingen munten veel vaker van die regenboogkleurtjes hebben. Zijn de Amerikanen bereid daar meer voor te betalen, waardoor alle regenboogmunten in de VS eindigen, of zitten ze soms zelf actief dit soort kleuren op hun munten te genereren?
Hoe zit dat eigenlijk als je zo'n munt in de VS koopt, betaal je dan ook invoerrechten wanneer deze naar Nederland verstuurd wordt?
Jan, welke veiling was dat als ik vragen mag? Ik heb wel eens gekeken bij wat veilingen in Angelsaxische landen, maar de meesten hebben weinig tot geen Nederlandse munten ertussen zitten.
Hoe zit dat eigenlijk als je zo'n munt in de VS koopt, betaal je dan ook invoerrechten wanneer deze naar Nederland verstuurd wordt?
Jan, welke veiling was dat als ik vragen mag? Ik heb wel eens gekeken bij wat veilingen in Angelsaxische landen, maar de meesten hebben weinig tot geen Nederlandse munten ertussen zitten.
Beide. Kunstmatig (regenboog) patineren gebeurt wel inderdaad.spatbord schreef:Wat een prachtige munt! Valt me wel op dat bij Amerikaanse veilingen munten veel vaker van die regenboogkleurtjes hebben. Zijn de Amerikanen bereid daar meer voor te betalen, waardoor alle regenboogmunten in de VS eindigen, of zitten ze soms zelf actief dit soort kleuren op hun munten te genereren?
-
- Donateur
Hoe gaat zoiets dan in zijn werk?Koevoets numismatics schreef:Beide. Kunstmatig (regenboog) patineren gebeurt wel inderdaad.
Roma Numismatics had een veiling waar toevallig een heel stel NL munten werden geveild. Voornamelijk leeuwendaalders waaronder deze. Maar meestal hebben ze niet of nauwelijks NL munten, ik denk dat het toevallig een collectie was die geveild werd.spatbord schreef:Jan, welke veiling was dat als ik vragen mag? Ik heb wel eens gekeken bij wat veilingen in Angelsaxische landen, maar de meesten hebben weinig tot geen Nederlandse munten ertussen zitten.
Ik heb een aardig stukje gevonden over het kunstmatig patineren:
http://www.ebay.com/gds/Rainbow-Toned-C ... 169/g.html
-
- Donateur
Bedankt voor de link!Koevoets numismatics schreef:Ik heb een aardig stukje gevonden over het kunstmatig patineren: