Egyptische bankbiljetten - Wie helpt me met ontcijferen?

Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Lotus07
Superlid
Superlid

Egyptische bankbiljetten - Wie helpt me met ontcijferen?

Bericht door Lotus07 »

Hallo,

Gisteren heb ik een stapel biljetten van iemand binnengekregen en daar zitten een stel Egyptische bij. Wel nu, op het 2de en 4de biljet op de foto heb ik al kunnen achterhalen wat de datum is die erop staat, maar van de 1ste en 3de kan ik er maar niet uitkomen. Iemand die het toevallig wel weet en me kan vertellen hoe ik het zelf zou kunnen doen?

AfbeeldingEgyptische bankbiljetten by Trabantje601, on Flickr

Ik hoor het graag,
Lotus07
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Re: Egyptische bankbiljetten - Wie helpt me met ontcijferen?

Bericht door marksch »

Hoi,

Het zou wel fijn zijn als je de foto's niet via Flickr in het forum zou willen posten, want Flickr maakt het niet zo eenvoudig om de foto in ware grootte te bekijken. Als je Tinypic gebruikt, kan ik met een paar kliks de foto op ware grootte bekijken en dat maakt e.e.a. een stuk makkelijker.

Groet,

Mark
marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch »

Ik heb intussen de foto dan toch maar gedownload en ik snap wel waarom het niet zo eenvoudig is de datum terug te vinden. Hoe ziet de andere kant van de biljetten eruit?

Mark
Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 »

marksch schreef:Ik heb intussen de foto dan toch maar gedownload en ik snap wel waarom het niet zo eenvoudig is de datum terug te vinden. Hoe ziet de andere kant van de biljetten eruit?

Mark
Op de achterkant staan geen indicaties voor de datum, alleen het staatswapen, de tekst "Central Bank of Egypt" en de waard aanduiding in het Engels.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 »

Ik ben er eindelijk achter gekomen hoe je de datum van die biljetten kunt achterhalen!

AfbeeldingData Egyptische bankbiljetten by Trabantje601, on Flickr

Grt, Lotus07

Terug naar “Afrika”