veilingen niet laten stoppen. Zou dat geen goed idee zijn?
veilingen niet laten stoppen. Zou dat geen goed idee zijn?
Zou het niet handig zijn dat zodra je een veiling begint op de forummarkt dat je hem niet meer kunt sluiten voor de eind datum?
vandaag heeft een nieuwe gebruiker een aantal advertenties geplaatst waaronder een veiling met canadese munten waar ik wel interesse in had. Maar na een paar uur stond hij al op verkocht ondanks dat de veiling voor een week liep.
Weer zo iemand die het forum alleen maar als veredelde mp gebruikt.
vandaag heeft een nieuwe gebruiker een aantal advertenties geplaatst waaronder een veiling met canadese munten waar ik wel interesse in had. Maar na een paar uur stond hij al op verkocht ondanks dat de veiling voor een week liep.
Weer zo iemand die het forum alleen maar als veredelde mp gebruikt.
Re: veilingen niet laten stoppen. Zou dat geen goed idee zij
blijkbaar vind de gebruiker die mij net mailde het heel normaal om een veiling zo te sluiten. erg jammer.
-
- Volledig lid
Nobel streven hoor. Maar als ik een kleine gok mag wagen zal dit soort mensen (die dit form zien als verdedelde marktplaats) zich niet veel van dergelijke regels aantrekken.
Die verkopen het gewoon in de tussentijd en maken zich niet zoveel zorgen of ze een reprimande krijgen op een forum. Dus uiteindelijk zul je er niet veel mee opschieten.
Die verkopen het gewoon in de tussentijd en maken zich niet zoveel zorgen of ze een reprimande krijgen op een forum. Dus uiteindelijk zul je er niet veel mee opschieten.
Gaat mij er meer om dat je hem technisch niet kunt sluiten, dus niet alleen qua regel. Geen idee of dat mogelijk is.nostalgia schreef:Nobel streven hoor. Maar als ik een kleine gok mag wagen zal dit soort mensen (die dit form zien als verdedelde marktplaats) zich niet veel van dergelijke regels aantrekken.
-
- Donateur
zeg moderator word eens wakker,er word een vraag gesteld
toch heel normaal dat een veiling tot die laatste dag loopt......

collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
-
- Superlid
Dat lijkt mij ook heel normaal dat een veiling tot de laatste dag loopt, sterker nog de laatste minuut, op deze manier kun je beter de tijdslimiet weglaten.leon voorn schreef:zeg moderator word eens wakker,er word een vraag gesteld
![]()

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Misschien beter dat je pas na een tig aantal berichten van de forummarkt gebruik kunt maken, dat houd denk ik ook van zulke verkopers buiten de deur. Ik was al vanaf het begin moderator van de forummarkt, maar heb sinds deze nieuwe opzet totaal geen controle meer, kan ook niets terug vinden van de advertentie van deze persoon. De opzet zou toch anders moeten en de markt zou duidelijker aanwezig moeten zijn.
Gr. Willem
Gr. Willem
Heel simpel, eerst even uitleggen hoe de forummarkt werkt want het kan onwetendheid zijn. Gebeurd het een tweede keer dan flikker je hem gewoon het forum af. Het gebeurd de laatste tijd te vaak dat mensen lid worden van het forum en zonder zich fatsoenlijks voor te stellen de markt volgooit met advertenties. Zitten we niet echt op te wachten toch?
Alfred
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
In dit geval bleek de nieuwe gebruiker mede door zijn hoge leeftijd niet goed te snappen hoe het forum werkt. Ik heb hem in een aantal mailtjes ermee geholpen.
Maar er zijn genoeg nieuwe gebruikers die het niet nodig vinden om zich voor te stellen en dit zien als veredelde mp. En dat begint toch een beetje vervelend te worden.
Op vele fora is de afspraak dat je minimaal 1 maand lid moet zijn met minimaal 10 nuttige posts voordat je op de forummarkt kunt.
Dat heb ik al vaker bij jeroen neergelegd.
Maar er zijn genoeg nieuwe gebruikers die het niet nodig vinden om zich voor te stellen en dit zien als veredelde mp. En dat begint toch een beetje vervelend te worden.
Op vele fora is de afspraak dat je minimaal 1 maand lid moet zijn met minimaal 10 nuttige posts voordat je op de forummarkt kunt.
Dat heb ik al vaker bij jeroen neergelegd.
-
- Donateur
Ik snap het dilemma, maar het probleem met nuttige posts is natuurlijk: wie bepaald en wat is nuttig. Dat blijft een interpretatie wat per persoon verschilt. Het alternatief daarop, een x aantal posts, zit je weer
met het probleem, dat er gepost gaat worden om het posten.
Een tijdslimiet is ook lastig, dan beperk je een nieuw lid, terwijl je hem of haar juist onderdeel wilt laten uitmaken van ons mooie forum.
Het is makkelijker gezegd als uitgevoerd waarschijnlijk, maar ik zie dan meer heil in een ad / veiling plaatsen en dat die dan ook gewoon een x aantal dagen blijft staan / afloopt wat voor iedereen duidelijk is.
Groetjes Mike
met het probleem, dat er gepost gaat worden om het posten.
Een tijdslimiet is ook lastig, dan beperk je een nieuw lid, terwijl je hem of haar juist onderdeel wilt laten uitmaken van ons mooie forum.
Het is makkelijker gezegd als uitgevoerd waarschijnlijk, maar ik zie dan meer heil in een ad / veiling plaatsen en dat die dan ook gewoon een x aantal dagen blijft staan / afloopt wat voor iedereen duidelijk is.
Groetjes Mike
Mijn excuses voor het trage en dus late antwoord.
Ik ga instellen dat advertenties niet gesloten kunnen worden. Ik snap dat dit erg vervelend is, maar heb niet het idee dat dit nou heel erg vaak gebeurd.
Ik stel tevens in dat men eerst 5 berichten op het forum moet hebben geplaatst voordat het (nieuwe) lid advertenties kan plaatsen.
Gr. Jeroen
Ik ga instellen dat advertenties niet gesloten kunnen worden. Ik snap dat dit erg vervelend is, maar heb niet het idee dat dit nou heel erg vaak gebeurd.
Ik stel tevens in dat men eerst 5 berichten op het forum moet hebben geplaatst voordat het (nieuwe) lid advertenties kan plaatsen.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Krijg het niet ingesteld dat men de advertenties niet zou kunnen sluiten. Dit is dus niet mogelijk,maar heb dus wel ingesteld dat men eerst 5 berichten moet plaatsen op het forum voordat hij/zij advertenties kan plaatsen.
Bedankt jeroen.
Zou het technisch ook mogelijk zijn om een veiling standaard met bieden in te stellen en dat bij een te koop niet geboden kan worden?
Als je wilt dat er geboden word moet je dan maar een veiling starten.
Zou het technisch ook mogelijk zijn om een veiling standaard met bieden in te stellen en dat bij een te koop niet geboden kan worden?
Als je wilt dat er geboden word moet je dan maar een veiling starten.
Ik speel deze vraag even door naar Atox
-
- Donateur
Jeroen wat misschien ook nog een idee zou zijn is...dat je bijvoorbeeld niet persé een verkoopprijs moet invullen maar dat je ook kan neerzetten als:
zie omschrijving
Ik heb zojuist namelijk duitse 2 euro's op het forummarkt te koop gezet met in de omschrijving de prijzen die ik ervoor vraag. Maar moest verplicht een verkoopprijs invoeren, dus heb nu maar 0 euro neergezet.
Misschien een idee?
Gr. DutchNapoleon
zie omschrijving
Ik heb zojuist namelijk duitse 2 euro's op het forummarkt te koop gezet met in de omschrijving de prijzen die ik ervoor vraag. Maar moest verplicht een verkoopprijs invoeren, dus heb nu maar 0 euro neergezet.
Misschien een idee?
Gr. DutchNapoleon