Beste allemaal,
Mijn naam is Bas. Ik heb sinds kleins af aan tijdens vakanties mooie bankbiljetten en munten bewaard. Ik wil ze voortaan graag bewaren in een hoesje om ze te beschermen tegen beschadiging.
Ik weet echter niks hiervan af. Het enige dat ik weet is, dat bankbiljetten beschermd moeten worden tegen zuurstof en uv licht. Is dit ook het geval bij munten?
Ik een website gevonden die hoesjes verkopen voor bankbiljetten en munten. Verzamelaarsmarkt.nl. Ik weet alleen niet welke merk en type bescherming het beste is. Het rare voor mij is dat er alleen bij bankbiljetten word aangegeven tegen wat ze beschermd worden. Bij munten staat er alleen de maten.
Ik wil om mijn gebrek aan kennis daardoor graag een onafhankelijke advies krijgen. Ik heb zelf gekeken naar de hoesjes en ik heb de volgende gevonden:
Bankbiljetten:
http://www.verzamelaarsmarkt.nl/nl/acce ... oezen.aspx (de premium)
Munten:
http://www.verzamelaarsmarkt.nl/nl/acce ... tuks-.aspx
Wat is eigenlijk het verschil tussen een album en een hoes? Ik neem aan, dat beiden beschermen tegen water, zuurstof en uv licht. En alleen dat de een alles mooi opbergt in een plaats. Ik denk zelf dat een album niet zo handig is. Je kan de bankbiljetten en munten namelijk niet in je handen vastpakken met een bescherming er omheen. Als je bijvoorbeeld een oude bankbiljet hebt en die in je handen wilt hebben. je moet hem dan uit de hoes van het album halen.
Bij voorbaat dank.
Groet,
Bas
Bescherming voor bankbiljetten en munten
-
- Superlid
Re: Bescherming voor bankbiljetten en munten
Hoezen berg je op in een album.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum Bas!
Bankbiljetten kun je het beste in de speciale bankbiljettenhoezen steken en die dan in de daarvoor bestemde bladen steken. Deze bladen kun je in een bankbiljettenalbum doen en dan zitten je bankbiljetten veilig opgeborgen en je kunt er makkelijk doorheen bladeren.
Voor je munten heb je al de munthouders gevonden, een veilige en makkelijke oplossing. Echter zou ik gaan voor de zelfklevende, wel wat duurder maar mooier en makkelijker dan de nietjes. Zeker met verschillende maten munten en dus ook verschillende maten munthouders is de kans op beschadiging door de nietjes aanwezig. De munthouders steek je in de muntbladen waarin je 20 (normale maat 5x5cm) munthouders kunt steken. Deze bladen doe je ook in een muntalbum en dan kun je ze makkelijk bekijken en ze zitten veilig opgeborgen.
Er zijn meer mogelijkheden zoals capsules, maar voor jouw verzameling lijkt dit mij het meest passende.
Via het forum, veilingsites en beurzen kun je je verzameling mooi uitbreiden.
Succes en veel plezier met het opzetten van een serieuze verzameling!
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Bankbiljetten kun je het beste in de speciale bankbiljettenhoezen steken en die dan in de daarvoor bestemde bladen steken. Deze bladen kun je in een bankbiljettenalbum doen en dan zitten je bankbiljetten veilig opgeborgen en je kunt er makkelijk doorheen bladeren.
Voor je munten heb je al de munthouders gevonden, een veilige en makkelijke oplossing. Echter zou ik gaan voor de zelfklevende, wel wat duurder maar mooier en makkelijker dan de nietjes. Zeker met verschillende maten munten en dus ook verschillende maten munthouders is de kans op beschadiging door de nietjes aanwezig. De munthouders steek je in de muntbladen waarin je 20 (normale maat 5x5cm) munthouders kunt steken. Deze bladen doe je ook in een muntalbum en dan kun je ze makkelijk bekijken en ze zitten veilig opgeborgen.
Er zijn meer mogelijkheden zoals capsules, maar voor jouw verzameling lijkt dit mij het meest passende.
Via het forum, veilingsites en beurzen kun je je verzameling mooi uitbreiden.
Succes en veel plezier met het opzetten van een serieuze verzameling!
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Bedankt Jeroen.
Over de hoesjes kan ik ze voor altijd gebruiken. Of moet ik na een periode de bankbiljetten en munten in een nieuwe hoesje stoppen?
Over de hoesjes kan ik ze voor altijd gebruiken. Of moet ik na een periode de bankbiljetten en munten in een nieuwe hoesje stoppen?
Als ze er eenmaal in zitten hoef je die niet na verloop van tijd te vervangen.
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!