Monaco, 2 euro CC 2007 Grace Patricia Kelly
Moderators: numisfreund, euromunter
-
- Globale moderator
Sterker nog, het is precies dezelfde tekst ook!!!Willem schreef:Die veiling van Nederlandse verkoper betreft een probe.
Gr. Willem
Zou me niets verbazen dat dit ook dezelfde verkoper is met een andere naam!!
De vorige was kapitein Rob (of zoiets)
Deze RJ. (dan zal de eerste letter ook wel van Rob zijn!??)
Peter.
Peter, heb even gekeken, en je hebt helemaal gelijk. Dit is de zelfde persoon, object locatie en beschrijving zijn het zelfde. En met nog minder dan 40 minuten te gaan is er al EUR 20,50 op geboden!Petijsach schreef:Sterker nog, het is precies dezelfde tekst ook!!!Willem schreef:Die veiling van Nederlandse verkoper betreft een probe.
Gr. Willem
Zou me niets verbazen dat dit ook dezelfde verkoper is met een andere naam!!
De vorige was kapitein Rob (of zoiets)
Deze RJ. (dan zal de eerste letter ook wel van Rob zijn!??)
Peter.
Gr. Willem
-
- Volledig lid
Ik heb de verkoper een mail gestuurd met daarin de vraag of het hier ondanks alle misleidingen gaat om een probe munt, nu kreeg ik een ietwat grimmig mailtje terug met daarin de tekst dat duidelijk in de beschrijving stond dat het gaat om een probe munt!!!!!
Nu heb je volgens mij voor 4 euro al een probe munt dus dan is het zeker lekker eten als ook dit "muntje" weer voor het vijfvoudige verkocht wordt!!! En hij komt er nog elke keer mee weg ook
Peter.
Nu heb je volgens mij voor 4 euro al een probe munt dus dan is het zeker lekker eten als ook dit "muntje" weer voor het vijfvoudige verkocht wordt!!! En hij komt er nog elke keer mee weg ook
Peter.
-
- Globale moderator
Met nog ruim 4 dagen te gaan en € 1.090,- op de teller:
http://cgi.ebay.nl/Monaco-2-euro-2007-g ... 19bdd6cb5d
Toch opvallend dat de prijs enkele tientjes hoger ligt dan in omliggende landen
Paul
Paul
-
- Globale moderator
-
- Globale moderator
Ik kan dit toch niet echt als oplichting zien hoor, hoewel ik deze gedachte zeer zeker wel begrijp.
Iemand die een originele Grace Kelly munt wil kopen, zal toch echt wel weten dat deze flink aan de prijs is. Degene die dan denken dat ze voor 20 Euro een echte op de kop kunnen tikken, terwijl dit een probe is, zullen op 1 handje te tellen zijn.
Ik zie het hetzelfde als een bankbiljet kopen waar ergens in de advertentie 'copy' staat beschreven in klein letters. is dit bankbiljet in originele staan zo'n 750 euro's dan mag je verwachten dat als je hem kunt aankopen voor 20 euro, je geen echte in je brievenbus hoeft te verwachten.
Maar ik ben het geheel met jullie eens dat deze advertentie zeer misleidend kan zijn, maar prikt een gezonde geest er zo doorheen.
Verder vraag ik mij af hoe veel deze munt nog zal gaan stijgen. Met €1000,- is deze munt voopr zo'n 95% van de verzamelaars wellicht ver boven het budget. Vandaar dat ik ook niet denk dat de nieuwe verzamelaars er snel eentje zullen aanschaffen. Inmiddels is het 2010 en moet je ook al diep in de buidel tasten (althans mijn buidel) om de colectie 2 Euro herdenkingsmunten compleet te maken. Dit met het oog op San Marino, Vaticaan, Finland, Slovenië (2007), etc. Verzamelaars die nu een paar jaar deze munten verzamelen konden voor leuke prijzen deze collectie up to date maken en daarna up to date houden. En nieuwe verzamelaars zullen hier dus flink wat meer voor moeten doen en ik denk eerder overstappen op een verzameling 2 Euroherdenkingsmunten, zonder de duurdere landen...
Het is maar een gedachte, maar ik denk dat het niet ver van de realiteit zal zitten.
Gr. Jeroen
Iemand die een originele Grace Kelly munt wil kopen, zal toch echt wel weten dat deze flink aan de prijs is. Degene die dan denken dat ze voor 20 Euro een echte op de kop kunnen tikken, terwijl dit een probe is, zullen op 1 handje te tellen zijn.
Ik zie het hetzelfde als een bankbiljet kopen waar ergens in de advertentie 'copy' staat beschreven in klein letters. is dit bankbiljet in originele staan zo'n 750 euro's dan mag je verwachten dat als je hem kunt aankopen voor 20 euro, je geen echte in je brievenbus hoeft te verwachten.
Maar ik ben het geheel met jullie eens dat deze advertentie zeer misleidend kan zijn, maar prikt een gezonde geest er zo doorheen.
Verder vraag ik mij af hoe veel deze munt nog zal gaan stijgen. Met €1000,- is deze munt voopr zo'n 95% van de verzamelaars wellicht ver boven het budget. Vandaar dat ik ook niet denk dat de nieuwe verzamelaars er snel eentje zullen aanschaffen. Inmiddels is het 2010 en moet je ook al diep in de buidel tasten (althans mijn buidel) om de colectie 2 Euro herdenkingsmunten compleet te maken. Dit met het oog op San Marino, Vaticaan, Finland, Slovenië (2007), etc. Verzamelaars die nu een paar jaar deze munten verzamelen konden voor leuke prijzen deze collectie up to date maken en daarna up to date houden. En nieuwe verzamelaars zullen hier dus flink wat meer voor moeten doen en ik denk eerder overstappen op een verzameling 2 Euroherdenkingsmunten, zonder de duurdere landen...
Het is maar een gedachte, maar ik denk dat het niet ver van de realiteit zal zitten.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Oplichting meteen niet misschien, maar deze persoon probeert de leken op eurogebied wel zo te misleiden dat ze denken een orginele Grace munt hebben aangeschaft. En dit terwijl deze verkoper ook verder prima orginele euromunten aanbiedt! Mocht hij door deze acties negative feedback krijgen dan heeft hij zichzelf daar mee natuurlijk!
Eigenlijk gooit hij zijn goede naam ter grabbel om het maar zo te zeggen.
Maar zoals bij vele dingen: lees eerst de kleine lettertjes
Peter.
Peter.
Inderdaad Peter, maar mocht de leek hier in trappen, dan is hij met €20,- een goedkope les rijker!. Ik zou het een beetje dom vinden, maar weet ook dat het gebeurd... helaas...Petijsach schreef:Oplichting meteen niet misschien, maar deze persoon probeert de leken op eurogebied wel zo te misleiden dat ze denken een orginele Grace munt hebben aangeschaft. En dit terwijl deze verkoper ook verder prima orginele euromunten aanbiedt! Mocht hij door deze acties negative feedback krijgen dan heeft hij zichzelf daar mee natuurlijk!
Peter.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Globale moderator
Toch nog geëindigd op 1.131 euro! Behoorlijk hoog bedrag toch wel en er loopt alweer een nieuwe met nog ruim 6 dagen te gaan staat de teller al op 1.120 euro...euromunter schreef:Met nog ruim 4 dagen te gaan en € 1.090,- op de teller:
Paul
http://cgi.ebay.nl/Monaco-2-euro-2007-G ... 1e5d4df01d
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Dan zijn het geen slimbo's die hier aan het bieden zijn geslagen. Zou ik mooi in Duitsland bieden, scheelt toch om en nabij de 100 euro.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Globale moderator
Ook wel een leuke, een privé uitgifte van een numisbrief Grace Kelly 2007, geen officiële uitgifte dus:
http://cgi.ebay.de/Original-2-Euro-Munz ... 2c561cdeb4
Prijs staat inmiddels wel op 1.210 euro!
groeten Paul
http://cgi.ebay.de/Original-2-Euro-Munz ... 2c561cdeb4
Prijs staat inmiddels wel op 1.210 euro!
groeten Paul
-
- Globale moderator
En dus ook wel veel meer aanbod heeft. Misschien is de Duitse markt wel grotendeels voorzien. Wat dus zou inhouden dat veel die de munt willen hebben deze ook in hun bezit hebben.Willem schreef:Ik vind het wel vreemd dat de prijs in Nederland een stuk hoger ligt dan in Duitsland, terwijl de Duitse markt vele malen groter is dan de Nederlandse markt.
Gr. Willem
Maar het is inderdaad wel opmerkelijk dat gedurende al wel 'langere' periode de prijs in Nederland structureel een stuk hoger ligt dan in Duitsland. Ik weet niet echt een verklaring hiervoor...
groeten Paul