euromunter schreef:Maar de 2 euro herdenkingsmunt van 2007 is daar wel een uitzondering op.
Ik zie dat niet zo als een uitzondering, bij Grace Kelly is sprake van herdenken, bij een huwelijk is sprake van vieren, en ik kan me voorstellen dat je vieren niet zo doet met een eenvoudige en goedkope 2 euro
Maar nogmaals, het is vooral een gevoel, en ook in Nederland wordt er blijkbaar zo over gedacht, de 2 euro was in 2005 ook niet goed genoeg voor het jubileum van Beatrix. Ook 5 euro voldoet dan niet....
In Spanje staat de vorst ook niet voor niets alleen op de 2 hoge waardes.
Met het 'goedkope' van een 2 Euromunt ben ik het in dit geval niet eens
Ik hoop toch echt dat Monaco in 2011 mee doet met een 2 euromunt, maar snap je uitleg wel Luit. Inderdaad zullen ze eerder voor een hogere (passendere) denominatie kiezen.
Maar toch denk ik dat, gezien de plaats waarin een 2 Euromunt wel en een hogere denominatie niet mag rouleren, namelijk het hele eurogebied, meer effect van het doel van de munt teweeg zou kunnen brengen. Natuurlijk dan wel in een hogere oplage, anders heeft het geen zin.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Dit keer niet bij een bekende verkoper, ook geen omschrijving of de originele en officiële verpakking er bij zit. Niet echt een duidelijke omschrijving en er heeft nog niemand geboden (!).
Monaco 2 Euro "Grace Kelly" 2007 (probe)
Deze eerste 2 euro herdenkingsmunt van Monaco staat in het teken
van de 25ste sterfdag van actrice Grace Kelly. In 1982 overleed zij op
52-jarige leeftijd aan de gevolgen van een auto-ongeluk.
Grace Kelly was een Amerikaanse actrice, die in 1955 een Oscar won.
Een jaar later trouwde ze met Prins Rainier III van Monaco en moest
het acteren opgeven.
De munt toont het portret van Kelly. Daarnaast de initialen van
ontwerper R.B. Baron en de aanduiding Monaco 2007
Dus het gaat hier om een probe. Alhoewel het netter had geweest wanneer dit in de titel al vermeld stond
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Zo zeg, ik heb het twee keer doorgelezen en zag het woord probe niet staan. En de afbeelding is zo te zien van de echte. Wel een beetje misleidend op deze manier, want het is geen echte munt!
Ik ben benieuwd wie er gaat instinken. Na bijna 1 dag heeft nog steeds niemand geboden, hopelijk blijft dat zo.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
euromunter schreef:
Geëindigd op 1.121 euro. Gemiddeld bedrag op dit moment...
Misschien voor Nederland, maar voor ebay in heel Europa ligt het gemiddelde op dit moment ongeveer 100 euro lager dan deze 1121, afgelopen maand lag het nog op ruim 1050, maar nu ligt het daar duidelijk onder.
Vermelden ze erbij "DE MEEST ZELDZAME HERDENKINGSMUNT VAN 2 EURO: SLECHTS 20.001 EXEMPLAREN"
Foto is wel van de probe. Maar ondertussen is er al 22,5€ voor geboden
Dit is een waardeloze koper/verkoper, heb deze persoon al eens bij ebay gemeld, maar word niets aangedaan. Deze persoon doet een bod op veilingen, en trekt later het bod weer in onder het mom van verkeerd bedrag in gevuld. Dit doet hij om te kijken wat het hoogste bod van de dan hoogste bieder is, dit heeft hij al wel 20á30 keer bij mijn veilingen gedaan. Hij is ook iemand van, vandaag gekocht, en gisteren bezorgd. Doet niets anders dan zeuren/zeiken via de mail.
Moeilijk of niet te voorspellen wat de prijs gaat doen. Ik zou zeggen dat de prijs verder gaat stijgen omdat er steeds meer vraag naar komt... En het aantal verzamelaars toeneemt... Maar de praktijk wijst iets anders uit...
Kan het niet zo zijn dat de verzamelaars die hem echt willen hebben (ten koste van alles) nu inmiddels wel voorzien zijn?
Oftewel dat we nu in een periode zitten dat verzamelaars die hem wel willen hebben, maar er bv. max 500 voor willen betalen, dadelijk vanzelf aan de beurt zijn?
Op zich geen verkeerde gedachte. Dat er vorig jaar opeens een best grote run op kwam, heeft de prijs omhoog gedreven. Nu lijkt deze zich te handhaven (stabiliseren) zo tussen de 1000 en 1250 euro (biedingen en 'normale' prijzen bij handelaren)...
Misschien dat toch veel verzamelaars hebben toegeslagen omdat ze misschien bang waren door de verhalen van enkele handelaars én andere verzamelaars dat de prijs richting de 1500 tot 2000 euro zou gaan.
Ik zou ook zeggen dat de prijs juist weer verder, het zij gestaag, zou gaan stijgen omdat toch nog steeds velen deze munt willen hebben.
De komende jaren, ik schat minimaal tot 2014 komt er maar 1 euroland bij en dat is Estland op 1 januari 2011... Dit land heeft nog geen 1,5 miljoen inwoners en zal dus ook niet heel veel verzamelaars gaan opleveren.
Maar ik denk dat er wel weer zo'n opwaartse beweging van de prijs gaat plaatsvinden. Alleen niet te voorspellen... Waarschijnlijk daalt de waarde eerst nog wel even, aangezien dit wel een trend is die al een tijdje geleden is ingezet. De prijzen in Nederland (op eBay) vallen zoals Luit ook al eerder aangaf wel buiten de gemiddelde prijs in Europa! En eigenlijk nog flink ook...