het is weer eens tijd om wat munten te plaatsen. Hier een bull & horseman. een zilveren jital van de koningen van Kabul, wat we tegenwoordig Afghanistan noemen.
zomaar een zilveren bull & horseman van rond 850 nc
Moderator: George_III
-
- Donateur
Re: zomaar een zilveren bull & horseman van rond 850 nc
Mooi vroeg exemplaar !
Mocht je hem niet verder hebben geclassificeerd. Het is een "Spalapati Deva" type, Tye 5.
Mocht je hem niet verder hebben geclassificeerd. Het is een "Spalapati Deva" type, Tye 5.
Bedankt! Ik ben tegenwoordig maar gestopt om antieke munten zover te determineren. Ik heb 25 eeuwen aan munten en de munten uit deze periode beslaan een steeds groter gebied van de wereld, ondertussen heb ik een bibliotheek nodig om de catalogussen kwijt te kunnen
Maar bedankt voor de extra info.
Maar bedankt voor de extra info.
-
- Donateur
Ach, de precieze Tye classificatie is misschien wat overdreven. Maar ik probeer toch meestal vrij specifiek te determineren. Ik heb ook geen meters naslagwerken. Het kost in het begin even wat extra inspanning, maar op een gegeven moment wordt je vanzelf heel handig in herkennen en weten waar en hoe je heel snel iets terug kunt zoeken. Het onderscheid tussen het "Spalapati Deva" en "Samanta Deva" type van deze munten is ook het verschil tussen vroeg-laat en schaars-algemeen.
Deze ooit gekocht als een Samanta Deva, ga eens even kijken of ik verschillen zie
verzamelaar van wereldmunten