muntslag arnhem
Moderator: Robin
muntslag arnhem
ik zoek een klein overzicht van de muntslag van arnhem. Het gaat mij vooral om de koperen duiten zonder binnencirkel op beide zijden.
zover ik het kan vinden zijn ze geslagen tussen 1594 en 1599.
zover ik het kan vinden zijn ze geslagen tussen 1594 en 1599.
-
- Volledig lid
Re: muntslag arnhem
Maarten zal je ook wel 't 1 & 't ander kunnen vertellen..
Groet, Robin
Groet, Robin
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Dat stukje ken ik. Maar ik kan er niet extra info vinden over de munten zonder binnenring. Ze staan er wel verrmeld.arnout bruins schreef:Kijk even op duiten.nl
Voor de cnm wacht ik nog steeds op de derde druk. Dus ik heb niet echt voor deze munten goede literartuur.
Dick Purmer weet het wel..neozion schreef:Dat stukje ken ik. Maar ik kan er niet extra info vinden over de munten zonder binnenring. Ze staan er wel verrmeld.arnout bruins schreef:Kijk even op duiten.nl
Voor de cnm wacht ik nog steeds op de derde druk. Dus ik heb niet echt voor deze munten goede literartuur.
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Daar zat ik ook aan te denken. Mail hem anders wel als er hier geen antwoord op komt.Robin schreef:
Dick Purmer weet het wel..
Ja die bestaan. Zal morgen even op terug komen. Dit is mijn exemplaar trouwens
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ik heb een duit van Arnhem zonder binnenring. Wat is hier bijzonder aan? Ik word wel nieuwsgierig.
jan, er is niets bijzonders aan, maar ik kan er weinig tot niets over vinden over de exemplaren zonder binnenringen. alleen op duiten.nl heb ik een heel klein stukje gevonden.
Ze zijn volgens mij gwoon iets schaarser als gewone. Dat is mijn ervaring.neozion schreef:jan, er is niets bijzonders aan, maar ik kan er weinig tot niets over vinden over de exemplaren zonder binnenringen. alleen op duiten.nl heb ik een heel klein stukje gevonden.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Dick Purmer heeft hierover gepubliceerd in het jaarboek van Munt- en Penningkunde, 1996 (no.83)
De stedelijke muntslag van Arnhem 1461 - 1599
De stedelijke muntslag van Arnhem 1461 - 1599