Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten gevo

Kom je ergens een leuk verhaal of opmerkelijk bericht tegen over munten of bankbiljetten? Plaats hier de link naar het bericht, een scan of afbeelding. Denk aan berichten in de krant, op TV, of op het internet.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur
Berichten: 1392
Lid geworden op: 02 okt 2010, 18:42

Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten gevo

Bericht door neozion »

Gebruikersavatar
Lotus07
Superlid
Superlid
Berichten: 1083
Lid geworden op: 05 jun 2011, 12:49
Locatie: In het hoekje van onze centraalste provincie! ;)

Re: Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten

Bericht door Lotus07 »

Ik moet maar weer eens gaan zoeken denk ik zo! :lollig:
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Jorediej

Re: Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten

Bericht door Jorediej »

Ik vind het wel erg vreemd dat hij de opbrengst zeer waarschijnlijk moet delen met de eigenaar van het stuk grond. Dat terwijl er staat dat hij deze ergens in het bos heeft gevonden. Eerlijk gevonden lijkt mij dan toch?
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur
Berichten: 1392
Lid geworden op: 02 okt 2010, 18:42

Re: Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten

Bericht door neozion »

kan ook een bosperceel zijn dat particulier eigendom is. Of gemeentelijk.
Houtenmunt

Re: Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten

Bericht door Houtenmunt »

Dat vind ik niet zo gek gezien vanuit mijn andere hobby*, waar overal toestemming moet worden gevraagd van een eigenaar. (dat kan gewoon de gemeente zijn)
Dus alle grond heeft een eigenaar, en dat die meedeelt in de opbrengst is niet meer dan logisch.

Dan nog... een mooi verhaal? Ik zou het mooier gevonden hebben als iemand met een detector 20 jaar lang alleen bierdoppen en weggeroeste naoorlogse stuivers vindt en er toch niet mee ophoudt en dan opeens de jackpot.


* wat niet metaaldetectie is, want daar doe ik niet aan
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur
Berichten: 1392
Lid geworden op: 02 okt 2010, 18:42

Re: Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten

Bericht door neozion »

niet mooi., maar een leuk verhaal ;)

Terug naar “Munten en bankbiljetten in het nieuws”