http://www.nu.nl/opmerkelijk/3494281/ni ... rtuin.html
Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten gevo
-
Lotus07
- Superlid

Re: Na een half uur in het bezit van een detector 55 munten
Ik moet maar weer eens gaan zoeken denk ik zo! 
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
-
Jorediej
Ik vind het wel erg vreemd dat hij de opbrengst zeer waarschijnlijk moet delen met de eigenaar van het stuk grond. Dat terwijl er staat dat hij deze ergens in het bos heeft gevonden. Eerlijk gevonden lijkt mij dan toch?
kan ook een bosperceel zijn dat particulier eigendom is. Of gemeentelijk.
-
Houtenmunt
Dat vind ik niet zo gek gezien vanuit mijn andere hobby*, waar overal toestemming moet worden gevraagd van een eigenaar. (dat kan gewoon de gemeente zijn)
Dus alle grond heeft een eigenaar, en dat die meedeelt in de opbrengst is niet meer dan logisch.
Dan nog... een mooi verhaal? Ik zou het mooier gevonden hebben als iemand met een detector 20 jaar lang alleen bierdoppen en weggeroeste naoorlogse stuivers vindt en er toch niet mee ophoudt en dan opeens de jackpot.
* wat niet metaaldetectie is, want daar doe ik niet aan
Dus alle grond heeft een eigenaar, en dat die meedeelt in de opbrengst is niet meer dan logisch.
Dan nog... een mooi verhaal? Ik zou het mooier gevonden hebben als iemand met een detector 20 jaar lang alleen bierdoppen en weggeroeste naoorlogse stuivers vindt en er toch niet mee ophoudt en dan opeens de jackpot.
* wat niet metaaldetectie is, want daar doe ik niet aan
niet mooi., maar een leuk verhaal