dag van de munt 2013

Plaats hier berichten over algemene zaken omtrent de euro. Denk hierbij aan nieuws over aankomende eurolanden, nieuwtjes, weetjes, etc.

Moderator: euromunter

inquiry87
Nieuw lid
Nieuw lid

dag van de munt 2013

Bericht door inquiry87 »

Hey op KNM.nl is bekend gemaakt hoe het programma van de dag van de munt eruit gaat zien...

Wat ik wel heel bijzonder vind is dat je de kans krijgt om de Nederlandse 2 euro verdrag van rome alsnog kan laten verpakken daar.

Hoe denken jullie hierover?

Denk dat ik dit jaar ook maar voor het eerst ga!!

Arjan
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: dag van de munt 2013

Bericht door Munthunter »

Ik denk da wanneer ze de door hen gebruikte verpakking gaan gebruiken, ze héél veel boze verzamelaars (klanten) en handelaren zullen krijgen die de verdrag van Rome coincard duur hebben moeten kopen, omdat de oplage zo laag was en ze uit moesten wijken naar de duurdere aanbiedingen op veilingsites en de handel. Bovenstaande zou betekenen dat de oplage wordt vergroot en dus de inmiddels aangeschafte coincards in waarde zullen dalen. Althans dat lijkt mij een redelijke redenatie.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze een speciale 'Dag van de Munt Verdrag van Rome Coincard' hebben ontworpen en die zal dan weer héél duur kunnen worden omdat de oplage redelijk laag zal zijn. Wat een marketingstunt om veel mensen naar Utrecht te laten komen...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Diocol Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Diocol »

FTF, maken ze me nu?
Kan dit jaar niemand de productie bekijken?
Wat een stelletje aso's zijn ze aan het worden bij de "knm" .
Ze denken nu wel iets te veel commercieel, mijn zoontje vindt het ieder jaar geweldig om de machines te zien waar geld mee wordt geslagen.
Nee maar nu hebben iets geweldig!!!! Je kunt je eigen geld laten verpakken in een kartonnetje? Bij de Xenos kan dit ook gratis in een bruin papiertje :dizzie:
Kan nog wel even verder gaan maar......... :silent:
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

Als het een eerste dag bruin papiertje is, lopen daar voldoende mensen voor warm, zolang het papier maar uniek is, willen vele het voor grof geld kopen, misschien n keer verpakken in toiletpapier? whahaha

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Arnout
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Arnout »

Ik denk dat ik de twee euro Rome van Slovenie meeneem; dan wordt het een uniekum!
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

arnout bruins schreef:Ik denk dat ik de twee euro Rome van Slovenie meeneem; dan wordt het een uniekum!
Helaas:
Voorwaarden:
- Prijs € 5,- per ingepakte coincard
- Max 1 p.p. zo lang de voorraad strekt
- Alleen Nederlandse 2 euro 2007 worden ingepakt
- Inpakken van de munt is ter beoordeling aan medewerker van de Koninklijke Nederlandse Munt
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Dan nemen we de proof versie mee, heb je ook een unieke coincard :thumb up:
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

sgtravel schreef:Dan nemen we de proof versie mee, heb je ook een unieke coincard :thumb up:
Dat is wel een idee :lollig:
moet je wel eentje uit een proofset pakken, want die andere in dat goedkope plastic doosje is al zo duur door die verpakking.......

Alleen die laatste voorwaarde zou wel eens roet in het eten kunnen gooien, vraag me wel af waarom die vierde voorwaarde er staat.

Luit
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

llinde schreef:
sgtravel schreef:Dan nemen we de proof versie mee, heb je ook een unieke coincard :thumb up:
Dat is wel een idee :lollig:
moet je wel eentje uit een proofset pakken, want die andere in dat goedkope plastic doosje is al zo duur door die verpakking.......

Alleen die laatste voorwaarde zou wel eens roet in het eten kunnen gooien, vraag me wel af waarom die vierde voorwaarde er staat.

Luit
Waarschijnlijk om te voorkomen dat er buitenlandse munten in een Nederlandse coincard terecht komen. :wave:

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ik ga wel naar de dag van de munt. Voor het eerst sinds jaren. Gewoon om een beetje rond te lopen en wat leuke aanbiedingen bij de handelaren op te sporen.

Wat dat inpakken betreft: ik vind het ook een beetje van de gekke.

Blijkbaar kost het inpakken van een munt 5 euro en voor een ingepakte munt vragen ze zelfs het dubbele. Dus per munt minimaal 3 euro winst.

Ik heb geen 2 euro's in coincards. Ik spaar ze gewoon los.

Het probleem is: ze nemen een lage oplage, dus het object blijft gewild, ook als andere verzamelaars dit soort commerciële producten willen boycotten.

Ik wil wel kijken voor een leuk BU setje Nederland en dan de muntmeester vragen het te signeren.

Trouwens, wat betreft dat muntrolpakket. Hoeveel munten van 2 euro zitten er eigenlijk in één rol? Als het er 40 zijn is het wel te doen, maar als het er 25 zijn, dan haal je maar 25 series uit het pakket en gooi je in feite de helft weg.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Dick schreef: Waarschijnlijk om te voorkomen dat er buitenlandse munten in een Nederlandse coincard terecht komen. :wave:

Groet
Dick
Dat wordt toch al ondervangen door de derde voorwaarde? Dus waarom de vierde ook nog? Zou dat echt zijn om situaties als sgtravel noemt ook te kunnen voorkomen?

Luit
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

janssenfrank schreef:Trouwens, wat betreft dat muntrolpakket. Hoeveel munten van 2 euro zitten er eigenlijk in één rol? Als het er 40 zijn is het wel te doen, maar als het er 25 zijn, dan haal je maar 25 series uit het pakket en gooi je in feite de helft weg.
Het zijn er 25 in een rol van één en twee euro, en dus haal je maar 23 series UNC uit een pakket, de buitenste munten van een rol zijn vaak vervuild of hebben rolleersporen, dus die kan je eigenlijk nauwelijks verzamelwaardig beschouwen.
De overgebleven munten hoef je natuurlijk niet weg te gooien, het is tenslotte gewoon geldig betaalmiddel en dus waard wat er op staat. Op die manier kunnen verzamelaars uit omloop tenminste ook nog eens wat zeldzamere munten scoren.

Luit
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O »

llinde schreef:
Dick schreef: Waarschijnlijk om te voorkomen dat er buitenlandse munten in een Nederlandse coincard terecht komen. :wave:

Groet
Dick
Dat wordt toch al ondervangen door de derde voorwaarde? Dus waarom de vierde ook nog? Zou dat echt zijn om situaties als sgtravel noemt ook te kunnen voorkomen?

Luit
Misschien om te voorkomen dat er Chinese namaak in de coincard terecht komt?(als die er zijn)

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
inquiry87
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door inquiry87 »

Ik wil dit jaar dus ook voor het eerst gaan en ik vind het dan ook enorm jammer dat de productie ruimtes niet open zijn!

Gisteren eerste deel van mijn 2 euromunten binnengekregen waaronder de 2 euro munt die ze daar
laten verpakken in een coincard!

Arjan
muntman
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door muntman »

Op de site van de Koninklijke Nederlandse Munt staat alleen nog maar een piep klein plattegrondje van de Dag van de Munt 2013.

Hier is de link naar de grote leesbare plattegrond:

Afbeelding
:
http://members.ziggo.nl/euroverzamelaar

Euroverzamelaar van "alles in omloop"

[tab=40]

...zwijgen is goud...

starshop-coins
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door starshop-coins »

Danke an alle Besucher und für viele nette Gespräche ;-)
Grüsse aus dem Ruhrgebiet

Kai

Starshop-Forum

Terug naar “Euronieuws”