44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Kom je ergens een leuk verhaal of opmerkelijk bericht tegen over munten of bankbiljetten? Plaats hier de link naar het bericht, een scan of afbeelding. Denk aan berichten in de krant, op TV, of op het internet.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur
Berichten: 1392
Lid geworden op: 02 okt 2010, 18:42

44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Bericht door neozion »

Gebruikersavatar
marcnonor
Volledig lid
Volledig lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 nov 2009, 08:22
Locatie: Amersfoort

Re: 44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Bericht door marcnonor »

Hierbij nog een link naar een artikel in de Telegraaf met een foto van het biljet dat is geveild.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2157 ... ild__.html
Gebruikersavatar
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid
Berichten: 7411
Lid geworden op: 20 feb 2010, 14:06
Locatie: 1500 km vanaf Utrecht

Re: 44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Bericht door Ilosab »

Ja, er waren wat forumleden die er getuige van waren. Hij ging zoals gebruikelijk naar de boys uit Klaaswaal. Mooi biljet trouwens, heb even staan te kwijlen toen ik hem voor de veiling van dichtbij mocht aanschouwen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur
Berichten: 1392
Lid geworden op: 02 okt 2010, 18:42

Re: 44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Bericht door neozion »

en toch snap ik niet waarom de hagelslag heren elke keer weer dit soort aankopen doen. als het niet een kwartje voor een miljoen is dan is dit het wel weer.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1062
Lid geworden op: 09 nov 2009, 19:22

Re: 44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Bericht door rtholen »

Dat is vrij makkelijk te verklaren. Al het aangekochte materiaal wordt of verhandeld, of verdwijnt daar in de eigen prive collectie.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur
Berichten: 1392
Lid geworden op: 02 okt 2010, 18:42

Re: 44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Bericht door neozion »

rtholen schreef:Dat is vrij makkelijk te verklaren. Al het aangekochte materiaal wordt of verhandeld, of verdwijnt daar in de eigen prive collectie.
dacht dat ze alleen maar handelde. dat valt me dan weer mee dat ze ook zelf verzamelen.
Gebruikersavatar
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster
Berichten: 6600
Lid geworden op: 26 jul 2009, 16:39
Locatie: Beek en Donk

Re: 44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Bericht door Munthunter »

neozion schreef:
rtholen schreef:Dat is vrij makkelijk te verklaren. Al het aangekochte materiaal wordt of verhandeld, of verdwijnt daar in de eigen prive collectie.
dacht dat ze alleen maar handelde. dat valt me dan weer mee dat ze ook zelf verzamelen.
Waarschijnlijk wel weer met het idee om dat 'verzamelobject' over een tijd met flink wat winst te kunnen verkopen?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikersavatar
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator
Berichten: 2532
Lid geworden op: 16 mar 2012, 10:57
Locatie: Onder Rotterdam

Re: 44.280 euro voor een nl biljet bij mpo

Bericht door Stephan O »

Uit de nieuwsbrief die vanmiddag is verzonden(na de vermelding van de nieuwe aanwinst):
verzamelaarsmarkt schreef:In de laatste jaren is het verzamelen van (o.a. Nederlandse) bankbiljetten steeds meer toegenomen. In het bijzonder is er interesse voor oude zeldzame bankbiljetten, die een goede belegging kunnen zijn!
Schemert wel iets van door inderdaad.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

Terug naar “Munten en bankbiljetten in het nieuws”