oostenrijk 1 kreuzer 1860

Plaats hier berichten en informatie over munten uit Europa (voor euro).

Moderator: koenmunten

Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

oostenrijk 1 kreuzer 1860

Bericht door munt9490 »

ik heb een munt hier helaas wat slechtere kwaliteit en heel moeilijk op de gevoelig plaat te krijgen maar ik heb het toch geprobeerd.

nu maakt het niet uit dat ik een munt heb uit oostenrijk 1860 1 kreuzer ongetwijfeld bezitten meer mensen dit alleen ik heb een vraag.

naar mijn idee staat er een S op en volgens mijn krause en catawiki is er geen S wel een B je zou zegge omdat die zo slecht is het is een B maar ook dit kan ik er niet uithalen aangezien het midden van de letter te zien is de B is een recht streepje en het is een soort ja slangetje van een S dus. Wie helpt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: oostenrijk 1 kreuzer 1860

Bericht door munt9490 »

Niemand die het kent ?

Zijn er wel mensen die het eens zijn ondanks de slechte kwaliteit dat het idd een 1 kreuzer 1860 is en dat de letter een S is ?

Dan weet ik in ieder geval dat ik juist zit :lach:
peterpaul31 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door peterpaul31 »

hoewel het op een S lijkt, denk ik niet dat er oorspronkelijk een S gestaan heeft en dat het alles met slijtage te maken heeft. Ik heb even naar mijn 1860 B in normale conditie gekeken en ik kan me voorstellen dat door slijtage de B in een S lijkt te kunnen veranderen.
verzamelaar van wereldmunten
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 »

ja dat dacht ik ook maar ik heb de B opgezocht en als je alles eromheen weg haalt zoals op de munt dan komt het niet helemaal overeen. het midden stuk zeg maar van de B is recht en loopt niet als een S omhoog en dat is iets wat ik wel uit de munt haal. door slijtage verandert de vorm niet lijkt mij ;) vandaar dat ik het zo raar vind
typomol

Bericht door typomol »

beste

ik denk dat er zeker wel een kans bestaat dat het effectief een S is, ik heb namelijk zelf een kreuzer van 1860 waarop de letter A lijkt te staan
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 »

jammer dat je geen b heb dan hadden we het aan de hand van een scan kunne vergelijken Ik neem aan dat het overduidelijk een A is en niet een vage A die uit mijn munt te halen valt.

Wel leuk dat je reageert ik was dit zelf eigenlijk alweer vergeten blij dat het toch nog opgehaald wordt wellicht komen we dan tot een sluitend antwoord :)

Terug naar “Europa (voor euro)”