Een keer meelopen?

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

DvL

Een keer meelopen?

Bericht door DvL »

Goedenmiddag allemaal,

Ik ben van plan een detector hobby te starten, maar zou graag een keer met iemand mee op pad gaan voordat ik zelf een (in mijn ogen) grote aankoop doe..

Dus mijn vraag: is er iemand bij voorkeur in Noord Holland met wie ik een dagje/dagdeel meekan?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg
Nieuwemunt Nederland
Donateur
Donateur

Re: Een keer meelopen?

Bericht door Nieuwemunt »

DvL schreef:Goedenmiddag allemaal,

Ik ben van plan een detector hobby te starten, maar zou graag een keer met iemand mee op pad gaan voordat ik zelf een (in mijn ogen) grote aankoop doe..

Dus mijn vraag: is er iemand bij voorkeur in Noord Holland met wie ik een dagje/dagdeel meekan?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg
Daar wil ik me graag bij aansluiten ( neem ik een paar gevulde koeken mee :knipoog: )

Groeten Nieuwemunt
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Tis een hele mooie hobby/bezigheid met de piepstok rondlopen, het vergt wel veel geduld voor je het goed onder de knie hebt. Wel bij aanschaf gelijk een goede 2dehandse of nieuwe aanschaffen van de betere merken en geen één van een paar tientjes halen bij de kijkshop. Zelf ben ik er helaas mee gestopt, kon de piepjes niet goed meer horen en dan houd het gauw op.

Willem
Nieuwemunt Nederland
Donateur
Donateur

Meelopen en metaaldetector keuze

Bericht door Nieuwemunt »

Willem schreef:Tis een hele mooie hobby/bezigheid met de piepstok rondlopen, het vergt wel veel geduld voor je het goed onder de knie hebt. Wel bij aanschaf gelijk een goede 2dehandse of nieuwe aanschaffen van de betere merken en geen één van een paar tientjes halen bij de kijkshop. Zelf ben ik er helaas mee gestopt, kon de piepjes niet goed meer horen en dan houd het gauw op.

Willem
Beste Willem,

Vervelend om te lezen dat je niet meer kunt detecteren. Misschien kun je me helpen door wat tips & tricks te geven ? :D

Ik ben mij nu aan het verdiepen in het wereldje van de metaaldetectoren. Ik moet zeggen dat erg moeilijk is om een keuze te maken. Ik heb een flink bedrag bij elkaar gespaard om een goede metaaldetector aan te kunnen schaffen.
Op internet en op youtube is behoorlijk wat te vinden over verschillende merken detectoren.
Ik heb de volgende 3 detectoren geselecteerd (tot nu toe)
Deze selectie is gebaseerd op de informatie die ik heb kunnen vinden op internet.

- merk : White Spectra VX 3
- merk : Minelab E-trac
- merk : Garrett GTI 2500

Ik wil vrij allround gaan zoeken dus : strand bos en weilanden. Ik wil vooral op zoek gaan naar munten.
Misschien hebben er forummers ervaring met de bovenstaande detectoren of misschien hebben jullie tips voor me.
Alvast bedankt,

Groeten Nieuwemunt
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Dat van mijn oren komt misschien wel weer redelijk goed, ben al bezig met een CI. Zelf maakte ik gebruik van een White's. Je zou het beste naar een detector winkel kunnen gaan, lijkt mij.

Willem

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”