En ze lachen me toe als ik naar ze kijk.

Moderator: maarten89
Als ik dit goed interpreteer heb jij je verzamelgebied dus niet gedefiniëerd aan de hand van kenmerken van de munten, maar aan de hand van de kenmerken van de verpakking.Oom Dagobert schreef:Ze zitten in mijn coincard album.
Klopt als een bus, en ik heb er veel plezier aan.llinde schreef:Als ik dit goed interpreteer heb jij je verzamelgebied dus niet gedefiniëerd aan de hand van kenmerken van de munten, maar aan de hand van de kenmerken van de verpakking.Oom Dagobert schreef:Ze zitten in mijn coincard album.
Ik verzamel zelf ook best graag munten in hun verpakking, maar nu begin ik te begrijpen waarom sommige verzamelaars dan zeggen dat ze munten verzamelen en geen verpakkingen, er zijn dus echt verzamelaars waarvoor de verpakking belangrijker is dan de munt![]()
Ik heb o.a. Beatrix albums, Juliana albums, 2 euro CC albums en NL herdenkingseuro albums, maar zo heb jij dus een album waarin coincards zitten, ongeacht om wat voor munt het gaat?
Luit
Ik mag dan wel verzamelaar zijn, op het moment dat iets in waarde explodeert terwijl het mijn verwachting is dat het weer even hard omlaag gaat komen, dan ben ik niet te beroerd om mijn winst te nemen en het ergens anders in mijn verzameling te investeren. Als ik bijvoorbeeld deze dubbelkop coincards had gekocht, zou ik ze verkopen en omzetten in iets waar ik meer waarde in zie (bijv. alle proofsets van 1980-2002, dat zit ongeveer in dezelfde prijscategorie). Met een beetje geduld kun je dan de verkochte munten over een paar jaar voor een stuk minder weer terugkopen. Tenzij deze munten permanent duur blijven, maar daar ga ik vooralsnog niet van uit...Oom Dagobert schreef:Vermoedelijk krijg je gelijk.
Net als toendertijd met de allereerste euromunten. In 2002 kocht ik een proofset Vaticaan voor 60 euro. Die prijs explodeerde toen ook. 1000 euro had ik kunnen krijgen, maar ik ben een verzamelaar en geen speculant. En daar heb ik tot op heden geen spijt van. Wat ze nu kosten weet ik niet maar dat boeit mij ook niet zo.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je plezier hebt om het zo te verzamelen waarom zou je dat dan niet doen?cinq schreef:Ik verzamel alleen coincards in creditcard formaat (ook penningen) in een mooi importa album en dit geeft voldoening.
Ik zag dat de 1 en 2.5 gulden bij eurocoinhouse al te koop zijn voor €175,- , voor mij geen reden ze te verkopen.
En mochten ze dalen naar 50 cent per stuk, so what, ik verzamel, ben geen handelaar of speculant.
Dat ben ik wel met je eens.janssenfrank schreef:Met alle respect voor de mensen die deze artikelen verzamelen, maar persoonlijk vind ik het grote onzin. Je betaalt een kapitaal voor een munt die helemaal niet zeldzaam is, alleen maar omdat er een kartonnetje omheen zit.
Hetzelfde probleem heb ik met de euro-coincards. De huwelijksmunt bijvoorbeeld, is pas later in coincard uitgegeven en is zodoende peperduur (ik meen iets van rond de 200 euro). Nu verzamel ik de coincards wel, maar dit is me net iets teveel van het goede.
Ik vraag me trouwens af waneer de eerste vervalsingen gaan opduiken. Met een goede fotoprinter kun je dat hoesje vrij makkelijk namaken...
offtopic: De productie ruimtes vallen niet onder het ondekken van de munten? volgens de KNM?Oom Dagobert schreef: ... daarom organiseren wij dit jaar geen kinderactiviteiten en worden de productieruimtes niet opengesteld. Kom zaterdag 8 juni naar de Dag van de Munt en ontdek alles over munten!
Als muntenverzamelaar snap ik dat je het grote onzin vind, maar zo zal het grootste deel van onze bevolking het ook wel onzin vinden dat muntenverzamelaars soms vele malen de nominale waarde voor een munt geven.janssenfrank schreef:Met alle respect voor de mensen die deze artikelen verzamelen, maar persoonlijk vind ik het grote onzin. Je betaalt een kapitaal voor een munt die helemaal niet zeldzaam is, alleen maar omdat er een kartonnetje omheen zit.
We weten nu je mening zo langzamerhand wel Luit wat betreft de verzamelaars van coincards, maar laat een ieder svp verzamelen wat hij wil verzamelen en blijf er niet constant over aan het zeiken, we weten het nu wel.llinde schreef:Als muntenverzamelaar snap ik dat je het grote onzin vind, maar zo zal het grootste deel van onze bevolking het ook wel onzin vinden dat muntenverzamelaars soms vele malen de nominale waarde voor een munt geven.janssenfrank schreef:Met alle respect voor de mensen die deze artikelen verzamelen, maar persoonlijk vind ik het grote onzin. Je betaalt een kapitaal voor een munt die helemaal niet zeldzaam is, alleen maar omdat er een kartonnetje omheen zit.
Juist daarom zou je het ook als muntenverzamelaar goed moeten kunnen begrijpen dat er ook verpakkingverzamelaars zijn, dat kapitaal betaal je namelijk niet voor die munt, maar uitsluitend voor de verpakking.
Oftewel voor muntenverzamelaars is de verpakking bijzaak en voor verpakkingverzamelaars is de munt bijzaak.
Luit
Dick,Dick schreef: We weten nu je mening zo langzamerhand wel Luit wat betreft de verzamelaars van coincards, maar laat een ieder svp verzamelen wat hij wil verzamelen en blijf er niet constant over aan het zeiken, we weten het nu wel.![]()
Groet
Dick
Je kan net zo goed tegen een muur lollen.Dick schreef:We weten nu je mening zo langzamerhand wel Luit wat betreft de verzamelaars van coincards, maar laat een ieder svp verzamelen wat hij wil verzamelen en blijf er niet constant over aan het zeiken, we weten het nu wel.llinde schreef:Als muntenverzamelaar snap ik dat je het grote onzin vind, maar zo zal het grootste deel van onze bevolking het ook wel onzin vinden dat muntenverzamelaars soms vele malen de nominale waarde voor een munt geven.janssenfrank schreef:Met alle respect voor de mensen die deze artikelen verzamelen, maar persoonlijk vind ik het grote onzin. Je betaalt een kapitaal voor een munt die helemaal niet zeldzaam is, alleen maar omdat er een kartonnetje omheen zit.
Juist daarom zou je het ook als muntenverzamelaar goed moeten kunnen begrijpen dat er ook verpakkingverzamelaars zijn, dat kapitaal betaal je namelijk niet voor die munt, maar uitsluitend voor de verpakking.
Oftewel voor muntenverzamelaars is de verpakking bijzaak en voor verpakkingverzamelaars is de munt bijzaak.
Luit![]()
Groet
Dick