Andorra 2014

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Andorra 2014

Bericht door Ilosab »

Oké maar hoe komen ze er dan bij om de muntenset aan te bieden voor rond de 40 euro?

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Ilosab schreef:Oké maar hoe komen ze er dan bij om de muntenset aan te bieden voor rond de 40 euro?

Alfred
Erop gokken dat de sets voor een bepaald bedrag beschikbaar komen en hieruit een slaatje proberen te slaan vermoed ik....
Wij hebben nauwe contacten met Andorra en als er informatie komt dan ben ik hier vrij snel van op de hoogte.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Mooi, dat kan ik eventueel een set bij jullie bestellen neem ik aan.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Ilosab schreef:Mooi, dat kan ik eventueel een set bij jullie bestellen neem ik aan.

Alfred
Uiteraard. Prijs en uitgiftedata zullen via onze nieuwsbrief volgen zodra hier meer over bekend is. :thumb up:
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Collectcoins schreef:
Ilosab schreef:Mooi, dat kan ik eventueel een set bij jullie bestellen neem ik aan. Alfred
Uiteraard. Prijs en uitgiftedata zullen via onze nieuwsbrief volgen zodra hier meer over bekend is. :thumb up:
:thumb up: :thumb up: :thumb up:
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

De redenen dat de munten nog niet uitgegeven zijn of dat er nog geen uitgiftedatum is genoemd door Andorra ligt bij het tekenen van de benodigde papieren.

Nog steeds is dit niet gedaan en volgens mijn contact zullen de munten op z'n vroegst pas in de tweede helft van 2014 verschijnen.

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

3bun schreef:

Le Mensuel Monnaie Magazine dans son numéro de Mars N° 164 (C'est ICI), nous en parlerons ultérieurement, nous annonce que pour Andorre il y aura au millésime 2014 :

Coffret BU 2014

Coffret BE 2014

2 Euro Commémorative 2014

Qu’il n’y aura pas de Monnaie de Circulation.

Ensuite que les Commémoratives non Circulantes 2014, ne seront pas frappées en Euro mais en Diner.

Ainsi tout comme St Marin qui frappe en plus de ses Euro une monnaie en Ecu (Scudi), Andorre aura 2 Monnaies officielles, l’Euro & le Diner.
Naast de munten voor de circulatie verschijnen er een BU-set, een Proofset en een 2 euro herdenkingsmunt. De verzamelars herdenkingsmunten verschijnen in niet in euromunten maar in dinars.

http://3buneuro.canalblog.com/archives/ ... 33596.html

Groeten Paul
mk0111 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door mk0111 »

nog een 2 euro muntje erbij om te sparen... Hopelijk werkt hun klantenbestand een beetje, maar ik vrees het ergste :(
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl
MikeGSM Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door MikeGSM »

mk0111 schreef:nog een 2 euro muntje erbij om te sparen... Hopelijk werkt hun klantenbestand een beetje, maar ik vrees het ergste :(
Hoe bedoel je dat ?
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
mk0111 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door mk0111 »

MikeGSM schreef:
mk0111 schreef:nog een 2 euro muntje erbij om te sparen... Hopelijk werkt hun klantenbestand een beetje, maar ik vrees het ergste :(
Hoe bedoel je dat ?
Na een mail van minstens een jaar geleden werd verteld dat ik in het klantenbestand zou komen. Tot op heden nog nooit een mail gehad. De website veranderd ook zelden.. Volgens mij is het een rommeltje daar...
Groeten,
Marcel

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Publicatieblad Europese Unie met betrekking tot de uitgifte van de 1 cent - 2 euro van Andorra :klap: :klap: :klap:

:arrow: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 008:nl:PDF
Andorra.JPG
Groeten Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Nu ook toegevoegd op de site van de EC.

http://ec.europa.eu/economy_finance/eur ... rra_en.htm

Groeten Paul
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Huize Albert is precies al zeker dat Andorra eind Juli hun euromunten zullen uitbrengen.
Prijs van de voorverkoop vindt ik wel wat hoog :thumb down:
groetjes Luc
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Dan 'hoop' ik dat deze zijn informatie krijgt uit officiële bronnen of een bevestiging heeft van de groothandel. Tot nu toe is het een grote teleurstelling met Andorra en al helemaal geen meerwaarde.

Volgens officiële bronnen is de levering gepland voor einde juli 2014. Wij kunnen echter niet verantwoordelijk worden gesteld indien de uitgifte om welke reden dan ook wordt uitgesteld naar een later tijdstip ! Wij leveren in ieder geval één week na de uitgiftedatum !

Wij garanderen U de levering van uw bestelling en leveren de bestelling in volgorde van binnenkomst !
En al meerdere handelaren hebben een voorverkoop gehouden. Prijs vind ik wel redelijk acceptabel. Kan natuurlijk wel lager, heb ze ook voor 40 euro gezien. Ik wacht wel eerst de fysieke uitgifte af. En ik ben benieuwd of verzamelaars daadwerkelijk de mogelijkheid krijgen rechtstreeks te bestellen.

Groeten Paul
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Ik denk dat we naast de boot gaan vallen als particulier, ze hebben wel via mail belooft dat we ze zouden kunnen aankopen maar ze hebben al zoveel belooft en nooit kwam die belofte uit.

Prijs zal inderdaad wel tussen de 40 en 50 euro gaan lopen maar was te verwachten van zo'n ministaatje, is wat te vergelijken met San Marino vindt ik.

Je zou wel denken als huize Albert zulke dingen zegt dat ze zich toch ergens moeten op baseren,,,weten ze meer dan een ander of is het een wilde gok,,,dat zullen we binnen een maand weten. ;)
groetjes Luc
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Vandaag van mijn contact in Andorra te horen gekregen dat de UNC setjes in september dan toch zullen komen :kwijl:
Heb er direct enkele tientallen aangekocht want de prijs valt mee vindt ik.
Nu maar afwachten of er iets van komt.
groetjes Luc
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Als de prijs redelijk is dan wil ik wel een setje van je kopen. Ik hoef de aankoopprijs niet te weten maar wel je verkoopprijs.

Groet, Alfred
jellediemen
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jellediemen »

Verkopen ze ze eigenlijk al? ik ben over 2 weken in de buurt van Andorra, en ik denk er aan om te gaan wandelen daar (ik zit op 60km er van af). Zoja, weet iemand waar ik ze kan scoren in Andorra?
mk0111 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door mk0111 »

jellediemen schreef:Verkopen ze ze eigenlijk al? ik ben over 2 weken in de buurt van Andorra, en ik denk er aan om te gaan wandelen daar (ik zit op 60km er van af). Zoja, weet iemand waar ik ze kan scoren in Andorra?
Sowieso kan je daar even de drankvoorraad op peil brengen. Lekker goedkoop :p
Groeten,
Marcel

jellediemen
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jellediemen »

mk0111 schreef:
jellediemen schreef:Verkopen ze ze eigenlijk al? ik ben over 2 weken in de buurt van Andorra, en ik denk er aan om te gaan wandelen daar (ik zit op 60km er van af). Zoja, weet iemand waar ik ze kan scoren in Andorra?
Sowieso kan je daar even de drankvoorraad op peil brengen. Lekker goedkoop :p
Sigaretten dan,,, echt alleen maar daar, Ben 1x eerder geweest,
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Ilosab schreef:Als de prijs redelijk is dan wil ik wel een setje van je kopen. Ik hoef de aankoopprijs niet te weten maar wel je verkoopprijs.

Groet, Alfred
Door de grote vraag heb er nog enkele tientallen bij moeten bestellen bij mijn verkoper aldaar en kan ze nu reeds aanbieden aan 35 euro per setje.
Zo gaat dat bij die handelaren, hoe meer je er koopt hoe goedkoper ze worden maar zij verdienen er nog dik aan hoor.
Heb vernomen dat zij ze een inkoopprijs hebben van 25 euro. :dizzie:
Ze komen eind deze maand uit.
groetjes Luc
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit verder afloopt.
één van de voorwaarden voor Andorra om euromunten te mogen slaan was dat er daadwerkelijk een deel in omloop zou komen en uit de postings hierboven blijkt dat er sprake is van handel met woekerwinsten op de omloopmunten.
Blijkbaar ziet Andorra geen kans om aan de gestelde voorwaarden te voldoen.
Aangezien Andorra ook al geen historie heeft met eigen omloopmunten, is dit eigenlijk een belachelijke vertoning, en zijn het eigenlijk gewoon nepmunten.

Luit
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

llinde schreef: en zijn het eigenlijk gewoon nepmunten.

Luit

Die wel gegeerd zijn.
Eigenlijk is al wat met euromunten te maken heeft één grote handel, kijk maar naar Monaco, Vaticaanstad en San Marino.
Men blijft veel geld vragen voor iets dat eigenlijk maar 2 euro effectieve waarde heeft. :thuink:
groetjes Luc
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Van Monaco, San Marino en Vaticaanstad kun je tenminste nog zeggen dat ze ook voor de euro eigen munten hadden, die ook daadwerkelijk in circulatie te vinden zijn.
Voor San Marino en Monaco zijn nog steeds wel munten in omloop te vinden.
Ik vind dus dat er een zeer groot verschil is met Andorra, wat volgens mij alleen maar euromunten wil om er grof geld aan te verdienen, het heeft niets met hun eigen nationaliteit te maken, anders hadden ze immers voor de invoering van de euro ook wel eigen munten in omloop gehad net als de andere ministaatjes.

Luit
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Kan ze geen ongelijk geven dat ze mee op de boot springen.
Zo goed het overal in de wereld,,als men ergens geld kan aan verdienen doen ze het of dit nu met munten, postzegels, gadgets of andere zaken gaat.
Als je weet dat vaticaan zwemt in het geld en dan ook zo weinig munten in circulatie brengen is dit ook maar om hun eigen potje te vullen.

Overal in de wereld draait alles om geld en iedereen wil er zoveel mogelijk hebben en dan doen ze er de zotste dingen voor en zolang het bij het uitbrengen en verdienen op zaken is vindt ik dit nog altijd beter dan dat ze er om gaan vechten en oorlogske voeren want dan betrek je er automatisch iedereen bij en met munten uit te brengen en ze dik te verkopen doe je geen vlieg kwaad want je beslist zelf of je dit bedrag er voor wil geven of niet, niemand verplicht je om die munten aan te kopen.

Er zijn zoveel zaken die ik persoonlijk vindt die tegen de borst stuiten maar lig er niet van wakker, ik probeer zoveel mogelijk van het leven te genieten. :thumb up:
groetjes Luc

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”