Andorra 2014

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

eurofreak België
Donateur
Donateur

Re: Andorra 2014

Bericht door eurofreak »

Dat mailadres werkt ook niet, heb het geprobeerd maar kwam direct terug. :(
groetjes Luc
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

vreemd dat het emailadres bij jullie niet werkt, ik heb er geen enkel probleem mee.....

Luit
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

De website andorramint.ad is enige tijd uit de lucht geweest, dus misschien serverproblemen.
Nu werkt het weer.

Thomas
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Ilosab schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar maar ik vraag me af of Andorra een klantenbestand wil opbouwen á la Vaticaan. Ik zou het wel prettig vinden.
100% zekerheid is hier nog niet over, maar ze willen op termijn wel met klantennummers gaan werken. Of dit in de praktijk net als bij San Marino en Vaticaanstad gaat worden, is nog niet bekend. Waarschijnlijk zal het begin 2014 eerst via de handel gaan.

De prijs van een UNC-setje is nog niet te bepalen. Dit is onder meer afhankelijk van de distributie.

Als je kijkt naar Cyprus en Nederland de afgelopen jaren zou bij een oplage van maximaal 400.000 sets van Andorra een prijs van 7 tot 10 euro wel logisch zijn, maar aangezien het een ministaatje betreft en het de eerste UNC-set gaat worden van dit land, zullen de prijzen wel hoger zijn.

BU-set oplages van Slovenië, Slowakije, Portugal en Griekenland zijn de laatste jaren (erg) laag. Door deze landen worden ook al jaren geen complete UNC-set uitgegeven en de prijzen van de BU-sets blijven 'normaal'.

Groeten Paul
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

euromunter schreef:100% zekerheid is hier nog niet over, maar ze willen op termijn wel met klantennummers gaan werken. Of dit in de praktijk net als bij San Marino en Vaticaanstad gaat worden, is nog niet bekend. Waarschijnlijk zal het begin 2014 eerst via de handel gaan.
Of ze met klantnummers gaan werken weet ik niet, en ook is niet duidelijk of ze rechtstreeks aan verzamelaars gaan leveren, maar ze registreren in ieder geval wel je gegevens.
Servei d'emissions <andorramint@andorra.ad> schreef:The contact information you have sent us will be included in our files from now on and we shall be pleased to keep you informed when these coins will be available.
euromunter schreef:Als je kijkt naar Cyprus en Nederland de afgelopen jaren zou bij een oplage van maximaal 400.000 sets van Andorra een prijs van 7 tot 10 euro wel logisch zijn,
Vergelijking gaat ook mank doordat het de eerste set van het land is.
euromunter schreef:BU-set oplages van Slovenië, Slowakije, Portugal en Griekenland zijn de laatste jaren (erg) laag. Door deze landen worden ook al jaren geen complete UNC-set uitgegeven en de prijzen van de BU-sets blijven 'normaal'.
Ook hier geldt dat het niet de eerste set van het betreffende land is.

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

llinde schreef:
euromunter schreef:BU-set oplages van Slovenië, Slowakije, Portugal en Griekenland zijn de laatste jaren (erg) laag. Door deze landen worden ook al jaren geen complete UNC-set uitgegeven en de prijzen van de BU-sets blijven 'normaal'.
Ook hier geldt dat het niet de eerste set van het betreffende land is.

Luit
En dat is het dus ook, het is de eerste set. Maar ik ken ook voorbeelden van Griekenland en Portugal waar het niet de eerste set betrof er behoorlijk hoge prijzen worden gevraagd én ook behoorlijke bedragen worden neergeteld voor een BU-setje...

Ik verwacht ook wel een hogere prijs voor een UNC-set, voor mezelf al bepaalt dat een UNC-setje onder de 30 euro mooi meegenomen is...

groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

llinde schreef:
Servei d'emissions <andorramint@andorra.ad> schreef:The contact information you have sent us will be included in our files from now on and we shall be pleased to keep you informed when these coins will be available.
Luit
Yep, ik heb hetzelfde antwoord gekregen dus afwachten maar. Het zou fijn zijn als ik rechtstreeks met creditcard kan betalen want dat scheelt wel weer pegels. Ik ben benieuwd wanneer de " erkende " handelaren/verkopers deze set in de voorverkoop zetten en voor welke prijs.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Heb gisteren ook antwoord gekregen van Andorra, ben benieuwd hoe het gaat lopen. ;)
groetjes Luc
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Op eBay Duitsland kan men de set van Andorra kopen voor € 38,99 + € 7,00 verzendkosten, aardig aan de prijs.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ilosab schreef:aardig aan de prijs.
Dat is wel redelijk in lijn met de huidige Andorra sets.

Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik ken de huidige sets van Andorra niet maar voor een nieuw euroland had het wel wat schappelijker mogen zijn qua prijs.

Groeten, Alfred
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Er zijn nog geen uitgiftedetails bekend (naar mijn weten). Handelaren die ik heb gesproken weten ook nog niet hoe de distributie gaat verlopen.

Naar mijn mening is de huidige prijs op eBay dus een gok voor de handelaar.

Andorra zal met een BU-set komen in 2014. Oplage van deze BU-set is 50.000 sets.

Wat nou als de munten van Andorra, die worden geslagen voor de circulatie, worden gemengd met Franse en/of Spaanse circulatiemunten? Dan ben ik wel benieuwd wat de prijs gaat worden!

Allemaal gespeculeer, laten we maar eens rustig afwachten, vooral wanneer Andorra de munten uit gaat geven. Vind het tot nu toe aardig stil naar de verzamelaars toe.

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Numismatica Visual schreef:

Si hay algo que nos tiene en vilo a los que coleccionamos euros, es la próxima emisión de monedas que se llevará a cabo por parte del Principado de Andorra, sobre todo por la falta de información al respecto, que está alimentando las especulaciones de como serán distribuidas, y sobre todo si serán difíciles de conseguir.

Desde hace unos meses estoy detrás de la pista de cualquier información y después de muchos correos, llamadas telefónicas y contactos con personas importantes del ámbito numismático a nivel europeo, en los próximos días voy a publicar todo lo que he podido saber al recopilar y contrastar las informaciones que se me daban.

Sí alguien tiene alguna información extraoficial, (de forma oficial todos los que tienen algo que ver con esta futura emisión tienen prohibido facilitar información), sobre la emisión de los euros de Andorra y la quiere compartir de forma anónima, le invito a que me escriba a numismaticavisual@hotmail.com

Ya sabéis, en unos días os ofreceré informaciones no autorizadas, por supuesto sin citar mis fuentes, sobre los euros de Andorra, que van a sorprender a más de uno.
Zeer makkelijk te vertalen via Google Translate. Of je er dan veel wijzer uit wordt... :wtf:

Wat ik begrijp is dat we nog een paar dagen wachten op de informatie rond de uitgiftes van Andorra.

Groeten Paul
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O »

Juist ja.... Vaagheid der vaagheden. Dat wordt inderdaad wachten... :yawn:

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Ik weet niet of het al bekend was bij jullie, maar ik lees op de site van de MDM dat zowel Frankrijk als Spanje de munten voor Andorra gaat slaan. Als deze dus gemengd gaan worden in rollen, moet je ze uit twee landen bekomen.
Die 2-Euro-Münze sowie die 10-, 20-und 50-Cent-Stücke werden von der Monnaie de Paris in Pessac gefertigt, die restlichen aus der Königlichen Münzstätte in Madrid!
Bernard
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Was al bekend, maar evenwel dank :thumb up: !

Als mijn informatie juist is, zullen de UNC-sets zeer moeilijk te verkrijgen zijn, omdat de munten NIET via Andorra Mint uitgegeven zullen worden, maar gemengd zullen worden met de Spaanse en Franse munten voor de circulatie. Daarmee zal het vrijwel onmogelijk worden om een UNC-set te kunnen verkrijgen.

Groeten Paul
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O »

Worden alle munten zowel in Frankrijk als in Spanje geslagen, of is er een nette verdeling?
(bijv. 1 ct tot 20 ct in Spanje en 50 ct tot 2 euro in Frankrijk)

Want als alle munten in zowel Spanje als Frankrijk worden geslagen krijg ik weer een munt extra om te verzamelen.
Ervan uit gaande dat de munten dan voorzien zijn van een landletter (zoals Griekenland 2002).

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Hoi Stephan, het wordt opgedeeld: de 2 euro en de 10, 20 en 50 cent worden in Frankrijk geslagen, de andere munten in Madrid. Gelukkig krijgen we dus niet ook nog twee verschillende versies van elke munt. Het zal al lastig genoeg worden om een setje te kopen voor een goede prijs, als Pauls informatie juist is (en meestal is dat zo :sttt: ).

Bernard
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Qua aanschafprijs schommelt het setje nog steeds rond de 45 euro inclusief verzendkosten. Heeft iemand het al ergens goedkoper gezien?

Alfred
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Nee. De meeste veilingen zijn inderdaad zo'n 45 euro inclusief verzendkosten. Verwacht ook niet dat deze snel 'goedkoper' gaat worden. Er is nog steeds geen officieel nieuws rond de uitgiften en distributie.

Munten zullen niet meteen in januari verschijnen, maar op z'n vroegst aan het begin van de lente.

Groeten Paul
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Vandaag deze mail van Andorra ontvangen:

Dear Mr. Vermeire,

We have received your letter requesting information regarding the Andorran euro coins, for which we thank you very much.
Kindly note that, up to date, the exact official issuing date of these coins has not been fixed yet.
As soon as this date is known, you will find the information in our website www.andorra-euro.com

Yours sincerely.

Servei d'Emissions - Andorra Mint
Prat de la Creu, 96, 4t 4a
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra
Tel. (376) 867 280
Fax (376) 869 099

E-mail: andorramint@andorra.ad

www.andorra-euro.com
groetjes Luc
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Dit bericht krijgt iedereen.

Alfred
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Ilosab schreef:Dit bericht krijgt iedereen.

Alfred
Mijn vrouw heeft het niet ontvangen greeny
groetjes Luc
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Weet iemand al wanneer de munten uitkomen?
Ik verbaas me er over dat op de Duitse versie van eBay de munten al in de voorverkoop worden aangeboden maar tot op heden heb ik hier nog steeds niets gezien, niet op eBay en niet op Marktplaats.

Alfred
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Even wachten nog Alfred. Er is nog niets officieel aabgekondigd.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”