2x zilveren tientje, 1x 50 gulden
Moderator: maarten89
2x zilveren tientje, 1x 50 gulden
Toen ik ben begonnen met verzamelen heb ik een zilveren tientje gekocht (1995), een over genomen (1994) en blijkbaar heb ik ook nog een 50 gulden munt (1995) waarvan ik niet meer wist dat ik die had.
Helaas had ik de munten toen niet ingekaard maar de betere exemplaren zoals deze op een andere manier goed opgeborgen en waren deze in de tijd dat ik niks met de verzameling heb gedaan (> 10 jaar en 2 verhuizingen) om onverklaarbare reden in een kistje met allerlei andere munten beland (dus niet meer goed opgeborgen).
Hierdoor hebben ze vieze aanslag en enkele krassen opgelopen. De aanslag heb ik voor het grootste deel kunnen verwijderen, maar de munten zijn dus niet meer in originele staat maar eerder prachtig (50g) of zeer fraai door de krasjes (tientjes), als ik het probeer in te schatten.
Nu ik de verzameling opnieuw heb opgepikt liggen deze munten buiten mijn interessegebied en zou ik ze kwijt willen als ik er nog wat voor kan krijgen.
Dat zal dan neem ik aan voor de zilverwaarde zijn omdat de munten niet meer in originele staat zijn.
Waar denken jullie dat ik er nog de beste prijs uit kan halen?
Helaas had ik de munten toen niet ingekaard maar de betere exemplaren zoals deze op een andere manier goed opgeborgen en waren deze in de tijd dat ik niks met de verzameling heb gedaan (> 10 jaar en 2 verhuizingen) om onverklaarbare reden in een kistje met allerlei andere munten beland (dus niet meer goed opgeborgen).
Hierdoor hebben ze vieze aanslag en enkele krassen opgelopen. De aanslag heb ik voor het grootste deel kunnen verwijderen, maar de munten zijn dus niet meer in originele staat maar eerder prachtig (50g) of zeer fraai door de krasjes (tientjes), als ik het probeer in te schatten.
Nu ik de verzameling opnieuw heb opgepikt liggen deze munten buiten mijn interessegebied en zou ik ze kwijt willen als ik er nog wat voor kan krijgen.
Dat zal dan neem ik aan voor de zilverwaarde zijn omdat de munten niet meer in originele staat zijn.
Waar denken jullie dat ik er nog de beste prijs uit kan halen?
Re: 2x zilveren tientje, 1x 50 gulden
momenteel is marktplaats een hele goede plek om zilver te verkopen
alles wat maar op zilver lijkt of erbij in de buurt heeft gelegen gaat voor flinke prijzen weg
je kan het natuurlijk ook in de forummarkt proberen,maar ik denk dat marktplaats meer opleverd
http://www.prakkenedelmetaal.nl/index.p ... ge&page=76
heb je een idee wat er voor betaald word
groeten lelystad
alles wat maar op zilver lijkt of erbij in de buurt heeft gelegen gaat voor flinke prijzen weg

je kan het natuurlijk ook in de forummarkt proberen,maar ik denk dat marktplaats meer opleverd
http://www.prakkenedelmetaal.nl/index.p ... ge&page=76
heb je een idee wat er voor betaald word
groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
Bedankt voor de link, dan weet ik wat ik er minimaal voor wil hebben.
Nu zie ik niet alles op marktplaats zo hard gaan maar goed het hoeft ook niet vandaag of morgen weg.
Nu zie ik niet alles op marktplaats zo hard gaan maar goed het hoeft ook niet vandaag of morgen weg.
Mijn zeer recente ervaring met MP is dat je de meest belachelijke biedingen krijgt voor zilveren munten. Ook al zet je het netto zilvergehalte erbij dan nog krijg je biedingen van 2 euro.. verwijder je het bod dan komt er doodleuk een nieuw bod van 2,25 euro.lelystad schreef:momenteel is marktplaats een hele goede plek om zilver te verkopen
alles wat maar op zilver lijkt of erbij in de buurt heeft gelegen gaat voor flinke prijzen weg![]()

Dat is dan helemaal je eigen schuld, je kunt toch gewoon zelf een vanaf prijs opgeven?Jan W schreef: dan nog krijg je biedingen van 2 euro.. verwijder je het bod dan komt er doodleuk een nieuw bod van 2,25 euro.Op een gegeven ogenblik was ik het zo zat dat ik alles eraf haalde.
Ik heb zelf gruwelijk de schurft aan marktplaatsverkopers die geen minimum opgeven, maar dan wel biedingen verwijderen.\
Het nut daarvan ontgaat mij ook volkomen.
Op een veiling gaat dat toch ook gewoon zo, daar worden biedingen ook niet genegeerd omdat ze te laag zijn.
Dus voor verkopers zijn er 2 goede mogelijkheden:
1 - geef op wat je minimaal wilt vangen.
2 - geef geen minimum op en laat biedingen staan, je bent immers niet verplicht te verkopen en als er niemand hoger bied is er geen interesse.
Als een verkoper een bod van mij verwijderd, zal ik er nooit meer bieden omdat het dan geen serieuze verkoper is.
Luit
Het eerste is een goede tip, ik bedacht me dat zelf ook al laatst. Wie weet ga ik hier wel mee bezig.llinde schreef:Dat is dan helemaal je eigen schuld, je kunt toch gewoon zelf een vanaf prijs opgeven?
Als een verkoper een bod van mij verwijderd, zal ik er nooit meer bieden omdat het dan geen serieuze verkoper is.
Luit
Jouw laatste opmerking kun je ook omdraaien. Als een munt aan zilver al 20 euro waard is (en meer aan verzamelwaarde), is een bod van 2 euro niet echt afkomstig van een serieuze koper.
Dat ben ik niet met je eens, waarom zou een serieuze koper direct zijn hoogste bod plaatsen?Jan W schreef:Als een munt aan zilver al 20 euro waard is (en meer aan verzamelwaarde), is een bod van 2 euro niet echt afkomstig van een serieuze koper.
Als hij overboden wordt kan hij toch opnieuw bieden als hij dat wil?
Juist daarom kan je als verkoper lage biedingen best laten staan, ze nodigen alleen maar uit tot hoger bieden, en als er niemand overheen gaat is er gewoon geen interesse.
Luit
ben het met luit eensJan W schreef:
Mijn zeer recente ervaring met MP is dat je de meest belachelijke biedingen krijgt voor zilveren munten. Ook al zet je het netto zilvergehalte erbij dan nog krijg je biedingen van 2 euro.. verwijder je het bod dan komt er doodleuk een nieuw bod van 2,25 euro.Op een gegeven ogenblik was ik het zo zat dat ik alles eraf haalde.
laag beginnen met bieden en kijken waar je uitkomt
als iemand een zilveren gulden 1930 voor 1,50 aan mij wil verkopen heb ik daar geen probleem mee

word mijn bod verwijderd gaat er een mailtje uit wat diegene dan voor de munt wil hebben en vandaar uit weer verder onderhandelen
als ik zilver voor de zilverprijs wil kopen ga ik wel naar een handelaar toe,op marktplaats wil ik het zo goedkoop mogelijk

de 3 munten waar dit topic mee gestard werd staan inmiddels op gereserveerd
http://www.marktplaats.nl/verkopers/18404148.html
dus gefeliciteerd houtenmunt
groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
Bedankt voor de felicitatie. En ik heb er een mooi bedrag voor gekregen.
Marktplaats is dus wel te doen, als je een redelijk bod accepteert.
Geen onzinbiedingen gezien, wel iets aan de lage kant begonnen (dat zijn de zichtbare biedingen), maar daarna kreeg ik via mail geleidelijk aan een beter aanbod.
Dus het is nog net niet
maar toch zeker wel 
Marktplaats is dus wel te doen, als je een redelijk bod accepteert.
Geen onzinbiedingen gezien, wel iets aan de lage kant begonnen (dat zijn de zichtbare biedingen), maar daarna kreeg ik via mail geleidelijk aan een beter aanbod.
Dus het is nog net niet
![[frog] froggy](./images/smilies/froggy.gif)

-
- Donateur
Ik heb in het verleden ook wel eens gehad dat biedingen gelijk aan de zilverprijs werden verwijderd. Zeker in dat soort gevallen vind ik dat je als koper dan duidelijker aan moet geven wat je ervoor wilt hebben.
Tegenwoordig bied ik helemaal niet meer op Marktplaats. Er zitten naar mijn mening teveel mensen tussen die denken dat die Wilhelmina kwartjes van ze ongelooflijk zeldzaam zijn.
Houtenmunt, als ik vragen mag, waarvoor gingen de munten nu weg? Als ze genoeg bieden heb ik ook nog wel een voorraadje van dat soort munten.
Tegenwoordig bied ik helemaal niet meer op Marktplaats. Er zitten naar mijn mening teveel mensen tussen die denken dat die Wilhelmina kwartjes van ze ongelooflijk zeldzaam zijn.
Houtenmunt, als ik vragen mag, waarvoor gingen de munten nu weg? Als ze genoeg bieden heb ik ook nog wel een voorraadje van dat soort munten.