Is de belangstelling voor medailles en/of penningen zo gering ........... of heeft iemand een brillant idee

Ik zie het, excusses niet op zitten letten
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb mij redelijk uitgebreid voorgesteld alvorens ik ben begonnen te posten en dat in de daarvoor bestemde topic. Wellicht is er ook nog één voor verzamelaars van medaillen en/of penningen maar dat is niet echt mijn verzamelgebied (al vind ik de antieke excempleren altijd interessant).Dick schreef:Ten eerste van harte welkom, en ten tweede zou het wel eens kunnen helpen als je je eerst eens voorsteld in het doorvoor bestemde topic, dan weten de forum leden met wie ze te doen hebben.
Groet
Dick
Dus ook mijn ervaring en begrijpelijk omdat oude munten gebruiksvoorwerpen zijn met historie terwijl penningen in een doosje netjes werden opgeborgen. Toch heb ik in het verleden best e.e.a. aan penningen en medailles gekocht omdat de oude stukken veelal wat tonen dat relevant was in de tijd dat die penningen zijn geslagen. Nu echter heb ik ze bijna allemaal verkocht en dus antieke munten terug gekocht............ die ik koester!grivnagozer schreef:Penningen zijn al van oudsher een ondergeschoven kindje, daar je er normaliter niet regulier mee betalen kan. Duitse penningen brengen in Nederland alleen nog iets op als het peningen zijn uit het Derde Rijk (1933-1945) of wanneer er een duidelijk herkenbaar motief als boot/ vliegtuig/ dier op staat, dat is mijn ervaring. OOk de DDR is niet erg gewild.
Nou je zou columnist kunnen zijn. Naar mijn smaak overigens geheel waar en duidelijk. Ik wil er aan toevoegen dat ook de scholen (ja, ook de basis scholen) heel weinig bakken van geschiedenis (en aardrijkskunde). Wel maatschappij oriëntering …………… o.k., ik dwaal af.grivnagozer schreef: Belgen, Engelsen en Fransen zijn meer bezig met geschiedenis en archeologie dan Nederlanders, en dat zal altijd zo blijven wanneer de interesse niet wordt bevorderd door het onderwijssysteem. Met de Duitse taal kan je geld verdienen, en dat principe is doorgedrongen in het onderwijsland.. waarom kinderen nog algemeen ontwikkelen als ze toch na hun schooltijd niets meer doen met de geleerde theorie? Onderwijs is arbeidsmarkt, met godsdienst of geschiedenis verdien je niks.