Setje 2 mongo en 5 mongo munten, verschillende types uit 1925, 1945 en 1970

Moderator: koenmunten
Hier een presentatie van 1 sho , deze is wel Y#21.2, maar geeft aan hoe je het jaartal zou kunnen lezen.Houtenmunt schreef:Vandaag heb ik een leuk muntje binnen gekregen: Tibet 1 sho
.......................
Dit is uit de tijd dat Tibet nog niet van China was, maar ik vond het toch leuk om even in te breken.
Een van mijn eerste muntjes uit Azië die ook voor jullie misschien de moeite waard is
Type wordt vermeld (op munthouder) als Y21.1a
Het jaar weet ik niet, kan iemand dit wel ontcijferen?
Ina, bedankt voor je detectivewerk!hierm schreef:Hier een presentatie van 1 sho , deze is wel Y#21.2, maar geeft aan hoe je het jaartal zou kunnen lezen.Houtenmunt schreef:Vandaag heb ik een leuk muntje binnen gekregen: Tibet 1 sho
.......................
Dit is uit de tijd dat Tibet nog niet van China was, maar ik vond het toch leuk om even in te breken.
Een van mijn eerste muntjes uit Azië die ook voor jullie misschien de moeite waard is
Type wordt vermeld (op munthouder) als Y21.1a
Het jaar weet ik niet, kan iemand dit wel ontcijferen?
Uit jouw foto kan ik het jaartal 15-52 dwz het jaar 1918 aflezen en is volgens mijn boek Y#21.1
He Leon, mooie munten van de Filippijnen, de meeste daarvan heb ik nog niet.leon voorn schreef:munten van de filippijnen