Muntvergelijker.nl

Plaats hier berichten over algemene zaken omtrent de euro. Denk hierbij aan nieuws over aankomende eurolanden, nieuwtjes, weetjes, etc.

Moderator: euromunter

Martin
Senior lid
Senior lid

Re: Muntvergelijker.nl

Bericht door Martin »

Ik vind het een prima site alhoewel ik niet tot de 'doelgroep' behoor... Die europenninkjes doen me persoonlijk niets.
Voor verzamelaars die zich daartoe wel aangetrokken voelen kan dit een prima hulpmiddel zijn om een keuze te maken en kan hun heel wat geld besparen. Een verademing voor mensen die alles kochten bij 'hun vaste adres' (in Klaasw... of zo), zij kunnen er heel wat meevallers tegenkomen.
Als je alles strikt gaat bekijken zul je altijd wel punten of komma's tegenkomen van zaken die 'niet kloppen'. B.v. de proof-munten 2CC uit Nederland, daar zitten wel heel opmerkelijke prijsverschillen in. Maar ja, de een is PP in capsule of doosje maar zonder certificaat... Voor de purist maakt dit een groot verschil maar niet iedereen legt die lat zo hoog voor zijn of haar collectie. DIE verzamelaars die daarop letten weten dat sowieso wel.
Wellicht gaan de bezoekers op den duur ook ZELF zoeken naar alternatieve adressen en mogelijkheden om hun munten te aan te schaffen.
IK vind het een prima initiatief, zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.
Atox: :thumb up: !!!

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

De website is alleen bedoeld voor een vergelijking. Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor alles wat je koopt.

Er staat ook tevens in de voorwaarden iets heel leuks vermeld. Wanneer je die pagina opzoekt zie je het volgende staan:
Hoe erg ik ook mijn best doet, het kan altijd zijn dat de prijzen niet kloppen. De prijzen kunnen verouderd zijn, verkeerd ingevoerd zijn, of verkeerd getoond worden. De prijzen op deze site zijn handmatig of automatisch overgenomen van de vermelde bedrijven. Daarom zijn alle prijzen onder voorbehoud, en kunnen er geen rechten aan worden ontleent. Kijk voor de meest recente informatie op de website of in de folder/catalogus/etc. van het desbetreffende bedrijf.
Volgens mij is er ook meerdere malen aangegeven door de maker dat hij neutraal is en gewoon alle websites gelijk behandeld.
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Herman schreef:Want de handelaar heeft zelf geen kans op een weerwoord.
Een aantal handelaren heeft al contact met me gezocht, en ze zijn allemaal zeer tevreden over mijn site. Ik heb zelfs al wat verzoeken binnen gekregen van handelaren die niet kunnen wachten om te worden opgenomen.
Technisch beheerder van het forum. Indien er problemen zijn, stuur mij dan een priveberichtje of email (atoxhybrid@gmail.com) :LoneRanger:
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Atox schreef: Een aantal handelaren heeft al contact met me gezocht, en ze zijn allemaal zeer tevreden over mijn site. Ik heb zelfs al wat verzoeken binnen gekregen van handelaren die niet kunnen wachten om te worden opgenomen.
Nou dat is mooi toch, dan voldoet het in een behoefte en zijn de handelaren ook blij.
Het is natuurlijk ook extra reclame en de handelaren in het lijstje worden nu wellicht vaker gevonden.
Heb je ook al reacties gehad van de handelaren die wat duurder zijn met de munten?
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Herman schreef:En als je, zeker van de materie weinig tot geen verstand hebt.
Is dat niet een wat voorbarige conclusie? Ik ben het met je eens dat je met dit soort sites een handelaar kan maken en breken en dus uiterst voorzichtig moet zijn, maar om nu te zeggen dat Atox geen verstand van de materie heeft gaat mij te ver.
Verder neem ik aan dat Atox beseft wat juridische gevolgen kunnen zijn als hij van een handelaar foutieve informatie opneemt.

Misschien is het wel een goed idee dat Atox voordat hij een handelaar opneemt in de vergelijking, hij die handelaar op zijn minst meldt dat hij dat gaat doen en met welke gegevens. Dan krijgt de handelaar ook inspraak en misschien gaat de handelaar dan zijn prijzen wel verlagen en zijn we allemaal blij ;)

Zelf zal ik de site niet zo gauw gaan gebruiken, want ik kijk zelf wel rond, maar ik kan mij goed voorstellen dat het in een behoefte voorziet.
Het is goed dat risicopunten benoemd worden, daar kan Atox alleen maar zijn voordeel mee doen, maar opbouwende kritiek is nog altijd beter dan alles compleet af te breken, dus lijkt het mij slim als negatieve punten niet aleen benoemd worden, maar tegelijkertijd ook een mogelijke oplossing wordt gegeven.

Luit
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Herman,

dat Atox geen ervaren rot in het is, is mij ook wel duidelijk, maar ook als je een paar maanden (fanatiek) verzamelt, kan je best de voor het opzetten van zo'n site benodigde basiskennis opdoen.
Ten slotte is het euroverzamelgebied een redelijk "eenvoudig" verzamelgebied.
Het lastige bepalen van welke kwaliteit een munt is, is bijvoorbeeld nauwelijks interesssant, gecirculeerde munten zullen immers nagenoeg niet door de handel worden aangeboden, en dus zijn de aanbiedingen van handelaren ook vrij eenvoudig met elkaar te vergelijken, ze bieden immers vrijwel hetzelfde aan.
Dat is overigens ook tegelijk de reden waarom zo'n site zin kan hebben, er wordt op eurogebied vooral op prijs geconcurreerd, betere munten aanbieden lukt immers over het algemeen niet en dan zal je of op service of op prijs moeten concurreren.
Bij de doorsnee europroducten is ook nauwelijks extra service te leveren, hooguit een keer in snelheid van levering of zoiets.
Ik denk dat je in een paar maanden redelijk door moet kunnen hebben wat belangrijk is voor zo'n site, maar ben persoonlijk niet zo overtuigd van het nut, juist omdat het vaak om redelijk laag geprijsde zaken gaat en dan boeit het laatste dubbeltje ook niet meer zo denk ik.

Luit
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ware het niet dat de handelaren zelf de prijzen aanleveren... En dat alles in overleg met Atox.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Munthunter schreef:Ware het niet dat de handelaren zelf de prijzen aanleveren... En dat alles in overleg met Atox.
Dit kan ik nergens uithalen, wat ik hier lees is dat Atox de prijzen van de website van de desbetreffende handelaar vandaan heeft en deze gegevens gebruikt voor zijn vergelijkingssite.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Dick schreef:
Munthunter schreef:Ware het niet dat de handelaren zelf de prijzen aanleveren... En dat alles in overleg met Atox.
Dit kan ik nergens uithalen, wat ik hier lees is dat Atox de prijzen van de website van de desbetreffende handelaar vandaan heeft en deze gegevens gebruikt voor zijn vergelijkingssite.
Dat laatste klopt inderdaad, alhoewel een handelaar al heeft aangeboden te helpen met het invoeren van artikelen. Daar doelde Jeroen waarschijnlijk op.
Technisch beheerder van het forum. Indien er problemen zijn, stuur mij dan een priveberichtje of email (atoxhybrid@gmail.com) :LoneRanger:
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Munthunter schreef:En dat alles in overleg met Atox.
Dat miste ik ook, vandaar mijn advies om in ieder geval de betreffende handelaar te melden dat je zoiets doet.

Luit
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Atox schreef:
Dick schreef:
Dat laatste klopt inderdaad, alhoewel een handelaar al heeft aangeboden te helpen met het invoeren van artikelen. Daar doelde Jeroen waarschijnlijk op.
Oke, maar dat is een heel ander verhaal dan dat Jeroen net vertelde dat de handelaren zelf de prijzen aan zouden leveren.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Zullen we er maar weer een slotje op zetten?
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Leuk initiatief dit. Op een website zal er altijd wel een foutje staan, hoe klein het ook is, want naar perfectie kan slechts gestreefd worden toch? Je zal zeker wel enkele volgers hebben die de website zullen raadplegen alvorens over te gaan op een koop, terwijl andere toch vij hun eigen handelaar zukken blijven. Maar ondertussen heb je toch enkele mensen verder geholpen!

Ook ik zal wel om de zoveel tijd eens langskomen om te zien of mijn prijzen nog beetje steek houden die ik nu gebruik op de website xp

Keep up the good work

Mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Munthunter schreef:Zullen we er maar weer een slotje op zetten?
Nee, discussie op een forum moet mogelijk zijn, zonder discussie worden de standpunten en de situatie nooit duidelijk.
Atox lijkt mij capabel genoeg om met de kritiek te kunnen omgaan en de positieve zaken daar uit te halen.

Het was jouw eigen opmerking
Ware het niet dat de handelaren zelf de prijzen aanleveren... En dat alles in overleg met Atox.
die de discussie nieuw leven inblies en gezien de opmerking van Atox had jij het toch ook niet volledig begrepen.
Ik denk dat iedereen gebaat is bij duidelijkheid, en alleen het dreigen met een slotje zorgt al voor een negatieve sfeer in een discussie en dat moet je zien te voorkomen.

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Ik volg nu al enkele dagen de discussies in dit topic.

Allereerst vind ik het een leuk initiatief om zo'n site op te bouwen. Maar ik kan mij heel goed vinden in de reacties van Reinier. Toen ik de website de eerste (en meteen laatste) keer bezocht ging ik meteen naar de 2 euro herdenkingsmunten. Ook ik keen bij Monaco en ik lag gewoon dubbel van het lachen. Als je als vergelijkende site serieus wilt worden genomen, dan zorg je toch voor plaatsing en openbaar maken dat je informatie klopt? Ik ben niet eens verder gaan kijken, voor mij was deze website meteen waardeloos.

Nou kan het een toevalstreffer zijn geweest, maar bij mis de geloofwaardigheid van zo'n site dan meteen gedaald en ik zal er geen gebruik van maken. Ik vind, helemaal omdat je met de namen van handelaren op een site staat, je eerst de website op juistheid moet controleren, misschien wel meerdere keren. Ook door kenners. Er zijn vast wel leden op het forum aanwezig die het op juistheid hadden of nog steeds willen controleren.

Ik hoop dat Atox wat doet met de negatieve kritiek en deze als tip ervaart. Het is absoluut niet bedoelt om de website neer te halen, want het een leuk en mooi initiatief wat echt potentie heeft om een veel bezochte website te worden voor veel (beginnende) verzamelaars.

groeten Paul
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

euromunter schreef:Er zijn vast wel leden op het forum aanwezig die het op juistheid hadden of nog steeds willen controleren.
Dat is zo'n beetje de reden waarom ik het hier heb neergezet. Er zijn hier genoeg mensen met meer kennis over de euro's dan mij. En serieus, 5149 producten zijn een heel hoop producten. Per winkel kost het me zo ongeveer een weekend om het toe te voegen. Ik heb een speciaal programmaatje dat de meeste fouten er voor me uithaalt, en dat waren er al een hoop. Het is zo makkelijk om een fout te maken. De cursor hoeft maar net op de verkeerde regel te staan, en je verwisseld al twee artikelen. Het is ook maar begonnen als een excel bestandje voor mezelf, en ik dacht, hier kunnen vast andere mensen ook gebruik van maken. Daarom hoop ik dat mensen serieus willen kijken naar de site, en me helpen hem te verbeteren, in plaats van me alleen af te kraken.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Atox, ik begrijp je volledig!

Maar was het dan niet verstandiger geweest om de site eerst te laten checken door een aantal mensen die er meer verstand van hebben dan jij? Ik maak ook fouten, geregeld zelfs, daarvoor zijn we mensen. Maar je hebt wel de namen van de handelaren op je website staan. En als ik naar een openbare website ga en ik zie dergelijke fouten als verzamelaar met enig verstand van euromunten, dan lig ik dubbel van het lachen.

Klink alsof ik je af wil kraken, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er meer verzamelaars een dergelijke reactie hadden. Je kunt beter een goede start maken, dan een valse start.

Vergelijk het maar met het Euro4all Magazine. Hierin zitten ook nog wel kleine foutjes, ondanks dat het door meerdere verstand hebbende verzamelaars van euromunten en de Nederlandse taal is gecontroleerd. Maar de grote fouten zijn eruit.

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Heb nog even snel gekeken.

Klik bij 2 euro herdenkingsmunten op Portugal.

Staat er bij 2011 en 2012 een kolom coincard en een kolom BU. Wat is het verschil? Volgens mij is het de munt geslagen in BU-kwaliteit in een blister/coincard. Als ik op de link naar de websites klik, kom ik op de BU-munt uit, terwijl deze in de coincard kolom staan. in de kolom BU staat niks...

Groeten Paul
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Gerardo schreef:Dat geld voor alle lofuitingen aan de maker dezes, zolang het maar prachtig, mooi en geweldig wordt gevonden is alles goed maar enig kritiek, adviezen en tips zijn uit den boze.
Excuses, maar slechts een paar opmerkingen hier zijn opbouwende kritiek. Een groot gedeelte is gewoon keihard afkraken, waarvan ik niet begrijp waarom.
euromunter schreef:Klik bij 2 euro herdenkingsmunten op Portugal. Staat er bij 2011 en 2012 een kolom coincard en een kolom BU. Wat is het verschil? Volgens mij is het de munt geslagen in BU-kwaliteit in een blister/coincard. Als ik op de link naar de websites klik, kom ik op de BU-munt uit, terwijl deze in de coincard kolom staan. in de kolom BU staat niks...
Dit komt grotendeels door de handelaren. De ene verkoopt hem als coincard, de ander als BU munt. Ik zal dit even nalopen en corrigeren, in ieder geval bedankt voor de vondst.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Atox schreef:Dit komt grotendeels door de handelaren. De ene verkoopt hem als coincard, de ander als BU munt.
En daar heb je een goed punt, ook veel handelaren hebben maar een zeer matige kennis en komen af en toe met onjuiste en soms tenenkrommende omschrijvingen.
Er zijn bijvoorbeeld maar heel weinig handelaren die het verschil tussen de Portugese BNC en FDC sets kunnen uitleggen...

Ik vind ook dat veel kritiek hier te negatief is gebracht en heb geprobeerd aan te geven dat het beter werkt om ook oplossingen voor te stellen en niet alleen alles af te kraken.
Toch is de negatieve kritiek ook wel logisch, want negatieve zaken vallen nu eenmaal altijd meer op dan positieve zaken.

Luit
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt »

negatieve kritiek kan ook positief uitpakken he. Is maar hoe Atox er mee omgaat.
- alles voor de euro uit Nederland.
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Danny de Munt schreef:negatieve kritiek kan ook positief uitpakken he. Is maar hoe Atox er mee omgaat.
Ik doe me best om alle concrete problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Ben nu dus alle 2euro coincard en bu aan het nalopen. Toch, als een handelaar een BU coincard vermeld als UNC, zal ik er niet tegen in gaan.

Een ander punt, kan ik blisters als coincard vermelden, moet ik hier een hele nieuwe categorie voor aanmaken, of moet ik ze gewoon onder de bijbehorende kwaliteit vermelden?
Laatst gewijzigd door Atox op 05 sep 2012, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Atox schreef:
Danny de Munt schreef:negatieve kritiek kan ook positief uitpakken he. Is maar hoe Atox er mee omgaat.
Ik doe me best om alle concrete problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Ben nu dus alle 2euro coincard en bu aan het nalopen. Toch, als een handelaar een BU coincard vermeld als UNC, zal ik er niet tegen in gaan.
Dat geloof ik graag en verder zal ik ook geen op of aanmerkingen geven op je site. Puur ik heb niets met de euro en heb er de ballen verstand van. Maar negatieve kritiek kan niet leuk zijn. Wat ik alleen wou aangeven is dat er negatieve kritiek is gegeven. Maar als jij het ziet als positieve kritiek voor verbeter puntjes dan is er toch niets aan de hand?
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Danny de Munt schreef:Maar als jij het ziet als positieve kritiek voor verbeter puntjes dan is er toch niets aan de hand?
Vele hebben hier nuttige kritiek gegeven. Een enkeling vond het nodig om me even flink af te kraken, soms met wat krachtwoorden bijgezet. Jammer is dat altijd.
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Atox schreef: Vele hebben hier nuttige kritiek gegeven. Een enkeling vond het nodig om me even flink af te kraken, soms met wat krachtwoorden bijgezet. Jammer is dat altijd.
Lees over het negatieve heen en gebruik de informatie die nodig is. Heb wel gekeken en het gaat de goede kant op. Maar laat er eens een kritische oog naar kijken die een lijst voor je kan maken. Zo hoef je niet alle losse informatie van hier te plukken maar heb je een complete lijst

Terug naar “Euronieuws”