Zomaar een idee
-
- Lid
Zomaar een idee
Beste forumleden,
Regelmatig zie ik een opmerking staan in de trant van: "We hebben een X aantal leden, maar hoeveel er echt actief zijn is niet duidelijk". Ook zie ik dat er nieuwe leden op het forum komen, 1 vraag, opmerking of zelfs een advertentie plaatsen en vervolgens nergens op reageren.
Nu zat ik te denken waarom we eigenlijk geen forumonderdeel hebben speciaal voor mensen die voor 1-2x op dit forum komen en vervolgens nooit meer. Stel dat dit forumonderdeel, wat ik voor het gemak even "Voor gasten" noem, ingesteld wordt zodat mensen die niet geregistreerd zijn toch hun vraag kunnen posten. Zo voorkom je dat mensen lid worden voor 1 post. Mensen die wel echt lid willen worden, kunnen zich altijd registreren. Ik denk dat het ook uitnodigend kan werken voor nieuwe leden als ze zien dat vragen vrij snel beantwoord worden.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.
Gr. Jeroen
Regelmatig zie ik een opmerking staan in de trant van: "We hebben een X aantal leden, maar hoeveel er echt actief zijn is niet duidelijk". Ook zie ik dat er nieuwe leden op het forum komen, 1 vraag, opmerking of zelfs een advertentie plaatsen en vervolgens nergens op reageren.
Nu zat ik te denken waarom we eigenlijk geen forumonderdeel hebben speciaal voor mensen die voor 1-2x op dit forum komen en vervolgens nooit meer. Stel dat dit forumonderdeel, wat ik voor het gemak even "Voor gasten" noem, ingesteld wordt zodat mensen die niet geregistreerd zijn toch hun vraag kunnen posten. Zo voorkom je dat mensen lid worden voor 1 post. Mensen die wel echt lid willen worden, kunnen zich altijd registreren. Ik denk dat het ook uitnodigend kan werken voor nieuwe leden als ze zien dat vragen vrij snel beantwoord worden.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.
Gr. Jeroen
Euromunten: Sets (1 set/land) en 2 Euro CC.
Wereldmunten: Sets (1 set/land)
[hr]Munten zijn duur, maar Verzamelen is onbetaalbaar.
Re: Zomaar een idee
Slecht idee, word vroeg of laat misbruik van gemaakt (denk aan spambots etc.)
Plus het feit, als leden lid worden voor 1 vraag is dit echt geen ramp. Als ze later nog een vraag hebben kunnen ze zo het forum op. Plus sommige leden melden zich aan om alleen het forum te lezen en niet actief deel te nemen.
Tuurlijk zijn er mensen die nooit meer komen opdagen, zo'n ramp is dat niet.
Plus het feit, als leden lid worden voor 1 vraag is dit echt geen ramp. Als ze later nog een vraag hebben kunnen ze zo het forum op. Plus sommige leden melden zich aan om alleen het forum te lezen en niet actief deel te nemen.
Tuurlijk zijn er mensen die nooit meer komen opdagen, zo'n ramp is dat niet.
-
- Superlid
Ik snap de beredenering van Jeroen wel, we hebben nu 1256 leden waarvan we er ongeveer 1000 zelden of nooit op het forum zien, ook in het argument van Daniël zit wat in, er zijn natuurlijk ook veel leden die zich aanmelden nooit een bericht posten en alleen maar meelezen.
Ik denk ook dat het niet uitvoerbaar is om hiervoor een appart formonderdeel te maken, maar mischien zijn er forumleden die er anders over denken.
Groet
Dick
Ik denk ook dat het niet uitvoerbaar is om hiervoor een appart formonderdeel te maken, maar mischien zijn er forumleden die er anders over denken.
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
-
- Volledig lid
in theorie is het uitvoerbaar maar in de praktijk zitten er veel te veel haken en ogen aan:
de moderators moeten dag en nacht met dat gasten topic bezig zijn om ,
punt 1 alle vragen te beantwoorden, 10.000x in herhaling vallen
en punt 2, alle nuttige inbreng scheiden van alle onzin (flauwekul en wangedrag)
nu schrikt het al (blijkbaar) voldoende af dat je je moet registreren om mee te kunnen doen,
op deze manier houden we al een hoop flauwekul en wangedrag buiten de deur
het idee is trouwens goed hoor, het forum wat meer toegankelijker te maken voor meer publiek
de moderators moeten dag en nacht met dat gasten topic bezig zijn om ,
punt 1 alle vragen te beantwoorden, 10.000x in herhaling vallen
en punt 2, alle nuttige inbreng scheiden van alle onzin (flauwekul en wangedrag)
nu schrikt het al (blijkbaar) voldoende af dat je je moet registreren om mee te kunnen doen,
op deze manier houden we al een hoop flauwekul en wangedrag buiten de deur
het idee is trouwens goed hoor, het forum wat meer toegankelijker te maken voor meer publiek
Een forum of een gedeelte openstellen voor gasten is lastig en biedt spammers de kans om een forum vol te blaffen met spamberichten en dat is iets wat we niet moeten willen. Toch begrijp ik het idee wel en is het ook een goed idee, maar helaas in de praktijk zal blijken dat degene die misbruik willen maken, heel snel dergelijke mogelijkheden weten te vinden. Jammer voor diegene die er wel op een nette manier gebruik van willen maken, maar helaas verpesten sommige mensen deze goede initiatieven door er misbruik van te maken.
In de nabije toekomst wil ik eens gaan kijken welke leden niet meer actief zijn en en hen gaan aanschrijven met een standaard bericht en daarin vragen of hun account mag worden opgeheven. Bij geen antwoord kan ik na 1 maand ook het account opheffen.
Staar je dus niet blind op het aantal leden, dit is op geen enkel forum anders er zijn vele leden die zelden terug komen en dat is denk ik iets wat je gewoon moet accepteren. Feit blijft wel dat ons forum bijzonder actief is en dat veel leden regelmatig terugkomen, meer als op andere fora.
Zoals al eerder is aangegeven hierboven is er ook een groot aantal leden die zich aanmelden en geen berichten plaatsen, maar wel meelezen. Dat is geen probleem en ook deze leden zijn welkom. Na verloop van tijd zie je toch dat diverse van deze leden overgaan tot het plaatsen van berichten. NIet iedereen is zo snel in het deelnemen aan discussies, maar als het ijs gebroken is, dan wordt het meestal ook makkelijker om deel te gaan nemen aan discussies.
Gr. Jeroen
In de nabije toekomst wil ik eens gaan kijken welke leden niet meer actief zijn en en hen gaan aanschrijven met een standaard bericht en daarin vragen of hun account mag worden opgeheven. Bij geen antwoord kan ik na 1 maand ook het account opheffen.
Staar je dus niet blind op het aantal leden, dit is op geen enkel forum anders er zijn vele leden die zelden terug komen en dat is denk ik iets wat je gewoon moet accepteren. Feit blijft wel dat ons forum bijzonder actief is en dat veel leden regelmatig terugkomen, meer als op andere fora.
Zoals al eerder is aangegeven hierboven is er ook een groot aantal leden die zich aanmelden en geen berichten plaatsen, maar wel meelezen. Dat is geen probleem en ook deze leden zijn welkom. Na verloop van tijd zie je toch dat diverse van deze leden overgaan tot het plaatsen van berichten. NIet iedereen is zo snel in het deelnemen aan discussies, maar als het ijs gebroken is, dan wordt het meestal ook makkelijker om deel te gaan nemen aan discussies.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Hoi Herman,
Met name met in laatste gedeelte van je bericht kan ik je niet meer volgen. Ik ben wel benieuwd wat je precies bedoeld. Kun je, jezelf wat verduidelijken?
Gr. Jeroen
Met name met in laatste gedeelte van je bericht kan ik je niet meer volgen. Ik ben wel benieuwd wat je precies bedoeld. Kun je, jezelf wat verduidelijken?
Gr. Jeroen
Ik denk dat hij ermee bedoeld dat je handelaren de kans moet geven om producten of iets dergelijks via een apart forumdeel aan te bieden. Herman, verbeter me als ik het onjuist heb.
Dat idee is alleen aantrekkelijk als er flink wat korting gegeven wordt. Anders is het alleen maar om zelf beter ervan te worden (de handelaren dan).
Dat idee is alleen aantrekkelijk als er flink wat korting gegeven wordt. Anders is het alleen maar om zelf beter ervan te worden (de handelaren dan).
Wat dus zou betekenen dat het forum gebruikt gaat worden met een commercieel doel? Volgens mij is dat niet de wens.
Ik baal er al van hoe Marktplaats ondertussen door de handel wordt omgeturnt naar een commerciële webshop. Ik moet tegenwoordig flink scrollen om bij de particuliere aanbiedingen te geraken. Dat wil ik hier liever toch niet.
Ik baal er al van hoe Marktplaats ondertussen door de handel wordt omgeturnt naar een commerciële webshop. Ik moet tegenwoordig flink scrollen om bij de particuliere aanbiedingen te geraken. Dat wil ik hier liever toch niet.
-
- Lid
Ja, ik dacht al dat jullie dit zouden zeggen. Maar er staat me iets van bij (heb vroeger ook dit soort fora gemaakt en beheerd) dat je bijvoorbeeld die letters (CAPCHA?) in moet voeren bij berichten om spambots inderdaad tegen te gaan.Munthunter schreef:Een forum of een gedeelte openstellen voor gasten is lastig en biedt spammers de kans om een forum vol te blaffen met spamberichten en dat is iets wat we niet moeten willen. Toch begrijp ik het idee wel en is het ook een goed idee, maar helaas in de praktijk zal blijken dat degene die misbruik willen maken, heel snel dergelijke mogelijkheden weten te vinden. Jammer voor diegene die er wel op een nette manier gebruik van willen maken, maar helaas verpesten sommige mensen deze goede initiatieven door er misbruik van te maken.
Mensen die zo lukraak wat negatieve dingen posten kan je eventueel ook bannen op ip-adres.
Munthunter schreef:Staar je dus niet blind op het aantal leden.
Nee, ik staar me niet blind op het ledenaantal, maar meer op de vele herhalingen die in alle verschillende topics door beginners worden gemaakt. Er zijn, naar mijn mening, teveel abonnees, die ergens op het forum een vraag stellen, op antwoord wachten en nooit meer komen. Ondanks het verzoek van velen aan een nieuw iemand om zich eerst voor te stellen, wordt dat niet gedaan. Daardoor staan er in deze "Ideëenbus" ook topics met de vraag welke manier het beste is om munten te bewaren. Ik denk dat je de vele herhalingen beter op 1 plek kunt hebben en als antwoord een link in je bericht te zetten.JvH - Johan schreef:Punt 1: Alle vragen te beantwoorden, 10.000x in herhaling vallen
Dat is zeker prima, maar volgens mij kan je het forum ook lezen als je niet lid bent. Ik ben vaak uitgelogd en kan alles lezen, alleen niet reageren.Munthunter schreef:...Er (is) ook een groot aantal leden die zich aanmelden en geen berichten plaatsen, maar wel meelezen.
Gr. Jeroen
Captcha codes zijn allang achterhaalt. Bots weten hier ook al de oplossingen voor. Zelfs spambots kunnen zich registreren op dit forum ondanks de captcha code die bij het registreren ingevuld moet worden. Het is erg fijn dat ermee gedacht wordt, het is ook een leuk idee maar het levert teveel problemen op na mijn mening.Ja, ik dacht al dat jullie dit zouden zeggen. Maar er staat me iets van bij (heb vroeger ook dit soort fora gemaakt en beheerd) dat je bijvoorbeeld die letters (CAPCHA?) in moet voeren bij berichten om spambots inderdaad tegen te gaan.
Mensen die zo lukraak wat negatieve dingen posten kan je eventueel ook bannen op ip-adres.
En geloof me, je kunt elke dag spamberichten gaan verwijderen. En dat is ook geen goed uithangbord voor het forum.
Nee, er zijn zeker wat forums verborgen voor gasten.Dat is zeker prima, maar volgens mij kan je het forum ook lezen als je niet lid bent. Ik ben vaak uitgelogd en kan alles lezen, alleen niet reageren.

-
- Lid
Weer wat nieuws geleerd. Dan snap ik inderdaad dat het vrij lastig wordt.Daniël schreef:Captcha codes zijn allang achterhaalt. Bots weten hier ook al de oplossingen voor. Zelfs spambots kunnen zich registreren op dit forum ondanks de captcha code die bij het registreren ingevuld moet worden.

Gr. Jeroen
De Captchacodes zijn er in vele soorten en maten en vrijwel alle zijn gekraakt door spambots, helaas...
Er is een nieuwe waarin je in een bewegende (video) afbeelding een bepaald woord moet aanklikken. Werkt perfect en is voor spambots nog te lastig om doorheen te komen. Grote probleem is nu dat deze niet, of niet goed, werkt op de (sorry voor de die hards) waardeloze Internet Explorer browser, zoals vele andere zaken wordt deze code dus niet getoond door IE. Gezien vele leden nog/wel gebruik maken van IE is dit voor ons geen optie, want dan kost het nieuwe leden. Ik heb voldoende ingebouwd om de boel tegen te houden en de hoeveelheid spammers zijn momenteel per maand op 1 hand te tellen en veelal binnen een paar uur verwijderd door mij. Het betreft dan de spammers die handmatig (persoonlijk) registreren en dus niet een spambot (computersoftware).
Gr. Jeroen
Er is een nieuwe waarin je in een bewegende (video) afbeelding een bepaald woord moet aanklikken. Werkt perfect en is voor spambots nog te lastig om doorheen te komen. Grote probleem is nu dat deze niet, of niet goed, werkt op de (sorry voor de die hards) waardeloze Internet Explorer browser, zoals vele andere zaken wordt deze code dus niet getoond door IE. Gezien vele leden nog/wel gebruik maken van IE is dit voor ons geen optie, want dan kost het nieuwe leden. Ik heb voldoende ingebouwd om de boel tegen te houden en de hoeveelheid spammers zijn momenteel per maand op 1 hand te tellen en veelal binnen een paar uur verwijderd door mij. Het betreft dan de spammers die handmatig (persoonlijk) registreren en dus niet een spambot (computersoftware).
Gr. Jeroen