Koninkrijk lijstje?

Plaats hier alle informatie, weetjes, vragen, etc. over de Nederlandse koninkrijksmunten tussen 1806 - 2001

Moderator: maarten89

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Koninkrijk lijstje?

Bericht door Ilosab » 22 aug 2012, 18:35

Ik vond in mijn computer nog een overzichtslijstje van Koninkrijksmunten van Nederland.
Ik heb dat ooit eens gemaakt of iemand anders heeft dat gemaakt en heb ik het op mijn manier aangepast, ik zou het echt niet meer weten. Ik heb zoveel verwijderd de laatste tijd v.w.b. munten/papiergeld dat ik niet meer weet waar ik het vandaan heb.
Aangezien ik geen Nederlandse koninkrijksmunten meer verzamel zou ik niet weten wat ik ermee moet doen maar misschien zijn er leden die het wel makkelijk vinden, kunnen gebruiken en willen downloaden.
Of het helemaal foutloos is weet ik niet maar doe er je voordeel mee.

Groeten, Alfred

Ps.: Ik weet het al, het was Marten. Ik weet ook niet of er copyright op zit.
Nederlandse munten 1800-2001.xls
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Koninkrijk lijstje?

Bericht door Danny de Munt » 22 aug 2012, 18:38

Helemaal super deze lijst!
Ik heb hem direct op de computer opgeslagen.
Mijn dank hiervoor :klap:
- alles voor de euro uit Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 aug 2012, 18:55

Nou, bedank Marten maar. Ik heb het ooit eens van hem gedownload en aangepast op een manier zoals ik het makkelijk vond om mee te werken. Ik heb er vaak gebruik van gemaakt maar heb hem nu niet meer nodig. Ik vond het wel makkelijk en je kunt het zelf bewerken als je wilt op de manier die men prettig vindt. Bijvoorbeeld als afstreeplijst of zo.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt » 22 aug 2012, 18:57

Ik ga hem ook als afstreep lijst gebruiken. Maar jij was de plaatser dus bedank jou dan voor het plaatsen en Marten voor het maken :lach:
- alles voor de euro uit Nederland.

Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Marten van Leerdam » 22 aug 2012, 19:59

Dat is lang geleden dat ik die gemaakt heb ;). Gegevens komen uit de Mevius van destijds (en wellicht nog wat andere). Lijkt me vrij algemeen verkrijgbare informatie dus copyright zal wel loslopen.
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 aug 2012, 20:08

Ja, misschien kun je het origineel nog herinneren. Ik heb het aangepast naar een manier zoals dat voor mij het prettigst was om mee te werken. Ik heb er lang plezier van gehad tijdens het verzamelen van Koninkrijksmunten. Je ziet het, er zijn er nu nog steeds die er dankbaar gebruik van maken dus de credits komen voor jouw rekening. Het is nu al 18 keer gedownload.

Gr. Alfred

Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Marten van Leerdam » 22 aug 2012, 21:31

Jazeker kan ik me dat nog herinneren. Heb deze lijst ook een tijd geleden doorgemaild naar Jeroen om in het donateursgedeelte te plaatsen maar helaas is dat door hem nooit geupload.
lijst alle nederlandse munten 1800-2001 Marten van Leerdam forum.xls
Doe het zelf tegenwoordig zo en dan met een kleurtje de kwaliteit. Het wordt alleen ondertussen wel een hele stapel papierwerk die je zo in je portomonnee hebt zitten (zit ook de lijst van de euro's in mocht ik wat tegenkomen als wisselgeld).
alle munten wilhelmina aug 2012 leeg MW van Leerdam.xls
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 aug 2012, 21:46

Ja, nu herinner ik het me weer hoe het eruit zag. Je had alles onder elkaar gezet en ik had het op A4 pagina's geplaatst, was wat handzamer om mee te nemen maar ik had er dankbaar gebruik van gemaakt.
Heb je zoiets ook in Nederlands Papiergeld?

Gr. Alfred

Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Marten van Leerdam » 22 aug 2012, 22:05

Nee, wel euromunten. Papiergeld heb ik wel in de kast staan maar verzamel ik niet zo actief dat ik daar een overzicht van wil hebben.

Wellicht dat iemand nog eens een keer de Akkermans / Vercoulen wil verexceliseren. Ik heb deze versies gemaakt tijdens mijn middelbare schoolopleiding. Dan heb je zeëen van tijd en ga je zulke dingen maar maken. Papiergeld is wel een leuke uitdaging met alle varianten die je dan kort wilt toelichten en het gelijk overzichtelijk wilt houden.

Wie weet wat er allemaal nog aan digitaal moois te boven komt zo.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 23 aug 2012, 08:04

Marten van Leerdam schreef:Nee, wel euromunten. Papiergeld heb ik wel in de kast staan maar verzamel ik niet zo actief dat ik daar een overzicht van wil hebben.
Nou, dat vind ik nu weer wat minder v.w.b. papiergeld, valt me tegen van je :lollig: Na het verlaten van Patrick van het forum ligt hier een kans voor je :lollig:
Toch hebben wat leden je beide bestanden alweer gedownload, is het er toch niet voor niets opgezet.

Gr. Alfred

Terug naar “Koninkrijk Nederland 1806 - 2001”