Tja, het moet niet gekker gaan worden als een Herman filosofische en logische teksten op het forum gaat zetten. En zelfs zonder één cynische noot.
Na het lezen van zijn stuk ben ik maar gelijk overgegaan tot het aanschaffen van een koele versnapering want zoals gebruikelijk bij de bijdragen van Herman is zijn laatste regel altijd het leukste.
Ruim 1200 leden (al dan niet slapend) zijn hier op het forum en allen zijn verschillende persoonlijkheden met verschillende inzichten. De één heeft meer kennis van zaken dan de ander. De ander heeft meer humeur etc. etc.
Hoe meer reacties men plaatst des te meer aanvaringen/meningsverschillen/irritaties zullen er komen. Hoe meer leden lid worden des te meer discussies zullen er ontstaan.
Maar ik vind het wel opvallend dat met het groeien van het ledental er ook leden met kennis verloren gaan. Ik kan me nog een Grijsaard, Saint, Bankovky, Voskeman, Grivnagozer, Koiboyke en Sebastiaan1995 herinneren van een aantal jaren geleden. Waar zijn ze gebleven?
En nu is PatrickP ook al weg.
Het leven gaat door zeggen ze maar ik vraag me af of het er ook gezelliger op wordt.
Alfred
Vertoeven op een forum
Re: Vertoeven op een forum
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Superlid
Amen! Zo is het inderdaad Herman!
Er mag zeker speelsheid aanwezig zn op het forum, ben ik totaal mee akkoord, maar op sommige plaatsen op het forum wordt deze speelsheid nu eenmaal als offtopic bekeken. Ik snap wel wat je bedoeld, ik ben ook iemand die heel graag zich amuseert, wat droge humor in de groep gooit en van die dingen, maar dit wordt niet altijd hetzelfde ontvangen merkte ik ook.
We hebben heel wat topics op et forum waar het wat losser aan toe kan gaan, denk ik maar aan de aanwinsten, praathuis en ook de topics die onder mijn toezicht staan in de difussie laat ik de teugels wat losser om wat kleine gesprekjes mogelijk te maken. Maar dan heb je terug de pure informatieve topics van de euro zelf waar dit moeilijker is om toe te laten. Want een lezer die iets wilt weten van informatie zal deze dingen dan niet echt leuk vinden omdat ze er voor hem niet toedoen.
Dat er discussies ontstaan ( die te maken hebben met het onderwerp) vind ik fantastisch, is dit nu niet juist de bedoeling? Het is dan gewoon de manier waarop dat deze afgehandeld wordt waar het soms eens misgaat. Discussie is een feit van twee of meerdere meningen, waarbij het niet expliciet zo is dat er één van fout is! Beide kunnen correct zijn of misschien moeten ze gecombineerd worden om tot het juiste antwoord te komen.
Maar in deze discussies gaat het soms inderdaad compleet mis door de foute interpretatie van andermans bericht. War je op cafe kunt zien hoe de man zijn vericht verwoord en welke intonatie erbij geeft, is dit hier niet mogelijk zonder een overvloed aan emoticontjes. Dit is en blijft nog steeds het moeiijke aan een forum inderdaad.
Respect voor de andere is hier zeker op zijn plaats, aangezien we allen mensen zijn met dezelfde hobby en passie, dusja. Maar een discussie vind ik altijd reuze interessant omdat je dan gewoon eens de andere kijk op eenzelfde element kunt zien.
Mvg Kevin
Er mag zeker speelsheid aanwezig zn op het forum, ben ik totaal mee akkoord, maar op sommige plaatsen op het forum wordt deze speelsheid nu eenmaal als offtopic bekeken. Ik snap wel wat je bedoeld, ik ben ook iemand die heel graag zich amuseert, wat droge humor in de groep gooit en van die dingen, maar dit wordt niet altijd hetzelfde ontvangen merkte ik ook.
We hebben heel wat topics op et forum waar het wat losser aan toe kan gaan, denk ik maar aan de aanwinsten, praathuis en ook de topics die onder mijn toezicht staan in de difussie laat ik de teugels wat losser om wat kleine gesprekjes mogelijk te maken. Maar dan heb je terug de pure informatieve topics van de euro zelf waar dit moeilijker is om toe te laten. Want een lezer die iets wilt weten van informatie zal deze dingen dan niet echt leuk vinden omdat ze er voor hem niet toedoen.
Dat er discussies ontstaan ( die te maken hebben met het onderwerp) vind ik fantastisch, is dit nu niet juist de bedoeling? Het is dan gewoon de manier waarop dat deze afgehandeld wordt waar het soms eens misgaat. Discussie is een feit van twee of meerdere meningen, waarbij het niet expliciet zo is dat er één van fout is! Beide kunnen correct zijn of misschien moeten ze gecombineerd worden om tot het juiste antwoord te komen.
Maar in deze discussies gaat het soms inderdaad compleet mis door de foute interpretatie van andermans bericht. War je op cafe kunt zien hoe de man zijn vericht verwoord en welke intonatie erbij geeft, is dit hier niet mogelijk zonder een overvloed aan emoticontjes. Dit is en blijft nog steeds het moeiijke aan een forum inderdaad.
Respect voor de andere is hier zeker op zijn plaats, aangezien we allen mensen zijn met dezelfde hobby en passie, dusja. Maar een discussie vind ik altijd reuze interessant omdat je dan gewoon eens de andere kijk op eenzelfde element kunt zien.
Mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
de infosite over 2-euromunten
Mooi gesproken en prachtig verwoord!
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Irritatie begint waar respect eindigt!
Dus ...
Dus ...
EUROCOLLECTEUR memoeuro / memo euro / 0 euro biljet
Behandel gewoon andere zoals je zelf behandeld wilt worden.
Groet Danny
Groet Danny
- alles voor de euro uit Nederland.
Maar anderen weten vaak niet hoe jij behandeld wilt worden.Danny de Munt schreef:Behandel gewoon andere zoals je zelf behandeld wilt worden. Groet Danny
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Dat is helemaal waar. En dat maakt het ook meteen weer direct verdomde moeilijkIlosab schreef:Maar anderen weten vaak niet hoe jij behandeld wilt worden.Danny de Munt schreef:Behandel gewoon andere zoals je zelf behandeld wilt worden. Groet Danny
Gr. Alfred

Denk je het goed gedaan te hebben is het toch ook weer niet goed.
Ach behandel elkaar gewoon met veel respect.
- alles voor de euro uit Nederland.