Hongarije 5Pengo en 10000Pengo

Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Hongarije 5Pengo en 10000Pengo

Bericht door Ilosab »

Yep, had ik toch gelijk, Pengö biljetten.
Kijk, een gegeven paard mag je nooit in zijn bek kijken. Het is altijd leuk als iemand anders aan je denkt. Toen mijn dochter terugkwam uit de Antillen kreeg ik biljetten Aruba en USA en die hebben een apart plekje in mijn verzameling.
Foto 1 is inderdaad van de Russische invasie en uitgebracht in 1944. Er is een serie biljetten van namelijk 5 - 10 - 20 - 50 en 100 Pengö.
Foto 2 vind ik persoonlijk mooier omdat de serie van foto 1 nogal eenvoudig is. Op het biljet van foto 2, en de andere biljetten van die jaren, staan historische personen die iets voor het land betekent hebben en dat vind ik wel wat hebben.
En wie weet Herman, misschien nemen ze nog meer mee.
Leuk zulke familieleden.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Hongarije 5Pengo en 10000Pengo

Bericht door Ilosab »

Herman schreef:Het biljet van 10000Pengo had ik al, maar nog niet met het zegel erop. Heb ik toch een variant, straks ga ik die ook nog verzamelen dan is hek van de dam. :hahaha: Herman
Herman, v.w.b. de biljetten met zegel verwijs ik je naar dit topic
http://www.munthunter.nl/viewtopic.php? ... ilit=zegel

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Terug naar “Europa (voor euro)”