29 november, toch weer even een middagje kunnen zoeken.

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

29 november, toch weer even een middagje kunnen zoeken.

Bericht door Munthunter »

Ondanks dat ik het niet gepland had en mezelf niet al te goed voelde, toch maar even wezen zoeken. Helaas was de accu dus niet opgeladen en heb ik voor de zekerheid maar even de batterijpack meegenomen...

Omdat ik er al vanuit ging dat de akker waar ik wilde gaan zoeken al was afgezocht, een tweede optie achter de hand gehouden. Ik bel niet graag op zondags aan maar als je wilt zoeken, moeten de oude principes even overboord. De eigenaar (dochter) gaf mij toestemming en vertelde dat er al wel gezocht was. Even balen maar ik was er nu toch. De detector uitgeladen, laarzen aan en de schep in de andere hand en het veld op.

Na een kleine 2 minuten was het al raak, een muntje. Ik ken deze akker al wat langer en de munten komen er lekker dik uit. Dik, omdat ze een laag bezitten van zand en dergelijke. Nadat je je vondsten even een nacht in de Vaseline hebt gehad, krab je deze laag er zo af. Na een klein uur had ik al zo'n 9 muntjes opgegraven, een leuk spinsteentje en een musketkogel. Achteraf zag ik dat ik de benen van een 'tinnen' soldaatje in mijn hand had (bijna in de rommelzak belandt) Ook een rare knoop met het getal 68 of 89, iemand een idee? Lijkt mij iets militaristisch.

Na nog even zoeken een mooi helder signaal (75 voor de White's DFX kenners) en na 1 schep in de grond haalde ik voor de derde keer een muntgewichtje van deze akker. Het muntgewichtje is net als een andere die ik er vond gemaakt door Willem van Langenberch in 1619 'Antwerpen' Het handje van Antwerpen zwaaide me al toe. Helaas is dit exemplaar niet zo mooi (met name de achterzijde). Hopelijk kan iemand hem wel determineren, maar dan zal ik hem nog wat schoner moeten maken. Mocht iemand al een idee hebben, graag! Wellicht heeft iemand op deze akker zijn muntgewichtdoos om laten vallen en heb ik nu in 2009 geluk.

Hier de link naar het andere muntgewichtje
http://munthunter.forum2go.nl/muntgewic ... -t242.html

Hier even de vondsten. Als ik ze schoon heb vul ik dit topic aan met de schoongemaakte vondsten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gr. Jeroen
Laatst gewijzigd door Munthunter op 30 nov 2009, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

En ze hadden er al gezocht, hihi.

Jij met 9 munten en een muntgewichtje naar huis plus al het leuke extra's.
Munt gewichtjes ben ik niet zo van op de hoogte, moet even zien of ik
daar een boekje over heb dan ga ik na pluizen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ja lang leve de White's DFX en mijn secure zoekmethode ;)

Gr. Jeroen
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Jeroen, is die halve munt van zilver en is hij geknipt ? Zoja, dan wordt het interessant. Kijk hem maar eens goed na.

Gr, Ed.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

@Ed,

Nee het is geen halve zilveren munt, maar een dubbelgevouwen duit. Onleesbaar. Hij vouwt omhoog zodat het lijkt alsof het een halve is op de foto. Hij is echter rond en heel.

Gr. Jeroen

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”