gulden 2001 proof zilver
Moderator: maarten89
gulden 2001 proof zilver
jongens wat heb ik een spijt dat ik de zilver proof gulden van 2001 niet heb aan geschaft
ik kreeg van theo peters de prijscourant 2009-3 binnen en ik las dat deze munt voor €2450,00 te boek staat, wat een bedrag
zijn er hier op het forum die hem wel hebben??
grtz rinus
ik kreeg van theo peters de prijscourant 2009-3 binnen en ik las dat deze munt voor €2450,00 te boek staat, wat een bedrag
zijn er hier op het forum die hem wel hebben??
grtz rinus
Hoi Rinus,
Ik ga er van uit dat jij het hier hebt over de zilveren gulden ontworpen door Tim van Melis uit Gemert, die met het getekende leeuwtje er op. Deze was destijds al niet aan te komen en is versprijdt onder een selectie groep. Ik heb van een handelaar vernomen dat zelfs zij de munt destijds niet konden bestellen.
Daarbij is de oplage van 400 stuks (waarvan 40 zijn omgesmolten = 10%) wel heel erg laag. Ik denk dat je hem voor 2450 Euro niet eens of heel lastig zult kunnen kopen. Lukt je dat wel dan zul je hem altijd weer kwijt raken voor een veel hoger bedrag. Want zeg nou zelf 360 stuks is wel heel erg weinig.
Ik koop deze munten niet voor dergelijke bedragen. Hoewel ik hem wel heel graag zou willen hebben.
De normale gulden 2001 in zilver/goud en proof zijn wat milder in aanschaf.
Gr. Jeroen
Ik ga er van uit dat jij het hier hebt over de zilveren gulden ontworpen door Tim van Melis uit Gemert, die met het getekende leeuwtje er op. Deze was destijds al niet aan te komen en is versprijdt onder een selectie groep. Ik heb van een handelaar vernomen dat zelfs zij de munt destijds niet konden bestellen.
Daarbij is de oplage van 400 stuks (waarvan 40 zijn omgesmolten = 10%) wel heel erg laag. Ik denk dat je hem voor 2450 Euro niet eens of heel lastig zult kunnen kopen. Lukt je dat wel dan zul je hem altijd weer kwijt raken voor een veel hoger bedrag. Want zeg nou zelf 360 stuks is wel heel erg weinig.
Ik koop deze munten niet voor dergelijke bedragen. Hoewel ik hem wel heel graag zou willen hebben.
De normale gulden 2001 in zilver/goud en proof zijn wat milder in aanschaf.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Superlid
-
- Superlid
Ja als je munten verzameld hoef je dit ook niet. Ik denk dat dit weer iets is voor hen die verder willen gaan die rariteiten , zeldzaamheden willen
hebben. Maar ook hen die denken stinkendrijk te kunnen worden.
Ik hou wel van rariteiten, zeldzaamheden maar je las ik heb het ook niet gekocht , te gek vond ik het.
Ik hou wel van rariteiten, zeldzaamheden maar je las ik heb het ook niet gekocht , te gek vond ik het.
ik bedoel het zelf ook met een knipoog, ik zou er nooit zoveel geld voor over hebben .voskeman schreef:Ja als je munten verzameld hoef je dit ook niet. Ik denk dat dit weer iets is voor hen die verder willen gaan die rariteiten , zeldzaamheden willen
daarom heb ik het leeuwtje in nikkel proof

Wat mij verteld is...
Deze munt was in eerste instantie helemaal niet gepland in een zilveren afslag. Sommige mensen denken dat dit een fout is en verward is met de normale 1 guldenmunt.
Het aantal 400 is al uiterst vreemd, laat staan dat er van die 400 ook nog eens 40 worden vernietigd.
Gr. Jeroen
Deze munt was in eerste instantie helemaal niet gepland in een zilveren afslag. Sommige mensen denken dat dit een fout is en verward is met de normale 1 guldenmunt.
Het aantal 400 is al uiterst vreemd, laat staan dat er van die 400 ook nog eens 40 worden vernietigd.
Gr. Jeroen
Munt staat momenteel ook op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/299602914
Prijs 2150 ,00 euro
Bijbehorende tekst van de advertentie:
Prijs 2150 ,00 euro
Bijbehorende tekst van de advertentie:
LudoTe koop / Aangeboden,
1 Gulden leeuwtje 2001 Proof Zilver. ZELDZAAM.
Oplage slechts 400 stuks waarvan 40 stuks omgesmolten!!
Vraagprijs 2150,00
Inruil gouden tientjes mogelijk
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
heb je al een bod gedaan???Lumi schreef:Munt staat momenteel ook op marktplaats:
Prijs 2150 ,00 euro
Bijbehorende tekst van de advertentie:LudoTe koop / Aangeboden,
1 Gulden leeuwtje 2001 Proof Zilver. ZELDZAAM.
Oplage slechts 400 stuks waarvan 40 stuks omgesmolten!!
Vraagprijs 2150,00
Inruil gouden tientjes mogelijk

-
- Superlid
Huh sorry hoor ik hou liever de gouden tientjes of je hebt ze veel dubbel
Laat die man hem maar houden zou ik zeggen. Of gooi m op de veiling
rijkaards zat toch. Je ziet het verschil toch eigenlijk wel?
Moet ie eerst zwart worden zeker.
Maar jongens als ie mij aangeboden word voor 250 euro dan ben ik ook
nog zo gek. Met de gedachten dat er anderen zijn die er veel meer voor
geven, ja ik ben net als de rest.

Ja ik hou zelf ook meer van gouden tientjes maar mocht ik deze kunnen ruilen ermee dan zou ik het zeker doen! gouden tientjes kun je bijna op elke hoek van de straat kopen dit soort munten echter niet!voskeman schreef:Huh sorry hoor ik hou liever de gouden tientjes of je hebt ze veel dubbel![]()

Of een extra Grace Kelly?bizzybjorn schreef:Heb zelf Beatrix volledig compleet, behalve deze munt. Vind het leuk om hem erbij te hebben, maar om hier nu ruim 2000 euro voor neer te tellen.... Dan ben ik al tevreden met een nikkele munt.

Gr. Jeroen
Het is ontworpen in een wedstrijd onder basisscholen, door Tim van Melis uit Gemert. De afbeelding is dus een kindertekening en stelt de 'Hollandse' leeuw voor met een vlag. Bij kindertekeningen moeten we niet op de anatomie gaan letten van de dieren en mensen 
In de 'nieuwe' Rabobank in Gemert is een steen ingemetseld waarin deze gulden is ingegraveerd met een stuk tekst. Ik zal deze eens op de foto zetten en hier plaatsen. Is wel grappig en past er wel bij.
Gr. Jeroen

In de 'nieuwe' Rabobank in Gemert is een steen ingemetseld waarin deze gulden is ingegraveerd met een stuk tekst. Ik zal deze eens op de foto zetten en hier plaatsen. Is wel grappig en past er wel bij.
Gr. Jeroen
-
- Superlid
En een bank die op instorten staatvoskeman schreef:Pas op wat je schrijft hij zal maar eens ontvreemd worden![]()
Maar als ik het goed heb is daar maar 1 exemplaar van, hoog uit een reserve.
Maar goed dan heb je een bonk beton in de vitrine liggen .

En Bjorn, hoe wil jij die steen op het forum plaatsen. Overigens wel lef hebben om op dat punt op de bank in te gaan bikken, hahaha. Hopelijk krijg je wel internet in je cel, zodat je het forum nog kunt bezoeken.
Gr. Jeroen
-
- Volledig lid
-
- Volledig lid
Ik denk zelf dat wanneer je ff rustig wacht en rondkijkt je er ook wel 1 voor 10 euro kunt bemachtigen....marcnonor schreef:Weet iemand overigens wat een schappelijke prijs is voor de laatste officieële "normale" gulden in zilver proof?
Deze zou ik nog wel graag hebben maar weet niet of gevraagde prijzen reeël zijn. (rond de EUR 15,-)