Ik vind de circulatie kwaliteit van zeer goede kwaliteit. Het is die 5 euro extra niet waard.
groeten Paul
Moderator: euromunter

Dan zijn ze snel met uitleveren.euromunter schreef:Zojuist de circulatie en BU-coincards ontvangen van de KNM. Het verschil is wel erg minimaal. De BU-versie glimt een stuks harder. Alleen jammer dat de munt dan weer over dwars in de coincard zit. De Tulp staat niet maar ligt![]()
Ik vind de circulatie kwaliteit van zeer goede kwaliteit. Het is die 5 euro extra niet waard.
groeten Paul
Ik had ook mijn twijfels maar omdat het enige Euro gerelateerde spul is wat ik tot nu toe compleet heb en ooit zal hebben.. (allen voor uitgifte prijs gekocht) Vandaag dus beide versies ontvangen, alleen de circulatie zag er beter uit dan de BU...llinde schreef:Ik had (en heb) ook twijfels of de BU en de UNC versie in coincard echt veel verschillen en heb daarna geinformeerd bij KNM.
Mij is toen verzekerd dat er echt verschil zichtbaar zal zijn, de BU munten worden op speciaal behandelde muntplaatjes geslagen met nieuwe stempels.
Oftewel eerst worden de stempels iedere keer gebruikt voor BU munten en daarna pas voor UNC munten.
Mogelijk zijn dus de UNC munten gemiddeld iets minder dan bij vorige uitgiften omdat de stempels eerst worden gebruikt voor de BU munten.
Luit

Wat? Nee! Eeeecht? Muntslag vs penningslag?AtoxHybrid schreef:KNM schreef:De munten in circulatiekwaliteit zijn in Muntslag geslagen en de zilver Proof en goud Proof in Penningslag. De keuze om de verzamelaarsmunten, zilver en goud Proof, op een andere muntmethode te slaan, in vergelijking met de circulatiemunt is gedaan om het beste resultaat van het ontwerp op beide munten te krijgen
Heel bijzonder.... Zelfs zo bijzonder, dat het mij, ouwe zak, niet eens opviel..... Oh nee, toch niet, want het is al eerder gebeurd.AtoxHybrid schreef:KNM schreef:Daarbij is het bijzonder, omdat het maar één keer eerder is voorgekomen dat de circulatiemunt afwijkt van de verzamelaarsmunten
gr. PaulKNM schreef:
Uitverkocht: Tulpen Tientje Goud Proof!
03 april 2012
Het Gouden Tulpen Tientje in de allerhoogste verzamelkwaliteit Proof is kort na de uitgifte op 26 maart uitverkocht bij de Koninklijke Nederlandse Munt. De uitlevering van de munt is helaas vertraagd. Hier vindt u meer informatie over de uitlevering van deze munt. De munt is nog beschikbaar in de kwaliteiten Zilver Proof en Verzilverd in BU-kwaliteit. De Zilveren Tulpen Kleurset was eerder al uitverkocht.

Te lage oplage of gewoon immens populair???KNM schreef:
Tulpen Vijfje Zilver Proof uitverkocht
23 april 2012
Na de Eerste Slag van het Tulpen Vijfje op 26 maart jl. is de gehele oplage van 12.500 stuks van het Tulpen Vijfje Zilver Proof na 4 weken geheel uitverkocht. De Gekleurde Tulpenset en het Tulpen Tientje Goud Proof zijn beide ook geheel uitverkocht.
De Zilver Proof munt maakt onderdeel uit van de Nationale Collectie®, met als thema 'Nederlands Wereld Erfgoed’. Wilt u gegarandeerd zijn dat u de komende uitgifte(n) niet hoeft te missen? Kies dan voor het gemak van een abonnement, dit kost u niets extra!
De volgende uitgiften van het Tulpen Vijfje zijn nog wel (beperkt) beschikbaar in onze webwinkel:
• Tulpen Vijfje 2012 Verzilverd in Brilliant Uncirculated kwaliteit
• Tulpen Vijfje 2012 Verzilverd in circulatie kwaliteit in verzamelverpakking
• Tulpen Vijfje 2012 Verzilverd in circulatie kwaliteit in rol
Wellicht is het Zilveren Tulpen Vijfje en Gouden Tulpen Tientje nog beschikbaar bij een van de leden van de NVMH.

Vergeet niet dat heel wat munten richting Turkije zijn gegaan als cadeautje! Ik weet het uit eigen ervaring van Turkse collega's. Zij zien het, terecht, als eerste echte 'Turkse' euromunt, ontworpen door een Turkse en voorzien van hun nationale vlag! Vet super dat Nederland dit aandurfde, maar daarmee heeft de munt wel een tweede heel groot afzetgebied gevonden. Ik vind hetrinuske schreef:ik denk dat ie gewoon populair is, de oplage is toch een normale hoeveelheid??