[thumbnail=float-right]http://i49.tinypic.com/4t67pt.jpg[/thumbnail]Er gaan vaak dingen mis bij de Belgische Munt. Om maar even een voorbeeld te noemen: de uitgifte van de 2 euro herdenkingsmunt 2012. Deze uitgifte is meerdere malen uitgesteld omdat België alles niet goed op orde had. De stelling luidt daarom als volgt:
Ik heb geen vertrouwen meer in de Koninklijke Munt van België.
Mee eens of niet mee eens?
Euro 4 All Stelling - JRG2 - Voor editie 8
-
- Superlid
Re: Euro 4 All Stelling - JRG2 - Voor editie 8
Niet enkel België stelt soms elementen uit, het gebeurt toch vaker de laatste tijd. Ok, af en toe zitten er wel misslagen tussen, net iets meer als bij andere landen (ofwel is er gewoon iets minder controle op deze misslagen dat ze bij andere landen direct eruit gevist en vernietigd worden, ik weet het niet).
Het feit is gewoon dat ik nog steeds vertrouwen heb in de Belgische munt. Mijn verzameling van deze muntjes moeten niet echt onderdoen ten opzichte van andere landen qua kwaliteit dus ik zie geen enkel probleem.
mvg Kevin
Het feit is gewoon dat ik nog steeds vertrouwen heb in de Belgische munt. Mijn verzameling van deze muntjes moeten niet echt onderdoen ten opzichte van andere landen qua kwaliteit dus ik zie geen enkel probleem.
mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
de infosite over 2-euromunten
Niet mee eens.
Volgens mij is het uitstel van de Belgische herdenkingsmunt vooral te wijten aan de regering die de benodigde documenten niet op orde heeft en niet aan de KMB. Dit geldt trouwens ook voor diverse andere landen waar de uitgiftes worden uitgesteld.
Wel vind ik dat de KMB een kwaliteitsprobleem heeft en over het algemeen lagere kwaliteit munten levert en meer misslagen laat ontsnappen dan de meeste andere Europese munthuizen. De munten voldoen echter in overgrote meerderheid nog aan de eisen die gesteld worden voor het circulatieverkeer en wat dat betreft is er dus geen reden om het vertrouwen in de KMB op te zeggen.
Bernard
Volgens mij is het uitstel van de Belgische herdenkingsmunt vooral te wijten aan de regering die de benodigde documenten niet op orde heeft en niet aan de KMB. Dit geldt trouwens ook voor diverse andere landen waar de uitgiftes worden uitgesteld.
Wel vind ik dat de KMB een kwaliteitsprobleem heeft en over het algemeen lagere kwaliteit munten levert en meer misslagen laat ontsnappen dan de meeste andere Europese munthuizen. De munten voldoen echter in overgrote meerderheid nog aan de eisen die gesteld worden voor het circulatieverkeer en wat dat betreft is er dus geen reden om het vertrouwen in de KMB op te zeggen.
Bernard
Eentje heeft ja gestemd de rest nee. Goed nieuws voor het munthuis haha!
Jammer hoopte toch op wat meer discussie.
Jammer hoopte toch op wat meer discussie.
-
- Moderator
Niet mee eens.
Als verzamelaars van de rariteiten, ed... vind ik het wel es leuk dat er nu en dan eens misslag, stempelbreuk, .. tegen te komen.
Al moet ik zeggen dat van de oudere (Belgische frank) munten er minder 'voorvallen' zijn. En dat dit vanaf de jaren '60 sterk gestegen is.
Deze tendens zet zich heel duidelijk door bij de euro aanmunting.
Blijkbaar toch een soort van uitvoeringspolitiek bij KMR die zorgt voor iets lagere kwaliteit.
Even deze topic aanhalen.
Een voorbeeld (1 reden) waardoor een je kwaliteitsverlies kunt hebben.
http://www.munthunter.nl/viewtopic.php? ... ijd#p79976
mvg,
Aernout
Als verzamelaars van de rariteiten, ed... vind ik het wel es leuk dat er nu en dan eens misslag, stempelbreuk, .. tegen te komen.
Al moet ik zeggen dat van de oudere (Belgische frank) munten er minder 'voorvallen' zijn. En dat dit vanaf de jaren '60 sterk gestegen is.
Deze tendens zet zich heel duidelijk door bij de euro aanmunting.
Blijkbaar toch een soort van uitvoeringspolitiek bij KMR die zorgt voor iets lagere kwaliteit.
Even deze topic aanhalen.
Een voorbeeld (1 reden) waardoor een je kwaliteitsverlies kunt hebben.
http://www.munthunter.nl/viewtopic.php? ... ijd#p79976
mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
-
- Globale moderator
De Koninklijke Belgische Munt doet zeker de laatste jaren haar uiterste best om kwaliteit af te leveren. De hele papieren rompslomp ligt echter bij de daarvoor verantwoordelijke ministeries. Dezelfde problemen zie je ook in Portugal en vooral in Italië!
Verder vind ik de kwaliteit echt wel vooruit gegaan. Op de 5 eurocent na van vorig jaar die in de BU-set zat, zijn de verzamelaarsedities doorgaans van een mooie en goede kwaliteit, zoals je mag verwachten. Van munten bestemd voor de circulatie hoef je niet zo veel te verwachten. Ze zijn immers bedoelt voor de circulatie en doe niet mee aan de schoonheidswedstrijd!
En verder heb ik heel goed contact met de KBM. Altijd attent en behulpzaam. Krijg altijd netjes en snel antwoord op mijn vragen en krijg nieuws doorgestuurd. Bij mij staan de Belgen bekend als warm en goed volk. Zouden wij als Nederlanders nog wat van kunnen leren!
Dus...niet mee eens
groeten Paul
Verder vind ik de kwaliteit echt wel vooruit gegaan. Op de 5 eurocent na van vorig jaar die in de BU-set zat, zijn de verzamelaarsedities doorgaans van een mooie en goede kwaliteit, zoals je mag verwachten. Van munten bestemd voor de circulatie hoef je niet zo veel te verwachten. Ze zijn immers bedoelt voor de circulatie en doe niet mee aan de schoonheidswedstrijd!
En verder heb ik heel goed contact met de KBM. Altijd attent en behulpzaam. Krijg altijd netjes en snel antwoord op mijn vragen en krijg nieuws doorgestuurd. Bij mij staan de Belgen bekend als warm en goed volk. Zouden wij als Nederlanders nog wat van kunnen leren!
Dus...niet mee eens
groeten Paul
Off Topic
Waarom heet het eigenlijk de KMR? Ik kan maar niet bedenken waar dat een afkorting voor is. KMB of op z'n Frans MRB kan ik begrijpen, maar dit...
Bernard
Bernard
-
- Moderator
Belgische Compromis:bernard3 schreef:Off TopicWaarom heet het eigenlijk de KMR? Ik kan maar niet bedenken waar dat een afkorting voor is. KMB of op z'n Frans MRB kan ik begrijpen, maar dit...
Bernard
Koninklijke Munt - Monnaie Royale
M gemeenschappelijke genomen = KMR
Vele Belgische instellingen zijn zo
mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
Raar volkje, die Belgen. (maar eigenlijk best een goede oplossing )
Bedankt voor het antwoord, Aernout,
Bernard
Bedankt voor het antwoord, Aernout,
Bernard