waar haal je de munten dan in de supermarkt?
zonder gekheid , heb je in de buurt een goeie zaak zitten met redelijke prijzen ? of ga je online op ebay en marktplaats te werk
Als eerste, van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum Thomasa!
Ik heb een betrouwbare handelaar in de buurt waar ik naar toe ga. Ik zou ook met een gerust hart bij hem bestellen. Hij heeft alles snel op voorraad en is niet al te duur.
euromunter schreef:Volgens diverse bronnen, zal de Italiaanse 2 euro CC 2009 Louis Braille op vrijdag 18 december worden uitgegeven wat betreft de muntrollen.
De coincard verscheen in oktober al
Natuurlijk weer afwachten, maar dan is het in elk geval nog 2009!
groeten Paul
Ik hoor nog steeds geen tegenstrijdige berichten... Het zal toch niet waar zijn???
Ben benieuwd morgen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Er zijn tegenstrijdige berichten. Sommige handelaren melden dat de 2 euro Louis Braille uit voorraad leverbaar is. Andere bronnen melden dat de munten pas vanaf maandag worden uitgegeven.
Voorheen gaf Italië de munten altijd uit in rollen van 40 stuks. Nu hebben ze zich aangepast aan de rest van Europa en zullen de munten in rollen van 25 stuks worden uitgegeven.
Het is nu nog onduidelijk of de munten daadwerkelijk verkrijgbaar zijn.
voskeman schreef:Wordt daar nou engels gesproken of hoe doe je dat dan Paul?
Wel leuk om op zo'n forum te neuzen.
Zijn de Hollandse euro'tjes daar ook populair
Engels en Italiaans! Ik kan wel redelijk een woordje Italiaans inmiddels
Op dat forum is alles wat met de euro te maken heeft populair. Ze nemen alleen te makkelijk onbetrouwbare informatie over en geruchten zien ze meteen als de werkelijkheid. Maar dat is verder ook een gezellig forum.
Er zijn diverse buitenlandse forums, ook daar vind je wel eens nuttige informatie.
Ik heb de Italiaanse 2 Euro CC 'Louis Braille' 2009.
Prachtige munt hoewel ik heb moeten zoeken. Op de Europese zijde zaten er flink wat krassen op de buitenste ring. Dit was bij meerdere rollen het geval. Heb nu een aantal mooie er uit gevist.
Herkennen jullie die ruwe krassen op deze munt, of is het maar bij een paar rollen? Het heeft in ieder geval te maken met het productieproces.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
De Slowaakse 2 euromunt met als thema "20e verjaardag van 17 november 1989 (Dag van de strijd voor vrijheid en democratie)" zal nog in een officiële coincard verschijnen. De oplage hiervan is nog niet bekend.
New 2€ coin cards edition
Kremnica Mint plans to start issuing Slovak commemorative 2€ coins in coin cards. Both experienced and new collectors will so have a great opportunity to start their own unique 2€ coin card collection.
Coin cards from the new, beginning edition of coin cards with commemorative 2€ coins issued by Kremnica Mint will start with 2€ coins from the year 2009.
The first collector coin card will include the commemorative 2€ coin 10 years of Economic and Monetary Union (this coin was issued in 2009).
Next will be the coin card with y.2009 2€ coin "17th November – Day of the fight for freedom and democracy - the 20th anniversary".
After these two coins, we will continue with coin cards covering the commemorative 2€ coins that will be issued according to the issue plan of NBS.
Coin cards will be issued in a limited quantity (the exact number of pieces and price will be specified later).
De Koninklijke Nederlandse Munt bevestigd op haar Facebook pagina dat er in 2013 een coincard uitkomt met hierin de 2 euro herdenkingsmunt van 2009 "10 jaar EMU".
euromunter schreef:De Koninklijke Nederlandse Munt bevestigd op haar Facebook pagina dat er in 2013 een coincard uitkomt met hierin de 2 euro herdenkingsmunt van 2009 "10 jaar EMU".
groeten Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.