Geverfde 2 euromunten

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

Yosoyke
Superlid
Superlid

Re: Geverfde 2 euromunten

Bericht door Yosoyke »

Munthunter schreef:Yihaaaaa Jahaa daar is tie dan!!!

We moesten er even op wachtenmaar dan heb je ook wat: Een vleeskleurige 2 euro herdenkingsmunt... Wie wil dat nou niet?

IKKE
ikke ook niet :D
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Cygnum
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Cygnum »

Waarom gaat de KNM niet een gekleurde versie slaan? Blijkbaar is er een markt voor, en de techniek is er. Niet dat ik ze wil, maar waar een gat in de markt is, kan geprofiteerd worden nietwaar?
jorsan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jorsan »

Cygnum schreef:Waarom gaat de KNM niet een gekleurde versie slaan? Blijkbaar is er een markt voor, en de techniek is er. Niet dat ik ze wil, maar waar een gat in de markt is, kan geprofiteerd worden nietwaar?
Dan blijven er minder munten over voor de ECHTE verzamelaars. Ze moeten zich toch houden aan bepaalde aantallen.
Dus laat maar lekker zo, haha
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Cygnum schreef:Waarom gaat de KNM niet een gekleurde versie slaan? Blijkbaar is er een markt voor, en de techniek is er. Niet dat ik ze wil, maar waar een gat in de markt is, kan geprofiteerd worden nietwaar?
Ze hebben van de distributie van alle versies van de Erasmus munt een zootje gemaakt dus zullen ze zich wel bedenken voor ze aan iets nieuws beginnen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Herman, komt steeds dichter in de buurt bij de verzameling van zijn vrouw. Straks kunnen ze mooi van die groot-voordeelverpakkingen munthouders kopen en die flink wat weg gaan plakken. ;)

Tsja het is wat, het lijkt wel het overbekende sneeuwbaleffect, het een volgt het ander op...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Ik kwam net ook eindelijk een echte afbeelding tegen van onze Erasmusmunt:
$(KGrHqUOKpYE1q-M4HInBNgfumKOHg~~_35.JPG
Peter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Toch mag dit soort werk volgens mij niet.
Het is namelijk verboden om wettig betaalmiddel op deze manier te 'vernietigen'.

De handelaren die dit laten maken zijn in feite in overtreding, of zie ik dit verkeerd?
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
jorsan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jorsan »

Collecteuro's schreef:Toch mag dit soort werk volgens mij niet.
Het is namelijk verboden om wettig betaalmiddel op deze manier te 'vernietigen'.

De handelaren die dit laten maken zijn in feite in overtreding, of zie ik dit verkeerd?
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.... ben ook benieuwd wat een cassiere zegt als je hiermee wilt gaan betalen in de winkel....
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Collecteuro's schreef:Het is namelijk verboden om wettig betaalmiddel op deze manier te 'vernietigen'.
Dit is niet (meer) verboden, het is alleen twijfelachtig of het daarna nog een wettig betaalmiddel is.

Luit
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

We hebben het er al over gehad, maar volgens ons was het een sticker en dus verwijderbaar en dus vernietig je niets...

Daarnaast geloof ik niet dat ook maar 1 instantie de moeite zal/wil nemen om hier op te reageren. Inderdaad volgens de wet zal het discutabel zijn, maar die wordt vaker niet gehandhaafd dan wel en ik ben bang dat er belangrijkere zaken zijn die ze aan willen/moeten vechten dan dergelijke knutselmunten.

Ach er zal wel flink vraag naar zijn.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

Munthunter schreef:Yihaaaaa Jahaa daar is tie dan!!!

We moesten er even op wachtenmaar dan heb je ook wat: Een vleeskleurige 2 euro herdenkingsmunt... Wie wil dat nou niet?

IKKE
En ja hoor: Het roze randje is er al!
http://postzegels-munten.marktplaats.nl ... nd=14&fs=1

Geverfd of behandeld met zuur of etsvloeistof...
Het gaat een beetje lijken op postzegelverzamelen en alle 'zelf gemaakte' ontwerpen van anderen gaan sparen.
Een creatief bewerkte munt kan wel leuk zijn maar voor het verzamelen houd ik het liever bij de 'echte', puur natuur!

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
jorsan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jorsan »

Als we er nu met z'n allen geen aandacht meer aan schenken, dan zal deze rage vanzelf wel overwaaien :sarcasm1:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Zolang er ven die types zijn die het nog mooi en interessant vinden zal die rage niet overgaan.
Zolang er types zijn die hun kleuterschool verf aktiviteiten op een munt willen plaatsen en er daardoor veel geld aan verdienen zal deze rage zeker niet overgaan.
Dus ................... dit topic zal nog wel even bestaan en uitgebreid worden, hoe vreselijk de afbeeldingen ook zijn.
Hoe verkracht je een munt, gewoon, ga plakken of schilderen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Homo-bulla

Bericht door Homo-bulla »

Wat mooi of lelijk is laat ik buiten beschouwing, dit is immers persoonlijk. Persoonlijk vind ik die gekleurde munten niks, ook offciciele munten met kleur (volgens mij alleen gemaakt voor de numismaten). Cuba was het eerste land die dit deed (1994). Door de munten te kleuren voeg je naar mijn mening niks toe, slecht was kleur om het oog wat te plezieren. Maar daar zijn munten natuurlijk niet voor gemaakt. VOor mij is het betaalmiddel op zich belangrijk, deze opgeschilderde 'paaseitjes' wijken mijn idee teveel af van het orgineel. Ik vind ze in hetzelfde kader passen als uitgewalste munten om er souveniers van te maken, of uitgezaagde portretten. Leuk als prullaria maar meer niet.
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Deze hobby wordt steeds duurder, want als ik door dit topic blader zie ik alleen al binnen de Erasmusmunt verschillende ''varianten'', de ene keer is de achtergrond beschilderd, de andere keer weer Erasmus zelf...... :dizzie:
Wat de gek er voor geeft.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

N1ck schreef:Deze hobby wordt steeds duurder, want als ik door dit topic blader zie ik alleen al binnen de Erasmusmunt verschillende ''varianten'', de ene keer is de achtergrond beschilderd, de andere keer weer Erasmus zelf...... :dizzie:
nja dat is dan inderdaad wel het geval zo als je allen hun eigen gangetje laat gaan
iedereen kan dan als het ware een eigen variant gaan maken en begin dan maar eens om zo'n deze collectie te vervolledigen ..
ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat dit echt vernieling van mooie munten is ..

mvg Kevin
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Herman schreef:
Ha Bulla
Ik heb de tekst van jou even in vuur gezet, want de zin lijkt mij af te wijken van het gegeven waarom verzamelaars nu net munten verzamelen?
Juist, omdat het visuele aspect op de eerste plaats staat bij de moderne euromunten dacht ik toch ? :shock: :lol:
Of ik snap er helemaal niets meer van, en verzamelt de verzameleaar alleen maar om de muntwaarde??? nee toch??? :lach:

Herman, :wave: Ja hoor Pasen komt eraan, dus hup kunstenaars die eieren verven met muntjes :shock: :lach:
Hier wil ik wel effe op antwoorden .
Ik verzamel inderdaad ook mijn muntjes eerst en vooral voor het visuele aspect. Het is een genot om al deze verschillende muntjes naast elkaar te zien !
Elke dag opnieuw verbaasd kunnen kijken naar uw verzameling vol genot.
Maar ik hou me dan enkel aan de officiele munten en officiele varianten.
Wanneer iedereen hier een eigen variant naar eigen smaak kan gaan maken, daar begrijp ik het genot niet van.
Dit is dan niet echt een verzameling meer trachten bijeen te krijgen, maar effectief maken van 'nieuwe varianten'..
Voor mijn part mochten die 'kunstenaars' het houden bij het verven/bestickeren van eieren..

mvg Kevin
boicot

Bericht door boicot »

Alhambra coloreado.JPG
:dizzie: :dizzie: :dizzie: :dizzie: :dizzie: :dizzie:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

boicot schreef:
Alhambra coloreado.JPG
:dizzie: :dizzie: :dizzie: :dizzie: :dizzie: :dizzie:
Mooi alleen niet in mijn album, ik houd het op naturel.

Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Homo-bulla

Hoi Herman even een reactie op wat je eerder tegen mij zei:

Uiteraard is voor mij het visuele aspect belangrijk. Maar ik maak een onderscheid tussen wat de maker (kunstenaar/graficus/munthuis) heeft bedoelt en wat amateurs er aan toe voegen. Vergelijk het maar met een reclamesticker plakken op een munt. Iemand voegt iets toe en dat heeft voor mij geen meerwaarde. Net als iemand op een bankbilject het portret van de Koning met een snor zou versieren omdat hij dat mooier vind. Ik als numismaat vind dat geen toevoeging maar een randverschijnsle, leuk als voorbeeld hoe het zou kunnen maar ik zou ze zeker niet voor dat geld aan mn verzameling toevoegen. Overigens waar houdt het op als iedereen maar met geld gaat rommelen? Wat heeft het dan nog voor officiële waarde?
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Homo-bulla schreef:Hoi Herman even een reactie op wat je eerder tegen mij zei:

Uiteraard is voor mij het visuele aspect belangrijk. Maar ik maak een onderscheid tussen wat de maker (kunstenaar/graficus/munthuis) heeft bedoelt en wat amateurs er aan toe voegen. Vergelijk het maar met een reclamesticker plakken op een munt. Iemand voegt iets toe en dat heeft voor mij geen meerwaarde. Net als iemand op een bankbilject het portret van de Koning met een snor zou versieren omdat hij dat mooier vind. Ik als numismaat vind dat geen toevoeging maar een randverschijnsle, leuk als voorbeeld hoe het zou kunnen maar ik zou ze zeker niet voor dat geld aan mn verzameling toevoegen. Overigens waar houdt het op als iedereen maar met geld gaat rommelen? Wat heeft het dan nog voor officiële waarde?
mooi verwoord, ga ik totaal mee akkoord.
deze varianten kunnen zo oneindig worden, en het heeft totaal geen meerwaarde !

mvg Kevin
Homo-bulla

Beste Herman,

Ik had al begrepen dat je van de biljetten was ;-). Maar het is inderdaad leuk om zo te schermen met standpunten maar het is denk ik ook vooral preken voor eigen parochie want over 'verminken' zijn we het allemaal wel eens vermoed ik zo.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

de nieuwste sloveense munt werd hier blijkbaar ook al mishandeld
[thumbnail]http://yosoyke.be/images/Munten/kleurSlovenie2011.JPG[/thumbnail]

mvg Kevin

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”