ikke ook nietMunthunter schreef:Yihaaaaa Jahaa daar is tie dan!!!
We moesten er even op wachtenmaar dan heb je ook wat: Een vleeskleurige 2 euro herdenkingsmunt... Wie wil dat nou niet?
IKKE

Moderators: numisfreund, euromunter
ikke ook nietMunthunter schreef:Yihaaaaa Jahaa daar is tie dan!!!
We moesten er even op wachtenmaar dan heb je ook wat: Een vleeskleurige 2 euro herdenkingsmunt... Wie wil dat nou niet?
IKKE
Dan blijven er minder munten over voor de ECHTE verzamelaars. Ze moeten zich toch houden aan bepaalde aantallen.Cygnum schreef:Waarom gaat de KNM niet een gekleurde versie slaan? Blijkbaar is er een markt voor, en de techniek is er. Niet dat ik ze wil, maar waar een gat in de markt is, kan geprofiteerd worden nietwaar?
Ze hebben van de distributie van alle versies van de Erasmus munt een zootje gemaakt dus zullen ze zich wel bedenken voor ze aan iets nieuws beginnen.Cygnum schreef:Waarom gaat de KNM niet een gekleurde versie slaan? Blijkbaar is er een markt voor, en de techniek is er. Niet dat ik ze wil, maar waar een gat in de markt is, kan geprofiteerd worden nietwaar?
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.... ben ook benieuwd wat een cassiere zegt als je hiermee wilt gaan betalen in de winkel....Collecteuro's schreef:Toch mag dit soort werk volgens mij niet.
Het is namelijk verboden om wettig betaalmiddel op deze manier te 'vernietigen'.
De handelaren die dit laten maken zijn in feite in overtreding, of zie ik dit verkeerd?
Dit is niet (meer) verboden, het is alleen twijfelachtig of het daarna nog een wettig betaalmiddel is.Collecteuro's schreef:Het is namelijk verboden om wettig betaalmiddel op deze manier te 'vernietigen'.
En ja hoor: Het roze randje is er al!Munthunter schreef:Yihaaaaa Jahaa daar is tie dan!!!
IKKE
nja dat is dan inderdaad wel het geval zo als je allen hun eigen gangetje laat gaanN1ck schreef:Deze hobby wordt steeds duurder, want als ik door dit topic blader zie ik alleen al binnen de Erasmusmunt verschillende ''varianten'', de ene keer is de achtergrond beschilderd, de andere keer weer Erasmus zelf......
Hier wil ik wel effe op antwoorden .Herman schreef:
Ha Bulla
Ik heb de tekst van jou even in vuur gezet, want de zin lijkt mij af te wijken van het gegeven waarom verzamelaars nu net munten verzamelen?
Juist, omdat het visuele aspect op de eerste plaats staat bij de moderne euromunten dacht ik toch ?![]()
![]()
Of ik snap er helemaal niets meer van, en verzamelt de verzameleaar alleen maar om de muntwaarde??? nee toch???![]()
Herman,Ja hoor Pasen komt eraan, dus hup kunstenaars die eieren verven met muntjes
![]()
Mooi alleen niet in mijn album, ik houd het op naturel.boicot schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mooi verwoord, ga ik totaal mee akkoord.Homo-bulla schreef:Hoi Herman even een reactie op wat je eerder tegen mij zei:
Uiteraard is voor mij het visuele aspect belangrijk. Maar ik maak een onderscheid tussen wat de maker (kunstenaar/graficus/munthuis) heeft bedoelt en wat amateurs er aan toe voegen. Vergelijk het maar met een reclamesticker plakken op een munt. Iemand voegt iets toe en dat heeft voor mij geen meerwaarde. Net als iemand op een bankbilject het portret van de Koning met een snor zou versieren omdat hij dat mooier vind. Ik als numismaat vind dat geen toevoeging maar een randverschijnsle, leuk als voorbeeld hoe het zou kunnen maar ik zou ze zeker niet voor dat geld aan mn verzameling toevoegen. Overigens waar houdt het op als iedereen maar met geld gaat rommelen? Wat heeft het dan nog voor officiële waarde?