leon voorn schreef:vooral de gouden munten kunnen per maand
in prijs omhoog of omlaag gaan.
En dat is nu net het vreemde, die prijzen wijzigen net zo goed niet me in het overzicht in de MUNTkoerier. Naar mijn idee plaatsen ze eens per jaar een aangepaste lijst en laten die iedere maand weer plaatsen. Ik heb ooit maanden teruggekeken en de prijzen bleven hetzelfde... En juist dat maakt een dergelijke lijst compleet zinloos, of je plaatst een actuele zoals je er boven zet, of je plaatst niets en dat betekend NEGEN bladzijdes minder VULLING!
Ik zie ook hele slordige foutjes in de advertenties... MPO plaats de beursdata van januari in de MUNTkoerier van februari

En Theo Peters laat een Spaanse 2 Euro CC van 2010 zien op de plek waar de 2 Euro CC van België van 2011 hoort te staan... Veel verder heb ik niet gekeken, maar die zaken vallen mij wel op en ik denk niet dat adverteren in de MUNTkoerier zo goedkoop is dat je maar wat plaatst of er en haastklus van maakt.
Het artikel van de Schotse munten (uit het hoofd, want ik heb hem nu niet bij de hand) is interessant, het artikel over de florYnen van de jenever... Ja leuk, maar dat is dan direct
hét numismatische artikel van februari NAAST het hiervoor door mij benoemde gedeelte? Verder zie ik ook veel informatie welke regelrecht reclame is, zoals de omschrijving van het Leuchturmboekje... Vinden ze dat nu echt zo geweldig of heeft Leuchturm het zelf geschreven? Voor mij vallen de veiling voor- en nabeschouwingen hier ook onder. Ik vind ze erg leuk om te lezen, maar veel numismatische zaken staan er niet bij enkel een opsomming van feiten en daar leren we niets van. Ik kan dan ook een muntenboek doorbladeren. Daarnaast zijn de daar getoonde munten veelal onbetaalbaar voor de normale verzamelaar en blijft het dus enkel leuk om naar te kijken.
Ach zoals jullie wel zullen begrijpen word ik maandelijks minder enthousiast over de MUNTkoerier en heb ik het idee dat ik zo dom ben geweest dat ik betaald heb voor een reclamefolder, na augustus hoef ik mij niet meer te schamen, want dan houdt het voor mij op.
Gr. Jeroen