50 Gulden 1943

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de Nederlandse Guldenbiljetten.

Moderator: Arjena3

$and€r
Donateur
Donateur

50 Gulden 1943

Bericht door $and€r »

Ik zit er aan te denken om een lotje biljetten te kopen als "niet kenner".. Ook zit daar een mooi 50 biljet uit 1943 tussen. Nu denk ik dat ik daar best wel 'n paar 100 tegen aan kan gooien als door verkoop object.. Of moet ik het maar bij m'n muntjes houden.. :? Graag even de mening van de kenners.. :roll:
$and€r
Donateur
Donateur

Re: 50 Gulden 1943

Bericht door $and€r »

Herman,

ik weet zeker dat het de juiste is.. Had namelijk de biljetten opgezocht m.b.v. Catawiki.. Daarna weer 1 uur in de auto gezeten naar object locatie om het te dubbel checken. :roll:
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

Zou leuk zijn als het goed voor je uitpakt!
en de overige biljetjes kun je dan hier veilen of zelf in je verzameling steken.
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Gerardo schreef:
Dus kan men zich gauw in prijs vergissen als men spreekt over een 50 gulden biljet van 1943.
Als men het Nederlandse biljet voor erg weinig aanbied moet men eerst de eurotekens uit de ogen wrijven
en goed luisteren naar de belletjes die gaan rinkelen.
Want als een aanbieding te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.
Ik kwam dit lotje biljetten tegen op een plek waar je ze niet zou verwachten.. Hoop dat ik aankomende maandag wat kan laten zien van 't lotje.. Waaronder meerdere biljetten van de 1943 serie..
Bankovky

Bericht door Bankovky »

Sander,

Ik kan je geen advies geven over de waarde, maar ....

Als je het geld ervoor heb, gewoon doen en ik weet bijna zeker dat wanneer je ze in je hadden heb en lekker rustig thuis ze gaat bestuderen, je ze niet meer weg wil doen. Het gaat naar meer vragen :twisted: . Daarbij is zo een 50 gulden biljet al een hele mooie start om met een verzameling Nederland te beginnen, toch?

Welkom bij de papiergeld verzamelaars, zal ik alvast maar schrijven :D :D :D

Gr, Nils
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Uiteindelijk toch het lotje gekocht, kwaliteit is niet super.. Wat is globaal een reële prijs voor dit biljet vraag ik me nu af.. Verder zaten er wel meer aardige biljetten bij..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Londoh

Bericht door Londoh »

$and€r schreef:Uiteindelijk toch het lotje gekocht, kwaliteit is niet super.. Wat is globaal een reële prijs voor dit biljet vraag ik me nu af.. Verder zaten er wel meer aardige biljetten bij..
Hi Sander zo te zien heb je een leuke deal gemaakt. De mens is niet alleen jager/verzamelaar, doch bovenal een speurhond :lol:
Kwaliteit is toch OK, veel van deze biljetten zijn zeer gezocht, je hoeft ze maar even omhoog te houden en ....bingo :wink:
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

zeker een zeer mooie deal!
andres

Bericht door andres »

mooi lot, Sander
2 hele mooie 5 Gulden zilverbonnen !!
en een vrij zeldzame 2,5 gulden zilverbon met één letter (T) voor het serienummer,
is de hoek van het 50 gulden biljet omgevouwen ?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Toch heel verstandig dat je het setje hebt gekocht. De kwaliteit mag dan niet super zijn maar de 5 gulden zilverbonnen, de 50 gulden Wilhelmina (heb ik zelf ook nog niet) en de 20 gulden Stuurman zijn aardig in trek.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Mocht je nog van enkele biljetten afwillen... ik wil er misschien wel enkele overnemen. Wil graag de Nederlandse biljetten in mijn verzameling toevoegen! En ik moet er nog heel veel
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

londoh schreef:Hi Sander zo te zien heb je een leuke deal gemaakt. De mens is niet alleen jager/verzamelaar, doch bovenal een speurhond :lol:
Kwaliteit is toch OK, veel van deze biljetten zijn zeer gezocht, je hoeft ze maar even omhoog te houden en ....bingo :wink:
Toch heb ik er iets meer voor gegeven dan ik van plan was.. :)
andres schreef:mooi lot, Sander
2 hele mooie 5 Gulden zilverbonnen !!
en een vrij zeldzame 2,5 gulden zilverbon met één letter (T) voor het serienummer,
is de hoek van het 50 gulden biljet omgevouwen ?
Het hoekje was inderdaad omgevouwen..
Collecteuro's schreef:Mocht je nog van enkele biljetten afwillen... ik wil er misschien wel enkele overnemen. Wil graag de Nederlandse biljetten in mijn verzameling toevoegen! En ik moet er nog heel veel
De bedoeling is dat alle biljetjes op den duur een nieuwe eigenaar krijgen en zelf wil ik (van de winst) weer muntjes terug kopen.. :wink:
andres

Bericht door andres »

Zet je deze biljetjes dan hier op "t forum te koop ?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Je mag me een PB sturen v.w.b. die 50 gulden Wilhelmina :D :D Wie weet worden we het wel eens.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Ilosab schreef:Je mag me een PB sturen v.w.b. die 50 gulden Wilhelmina :D :D Wie weet worden we het wel eens.

Gr. Alfred

Ik draai 't om, je mag me een passend bod "pb-en".. :wink:
andres schreef:Zet je deze biljetjes dan hier op "t forum te koop ?
Dat denk ik niet, maar mochten er "leden" met interesse zijn kunnen ze dat altijd kenbaar maken d.m.v. een pb-tje.. Verder wil ik op m'n dooie gemakkie het 1 en ander even uitzoeken voordat ik ze in de uitverkoop gooi..
Londoh

Bericht door Londoh »

andres schreef:Zet je deze biljetjes dan hier op "t forum te koop ?
Ik schat ebay voor 1 euro startprijs als een veel betere locatie om te verkopen in :wink:
Bankovky

Bericht door Bankovky »

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.........

Zal alvast zeggen;

Welkom op de bankbiljetten afdeling van dit forum. Je gaat er spijt van krijgen als je ze weg doet :D

Dat geluid en gevoel van die biljetten gaat naar meer vragen :twisted: , je kan niet meer stoppen nu je aan dit heb geproeft :twisted:
Bankovky

Bericht door Bankovky »

En Sander hoe is het nu?

Begin je al te trillen, komen de biljetten in je dromen al voorbij? Je mag open over je gevoelens praten hoor, we begrijpen je op dit gebied :lol:

Heb je al iets verkocht, geeft niet, dat voel je pas over een paar weken :D

Mooi he die biljetten :evil:
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Bankovky schreef:En Sander hoe is het nu?

Begin je al te trillen, komen de biljetten in je dromen al voorbij? Je mag open over je gevoelens praten hoor, we begrijpen je op dit gebied :lol:

Het grootste gedeelte is verkocht.. 8) Ik voel me er prima onder.. :wink:
Bankovky

Bericht door Bankovky »

$and€r schreef:
Bankovky schreef:En Sander hoe is het nu?

Het grootste gedeelte is verkocht.. 8) Ik voel me er prima onder.. :wink:
Dus nog steeds een munten-man in hart en nieren :D :D :D, misschien lukt het de volgende keer .......... :cry:

In ieder geval een goede actie van je.

Gr, Nils
Biljetkater

Bericht door Biljetkater »

mooi biljet, deze zou ik maar wat graag willen hebben bij mijn verasameling. Dat geld ook voor het 5 gulden biljet uit 1943, dan heb die serie 1943 nl compleet.
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Biljetkater schreef:mooi biljet, deze zou ik maar wat graag willen hebben bij mijn verasameling. Dat geld ook voor het 5 gulden biljet uit 1943, dan heb die serie 1943 nl compleet.
Welkom op het forum, en even voorstellen zou ook wel leuk zijn dan weten we globaal wie er achter bepaalde berichten zit.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
andres

Bericht door andres »

op één biljet na, een complete serie 5 gulden biljetten 1943 , dat is nog nooit vertoond :sarcasm1:

Terug naar “Biljetten Nederland vóór de Euro”