foto van munten maken.
foto van munten maken.
Ik zie op dit forum prachtige munten verschijnen mijn vraag is hoe maak je zulke mooie foto's??
ik heb zelf een camera waarvan ik denk dat deze het wel zou moeten kunnen maar tips zijn meer als welkom.
ik heb zelf een camera waarvan ik denk dat deze het wel zou moeten kunnen maar tips zijn meer als welkom.
Met een vrij simpele en goedkope digitale camera kun je vrij snel mooie foto's maken. Plaats deze op op je PC en upload ze via Photo-image of Tinypic. Binnekort zal ik een uitleg plaatsen om afbeeldingen aan een bericht toe te voegen. Nu kun je eenvoudig via de link onder het bericht een afbeelding plaatsen met behulp van Photo-image. Wel even aanvinken dat het een family-safe afbeelding betreft en hij staat in je bericht.
Je kunt ook een munt scannen met behulp van een scanner. Dit werkt erg goed en je krijgt kwalitatief erg goede foto's die je flink kunt uitvergroten. Hierdoor kun je diverse details van een munt goed bestuderen.
Je moet het allemaal even uitvogelen, maar het is redelijk eenvoudig.
Succes! Vragen zijn altijd welkom., misschien zijn er nog meer leden die je tips kunnen geven???
Gr. Jeroen
Je kunt ook een munt scannen met behulp van een scanner. Dit werkt erg goed en je krijgt kwalitatief erg goede foto's die je flink kunt uitvergroten. Hierdoor kun je diverse details van een munt goed bestuderen.
Je moet het allemaal even uitvogelen, maar het is redelijk eenvoudig.
Succes! Vragen zijn altijd welkom., misschien zijn er nog meer leden die je tips kunnen geven???
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Volledig lid
Ik weet niet of er al een nieuwe topic is maar ik geef ook mijn mening maar even.
Wat heb je nodig voor goede kwaliteit foto's met veel details:
- spiegelreflex camera met macro lens (een goede compact camera heeft ook vaak een macro functie).
- statief.
- een zelfontspanner of timer op de camera.
- softbox studio met het liefst 2 lampen (1 voor boven op de munt en 1 voor schuin gericht +_ 45graden).
- een mooie achtergrond waarop de munt gepresenteerd moet worden.
- een beetje verstand van camera instellingen voor het gewenste resultaat.
- of als het heel goed moet gebeuren voor bijvoorbeeld een eigen catalogus / foto boek, of voor verkoop op een webwinkel, dan kan je beter een fotograaf inhuren die ervaren is in product fotografie. Zoals ik zelf ;-) sorry ;-)
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Misschien kan grivnagozer eens een voorbeeld tonen omdat ik voor hem een aantal voorbeelden heb gemaakt.
mvg, Dennis
Wat heb je nodig voor goede kwaliteit foto's met veel details:
- spiegelreflex camera met macro lens (een goede compact camera heeft ook vaak een macro functie).
- statief.
- een zelfontspanner of timer op de camera.
- softbox studio met het liefst 2 lampen (1 voor boven op de munt en 1 voor schuin gericht +_ 45graden).
- een mooie achtergrond waarop de munt gepresenteerd moet worden.
- een beetje verstand van camera instellingen voor het gewenste resultaat.
- of als het heel goed moet gebeuren voor bijvoorbeeld een eigen catalogus / foto boek, of voor verkoop op een webwinkel, dan kan je beter een fotograaf inhuren die ervaren is in product fotografie. Zoals ik zelf ;-) sorry ;-)
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Misschien kan grivnagozer eens een voorbeeld tonen omdat ik voor hem een aantal voorbeelden heb gemaakt.
mvg, Dennis
De plek voor verzamelaars van Poolse Munten - http://www.poolsemunten.nl - tot ziens
Het gaat hier dus om de macro functie, de spiegelreflex voegt in principe niets toe.poolsemunten schreef: Wat heb je nodig voor goede kwaliteit foto's met veel details:
Ik heb al jaren een Olympus compact camera met super macro functie en dat werkt prima.
Luit
-
- Volledig lid
Dat klopt, een goede compact camera heeft idd vaak ook een goede macro functie en daarmee kunnen de meesten wel het resultaat behalen wat ze willen. Al is een macro lens op een spiegelreflex niet echt te vergelijken ;-) Maar daarvoor kunnen we beter in een fotografie forum gaan zitten.llinde schreef:Het gaat hier dus om de macro functie, de spiegelreflex voegt in principe niets toe.poolsemunten schreef: Wat heb je nodig voor goede kwaliteit foto's met veel details:
Ik heb al jaren een Olympus compact camera met super macro functie en dat werkt prima.
Luit
Veel info is op het internet te vinden betreft macro fotografie dus have fun
De plek voor verzamelaars van Poolse Munten - http://www.poolsemunten.nl - tot ziens
zo maak ik mijn foto'slondoh schreef:Ik zou wel eens wat resulltaten willen zien zodat men kan vragen, he te gek zeg, hoe doe je dat.
gemaakt met een kodak easyshare c713 van nog geen 100 euro en is ook alweer 2 jaar oud
een klein statiefje van 1.50
ik zet de camera op het statief en op de macro stand. en dan de timer op 10 seconden en dan krijg je dit, ik ben er zelf tevreden mee
Deze foto is uit de losse hand, zonder speciale belichting en zelfontspanner met een compactcamera met supermacro stand gemaakt.londoh schreef:Ik zou wel eens wat resulltaten willen zien zodat men kan vragen, he te gek zeg, hoe doe je dat.
Ik had geen zin en tijd om meer moeite te nemen.
De resolutie van de foto is nog wel wat hoger, maar dat wordt een beetje veel voor het forum
Volgens mij geeft dit wel een indicatie wat met minimale middelen en inspanning bereikbaar is.
De munt zit overigens ook nog eens in de originele set en is dus door het plastic heen gefotografeerd.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat ik best veel ervaring met fotograferen heb.
Luit
De foto is bruikbaar en alle details staan erop, maar is niet wat ik mooi vind. Teveel oplichtende plekken, een egale foto met alle detail daar zou ik naar streven. Ik zit te denken aan een vaste opstelling, ik heb een statief over en een camera met macro die ik niet gebruik.llinde schreef: Volgens mij geeft dit wel een indicatie wat met minimale middelen en inspanning bereikbaar is.
De munt zit overigens ook nog eens in de originele set en is dus door het plastic heen gefotografeerd.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat ik best veel ervaring met fotograferen heb.
Luit
londoh schreef:De foto is bruikbaar en alle details staan erop, maar is niet wat ik mooi vind. Teveel oplichtende plekken, een egale foto met alle detail daar zou ik naar streven. Ik zit te denken aan een vaste opstelling, ik heb een statief over en een camera met macro die ik niet gebruik.llinde schreef:
Wat heb je voor een camera.
gr mark
Volgens mij geeft dit wel een indicatie wat met minimale middelen en inspanning bereikbaar is.
Luit
Als je een meer egale foto wilt is een scanner vaak de ideale oplossing.londoh schreef: De foto is bruikbaar en alle details staan erop, maar is niet wat ik mooi vind. Teveel oplichtende plekken, een egale foto met alle detail daar zou ik naar streven. Ik zit te denken aan een vaste opstelling, ik heb een statief over en een camera met macro die ik niet gebruik.
Nog een paar voorbeelden van met mijn Olympus compactcamera gemaakte muntfoto's zijn te vinden op www.photostation.tk
Deze zijn tot ware grootte te bekijken, maar houd rekening met een flinke laadtijd, ze staan namenlijk op mijn eigen server hier thuis...
Luit