In de NVHM munt-almanak 2022 zie ik dat er van het kwartje van 1989 een medailleslag en een muntslag is geslagen.
Maar ik kan daar verder niets over vinden. Wie kan mij daar meer over vertellen?
Ik wil graag mijn verzameling compleet maken, dus daar hoort dan denk ik ook beide versies van dit 1989 kwartje bij.
Kwartje 1989 muntslag/medailleslag
Moderator: maarten89
Re: Kwartje 1989 muntslag/medailleslag
Goedenavond,
Heeft u inmiddels antwoord op uw vraag kunnen krijgen? Ik kom er namelijk zelf ook niet uit. In de muntalmanak staat dat er 2 varianten zijn (medailleslag en muntslag), maar laatstgenoemde is nergens te vinden.
Ik hoor het graag.
Bart Jensen
Heeft u inmiddels antwoord op uw vraag kunnen krijgen? Ik kom er namelijk zelf ook niet uit. In de muntalmanak staat dat er 2 varianten zijn (medailleslag en muntslag), maar laatstgenoemde is nergens te vinden.
Ik hoor het graag.
Bart Jensen
Re: Kwartje 1989 muntslag/medailleslag
Er valt ook verder niets over te vertellen behalve de uitleg wat het verschil is tussen muntslag en medailleslag.B de Haas schreef: ↑28 jun 2022, 15:13 In de NVHM munt-almanak 2022 zie ik dat er van het kwartje van 1989 een medailleslag en een muntslag is geslagen.
Maar ik kan daar verder niets over vinden. Wie kan mij daar meer over vertellen?
Ik wil graag mijn verzameling compleet maken, dus daar hoort dan denk ik ook beide versies van dit 1989 kwartje bij.
Muntslag is:
Als je een munt met de voorzijde (kop) horizontaal omdraait, dan staat de muntzijde op zijn kop
Medailleslag is:
Als je een munt met de voorzijde (kop) horizontaal omdraait, dan staat de muntzijde goed.
Voor afbeelding zie laatste bericht van dit topic, viewtopic.php?p=190110#p190110
Mvg,