onbekend jaartal Zeeuwse dubbele wapenstuiver

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de provinciale en stedelijke muntslag. Duiten, stuiverstukken, rijders, schellingen, Stad Utrecht, Daventria, Overijssel, etc. En de Bataafse Republiek (1795-1801). Ook munten uit de zuidelijke Nederlanden kunnen hier geplaatst worden

Moderator: Robin

Syn_Naem_Is_Bakker Nederland
Lid
Lid

onbekend jaartal Zeeuwse dubbele wapenstuiver

Bericht door Syn_Naem_Is_Bakker »

Onlangs heb ik een 1720 tweestuiver uit Zeeland op een 'veiling' gezien op Ebay

Blijkbaar is dat jaartal volkomen onbekend!
In de CNM staat 'ie niet, veilingarchieven hebben'm niet, Numista heeft'm niet; Is het misschien een unicum?
Het zou een leuk stuk zijn geweest voor degenen die een jaartalsetje Zeeuwse dub. wapenstuivers verzamelen

Het lijkt ook op 'n soort wrakvondst...

:thuink: :thuink: :thuink: :eeeh: :eeeh: :eeeh:
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Re: onbekend jaartal Zeeuwse dubbele wapenstuiver

Bericht door maarten89 »

Gaaf heb je gekocht? Koopje ook al was normaal jaartal.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Lid
Lid

maarten89 schreef: 04 jan 2025, 15:57 Gaaf heb je gekocht? Koopje ook al was normaal jaartal.
Sorry voor de late reactie,

Het muntje komt uit Indonesië; oftewel, het muntje is waarschijnlijk dankzij de VOC daar beland, en nu komt 'ie weer terug naar huis :thumb up:
Met de verzending en import kost 'ie uiteindelijk ongeveer €20-€40; een gemiddeld- tot hoge handelarenprijs.

Helaas heb ik'm niet gekocht. Ik had niet bepaald het geld er voor nadat ik'n bepaalde munt had gekocht. En ik heb geen Ebay-account.
► Laat Spoiler zien
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Syn_Naem_Is_Bakker schreef: 06 jan 2025, 17:03
maarten89 schreef: 04 jan 2025, 15:57 Gaaf heb je gekocht? Koopje ook al was normaal jaartal.

Het muntje komt uit Indonesië; oftewel, het muntje is waarschijnlijk dankzij de VOC daar beland, en nu komt 'ie weer terug naar huis :thumb up:
Met de verzending en import kost 'ie uiteindelijk ongeveer €20-€40; een gemiddeld- tot hoge handelarenprijs.

Helaas heb ik'm niet gekocht. Ik had niet bepaald het geld er voor nadat ik'n bepaalde munt had gekocht. En ik heb geen Ebay-account.
► Laat Spoiler zien
O geeft niet hoor. Was benieuwd naar. Heeft je vriend gekocht? Ik koop weinig via ebay. Meestal gewoon marktplaats of beurzen/ veilingen
Lid
Lid

maarten89 schreef: 06 jan 2025, 17:07
Syn_Naem_Is_Bakker schreef: 06 jan 2025, 17:03

► Laat Spoiler zien
O geeft niet hoor. Was benieuwd naar. Heeft je vriend gekocht? Ik koop weinig via ebay. Meestal gewoon marktplaats of beurzen/ veilingen
Jep; als ik weer'ns een beetje geld heb voor munten, dan kan ik het muntje overkopen zonder dat Ebay-gedoe of een strict tijdslimiet.

Ik koop ook het meest via MP, MA en/of Beurzen.
Dit is de eerste keer dat ik zoeits doe. :thumb up:
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Ik heb 2 st stukken gespaard had ruim 500 maar deze niet :lollig: :lollig:
Lid
Lid

maarten89 schreef: 06 jan 2025, 18:05 Ik heb 2 st stukken gespaard had ruim 500 maar deze niet :lollig: :lollig:
RUIM 500?! :shock: :shock: :shock:

Terug naar “Provinciale en stedelijke muntslag en Bataafse Republiek”