Veilingen 2024

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Veilingen 2024

Bericht door Ilosab »

Ger1 schreef: 22 okt 2024, 19:56
Ilosab schreef: 21 okt 2024, 20:05 In het papiergeld staat er wel erg veel van de 25 gulden van Mees. Ik dacht dat het tegen zou vallen maar het viel me mee dus ik hoop iets te scoren.
Qua buitenlandse biljetten viel het vies tegen, zat niets voor me bij.
Kavel 5484
Mvg Ger.
Die serie bestaat uit 9 biljetten waarvan ik er 7 heb in UNC dus dan is € 50, - exclusief opgeld een beetje veel en ik zou niet weten wat ik met de dubbele biljetten moet doen want er is niemand die op MP iets koopt van iemand uit Hongarije.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
surbe Barbados
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe »

Ilosab schreef: 21 okt 2024, 20:05 Qua buitenlandse biljetten viel het vies tegen, zat niets voor me bij.
Voor mij een prima aanbod(we overlappen dan ook niet echt qua verzamelgebied :lach: ), heb er 25-30 op mn volglijst staan, ruim meer dan de vorige 2 veilingen.
(Waarschijnlijk blijven er net als vorige keer zo'n 5 tot 10 over die niet al in de prebid over mijn max heen gaan, en zal ik er 0-2 kunnen kopen maar toch...)
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

surbe schreef: 22 okt 2024, 22:48
Ilosab schreef: 21 okt 2024, 20:05 Qua buitenlandse biljetten viel het vies tegen, zat niets voor me bij.
Voor mij een prima aanbod(we overlappen dan ook niet echt qua verzamelgebied :lach: ), heb er 25-30 op mn volglijst staan, ruim meer dan de vorige 2 veilingen.
(Waarschijnlijk blijven er net als vorige keer zo'n 5 tot 10 over die niet al in de prebid over mijn max heen gaan, en zal ik er 0-2 kunnen kopen maar toch...)
Ik heb mijn hoop gevestigd op de Nederlandse biljetten, misschien kan ik er 2 scoren van 25 gulden Mees.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

De veiling van AA muntenveiling zal 23 november plaatsvinden en de veilingcatalogus staat vanaf 24 oktober online op www.aamuntenveiling.com

Tevens mogelijk interessant voor de gevorderde verzamelaar; De nieuwe prijslijst exclusief staat online op www.theopeters.com/theo-peters-exclusief/ met enkele zeer schaarse stukken welke wij nooit eerder in voorraad hebben gehad.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Relaas na het volgen van de Schulman bv veilingen 380 – 381.

De prijzen die ik van tevoren had gebudgetteerd op mijn verlanglijstje werden allemaal ruim overboden met ± 100 tot 300 euro, en dat ging over munten waar ik biedingen van max. 200 tot 400 had vastgesteld naar mijn kwalificatie van gradatie en prijs.
Uiteraard stopt het bieden van mijn verlanglijstje als het maximumbedrag van mijn portemonnee is bereikt.
Deze keer ben ik tot het einde van de lijst gekomen want er viel ook hier voor mij geen kavel te halen (lees betalen).

Mvg, :( .
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Tja, dat is pech hebben Ger maar ook jij ondervindt dus de ontzettend gestegen prijzen wat budgettair niet meer is op te brengen. En dan krijg je ieder jaar minder aanwinsten dan voorheen.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Ilosab schreef: 24 okt 2024, 11:16 Tja, dat is pech hebben Ger maar ook jij ondervindt dus de ontzettend gestegen prijzen wat budgettair niet meer is op te brengen.
En dan krijg je ieder jaar minder aanwinsten dan voorheen.
Of de pech is weet ik niet maar ik wil niet bij die groep mensen komen die meer uit geven als dat ze te besteden hebben.
Dus moet je grenzen stellen en je daaraan vasthouden, want er zijn meer belangrijkere zaken dan een hobby want dat is het toch als het erop aankomt.

Het is maar net waar je prioriteiten liggen en je daarbij neer moet leggen.
Dus komt het erop neer dat je zoals Jan W al schreef “afhaken” of als modale verzamelaar alleen maar slechte kwaliteiten verzamelen?

Ik weet best dat er ook zat andere verzamelingen of richtingen zijn die nog goed te betalen zijn maar dan moet je er wel interesse in hebben.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ger1 schreef: 24 okt 2024, 11:50
Ilosab schreef: 24 okt 2024, 11:16 Tja, dat is pech hebben Ger maar ook jij ondervindt dus de ontzettend gestegen prijzen wat budgettair niet meer is op te brengen.
En dan krijg je ieder jaar minder aanwinsten dan voorheen.
Of de pech is weet ik niet maar ik wil niet bij die groep mensen komen die meer uit geven als dat ze te besteden hebben.
Dus moet je grenzen stellen en je daaraan vasthouden, want er zijn meer belangrijkere zaken dan een hobby want dat is het toch als het erop aankomt.

Het is maar net waar je prioriteiten liggen en je daarbij neer moet leggen.
Dus komt het erop neer dat je zoals Jan W al schreef “afhaken” of als modale verzamelaar alleen maar slechte kwaliteiten verzamelen?

Ik weet best dat er ook zat andere verzamelingen of richtingen zijn die nog goed te betalen zijn maar dan moet je er wel interesse in hebben.

Mijn voordeel is dat ik genoeg andere hobby's heb alhoewel papiergeld de hoofdmoot vormt. Iedere dag kijk ik op internet of er nieuwe aanwinsten zijn want je weet maar nooit wat je tegenkomt. Als je weinig scoort houd je meer geld over wat je eventueel aan je hobby hebt uitgegeven. Normaal gaan we in de zomer 2 x op vakantie, dit jaar werd het 3 x vanwege minder aanwinsten.
En dan heb ik nog mijn miniatuurauto's, speldjes en Hongaarse munten voor de kinderen. Als het dan met papiergeld niet lukt dan met het andere spul.
Kunnen verkopers nog zoveel vragen, ik geef niet meer uit dan dat verantwoord is volgens mijn knip. Onlangs zag ik op MP 1 cent uit 1966 te koop, daar werd € 150, - voor gevraagd, ben je dan een idioot?
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

klopt is ook een van de reden waarom gestopt ben met provinciaal die prijzen. Frankrijk kan ook duur maken als ik wil. haha :lollig: Ik kan behoorlijk vooruit gelukkig. Heb nog 7 kilo wereld muntjes uit te zoeken. Altijd leuk wat tegen kom. Binnenkort weer nieuwe 7 kilo ruil met iemand. Zo blijf ik bezig.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Skoda90 Nederland
Lid
Lid

Bericht door Skoda90 »

Zojuist aangemeld voor de HA-Europe veiling. Eerste keer dat ik mee doe. Twee kavels gezien Nederlandse en overzeese biljetten.

Laat ik maar eens een poging gaan wagen. 8): Ik zie nog weinig pre-bids overigens…
Mvg, Skoda
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Skoda90 schreef: 28 okt 2024, 20:10 Ik zie nog weinig pre-bids overigens…
Er zijn de komende periode aardig wat verschillende grote veilingen. Ik weet zeker dat een aantal verzamelaars de kat uit de boom kijkt.
Ik wil ook vaak de kavels nog bezichtigen alvorens ik tot bieden overga. Als ik besluit de veiling fysiek te bezoeken stel ik sowieso geen pre-bid in.
Succes met je biedingen!
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Schulman papiergeld op 29 november.

https://auctions.schulman.nl/
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ook hier zit niets voor me bij. Ik denk sowieso dat ik tegen die tijd geen geld meer heb om iets aan te schaffen want ik heb dan andere prioriteiten zoals Sinterklaas, Kerstmis, Nederlandse diepvriesproducten (worden bezorgd) en een 20 kilo zware doos met lekkernijen die vanuit Nederland naar ons ieder jaar wordt gestuurd.
surbe Barbados
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe »

Best een prima aanbod op zich. Toch zit er voor mij niet heel veel bij. Paar verbeteringen, maar die zullen voor weinig weg moeten gaan, anders besteed ik m'n budget liever aan de 4 biljetten die ik nog niet heb, waarvan 1 die ik al een tijd zoek(voor een redelijke prijs dan). De schattingen lijken wel weer alle kanten op te gaan of ligt dat aan mij?
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Crown Currency heeft weer een nieuwe veiling. Geen lange zit deze keer.... :lollig:

https://www.crowncurrencyauctions.com/l ... -8000-euro
ThunderHenri Nederland
Lid
Lid

Bericht door ThunderHenri »

Adriaan schreef: 26 nov 2024, 19:58 Crown Currency heeft weer een nieuwe veiling. Geen lange zit deze keer.... :lollig:

https://www.crowncurrencyauctions.com/l ... -8000-euro
Je moet het er maar voor over hebben. € 300 euro so far :dizzie: :silent: :shock:

Terug naar “Veilingen”