Spiegelei Spanje 1999

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
jlv

Spiegelei Spanje 1999

Bericht door jlv »

Hallo verzamelaars,

Ik heb laatst een misslag gevonden van een Spaanse 2 euro munt uit 1999.
Zelf spaar ik wel munten maar misslagen vind ik niet zo bijzonder, graag zou ik hier dan ook een andere verzamelaar blij mee willen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Kent of bent u iemand die dit soort misslagen verzameld? dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Met vriendelijke groet,

Jlv
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Spiegelei Spanje 1999

Bericht door Munthunter »

Dat is wel een hele mooie!

Aan wat voor bedrag zat je zelf te denken?

je kunt hem in de forummarkt te koop aan bieden of veilen, in het laatste geval kun je ook een startbod opgeven, wat betekend dat je hem onder die prijs niet verkoopt en men daar boven moet gaan bieden.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

:thumb up: Dat is een mooie vondst... :thumb up: Die zou ik ook wel in het wild willen vinden om aan mijn verzameling toe te voegen, aangezien dit soort munten toch wel voor aanzienlijke bedragen over de toonbank gaan zal deze wel boven mijn 'budget' gaan... :angel:
jlv

Bericht door jlv »

Wow, ik dacht wel dat ik een aardige munt had gevonden, maar zo'n positieve reacties had ik zelf niet verwacht!

Ik heb hem op Marktplaats al geplaatst voor een bedrag van 150 euro, heb 1 bod van 90 euro gekregen, maar dit vond ik zelf te laag,
gezien deze munten ook wel voor 300 of 400 verkocht zijn.

Aan welke bedragen denken jullie bij deze munt?

Heb trouwens al een e-mail gestuurd naar een taxatiebureau voor een gratis taxatie, ben benieuwd!
keeser Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door keeser »

Ik heb zelf een tijdje geleden ook een 2 euro spiegelei gevonden in circulatie, maar dit is een mooie vangst! (mijne is flink beschadigd)

Het is maar wat een gek er voor geeft, sommige verzamelaars hebben er veel voor over. Je moet net de juiste koper vinden.
Succes met de verkoop!!!

Kees
Roan100
Lid
Lid

Bericht door Roan100 »

Ik heb gezien dat je nu een bod van 160 hebt. Veel geld als je hem als 2 euro hebt gekregen
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Roan100 schreef:Ik heb gezien dat je nu een bod van 160 hebt. Veel geld als je hem als 2 euro hebt gekregen
Tuurlijk, maar dat heb je soms in het muntenwereldje toch :angel:

Je kunt pech hebben, dat je een aankoop doet die tegenvalt... maar soms ook mazzel, dat je met een gelukje of per toeval iets bemachtigd dat waardevol is. En als het dan iets is wat je zelf niet spaart dan is het toch prima om het voor een goede prijs te verkopen en dan te kunnen kopen wat je wel graag wilt hebben. Zo heb ik wel eens een lotje munten gekocht voor € 15,- waar een muntje in zat die ik voor € 60,- heb kunnen verkopen.
En een andere optie is dat je een verzamelvriend die het wel spaart erg blij maar door 'm cadeau te geven :knipoog: heb ik ook wel eens gedaan, met twee plantagemunten die ik dubbel had...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ienuewinie Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Ienuewinie »

Hallo, ik vraag mij af: wat betekend een spiegelei op een munt ?
Werd op google niet veel wijzer.
Vr groet Luwina
Ienuewinie Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Ienuewinie »

Verder heb ik een heel vreemde 2 euromunt van Luxemburg 2003 met schaduwen en een streep tussen de sterren.
Is dit een misdruk ?
Ik zie hier geen optie om er een foto van te plaatsen, misschien mag dst niet ?

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”